אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחצית מהנשים השכירות בישראל מעוניינות לפתוח עסק אונליין צילום: pexels

מחצית מהנשים השכירות בישראל מעוניינות לפתוח עסק אונליין

סקר שנערך עבור eBay מצא שהחסם העיקרי של נשים בפתיחת עסק עצמאי אונליין הוא חוסר ידע לגבי הדרך שבה מפעילים ופותחים עסק כזה. מחצית מהנשים בעלות עסק עצמאי כבר מוכרות את מוצריהן לחו"ל אונליין

08.03.2020, 14:13 | מעין מנלה

מחצית מהנשים השכירות בישראל מעוניינות לפתוח עסק עצמאי באונליין, כך עולה מסקר חדש שנערך עבור eBay ליום האישה הבינלאומי. החסם העיקרי העומד בפני השכירות להקמת עסק אונליין הוא חוסר ידע לגבי 'איך עושים זאת''. מבין הנשים בעלות עסק עצמאי בישראל כמחצית כבר מוכרות את מוצריהן באונליין ולמעלה משליש מהמוכרות באונליין כבר פונות לשווקים בחו"ל.

קראו עוד בכלכליסט

החסם העיקרי: "מאיפה מתחילים?"

כמחצית (51%) מהנשים הגדירו כחסם עיקרי לפתיחת את עסק את חוסר היכרותן עם הנושא (לא יודעות מאיפה להתחיל), הבא לידי ביטוי בין היתר בחוסר ידיעה כיצד ניתן לפתוח עסק באונליין. חסמים נוספים שצויינו על ידי המשתתפות בסקר היו הביורוקרטיה של פתיחה וניהול עסק בישראל (36%), ההון הראשוני הדרוש לתחילת הפעילות (36%); עלויות גבוהות של שיווק וגיוס לקוחות (24%) והיעדר כיוון מגובש של העסק (17%).   

מחצית מבעלות העסקים כבר מוכרות באונליין

 

הסקר האינטרנטי שנערך באמצעות מכון המחקר 'רושיניק' בפברואר 2020 במדגם ארצי מייצג של 1,002 נשים יהודיות בגילאי 25-64 מצא עוד כי מחצית (53%) מקרב בעלות העסקים מוכרות את מוצרים/שירותים באונליין. אחוז הנשים המוכרות באונליין גבוה יותר בקרב נשים ממעמד סוציואקונומי גבוה.

בבדיקת הפלטפורמות בהן מוכרות הנשים את מוצריהן, עולה כי אחת מתוך שלוש (34%) מוכרות אך ורק באופן מקוון ו-19% מוכרות גם פיסית באמצעות חנות וגם באתר אינטרנט או פלטפורמה דיגיטלית אחרת.

למעלה משליש (40%) מהנשים בעלות עסקים הפועלות באופן מקוון פונות כיום גם לשווקים בחו"ל. כאשר עדיין רוב הנשים (61%) פונות לשוק הישראלי.

קניון אונליין, מחצית מהשכירות מעוניינות לפתוח עסק עצמאי מקוון, צילום: PEXELS קניון אונליין, מחצית מהשכירות מעוניינות לפתוח עסק עצמאי מקוון | צילום: PEXELS קניון אונליין, מחצית מהשכירות מעוניינות לפתוח עסק עצמאי מקוון, צילום: PEXELS

 

 

מהם היתרונות הנתפסים של עסק באונליין?

עבור 72% מבעלות העסקים בסקר, פוטנציאל החשיפה לקהלים רחבים נתפס כיתרון המשמעותי ביותר לפתיחת עסק באונליין. לצידו, הגדירו הנשים את הגמישות בשעות בעבודה והאפשרות לעבוד מכל מקום, וכן את קלות ונוחות התפעול העסק באונליין כיתרונות המובילים (71%, ו- 66% בהתאמה).

עוד בין היתרונות שהוזכרו: סיכון התחלתי נמוך יותר בפתיחת עסק (47%), הימנעות מקשיים בירוקרטיים של פתיחת חנות פיזית (46%), וכן אפשרות להרוויח יותר כסף בצורה קלה יותר 32%.

"הצמיחה האדירה בתחום הסחר המקוון שינתה את חוקי הכלכלה, את הצורה שבה אנחנו קונים, מוכרים, צורכים ועושים עסקים. לרגל יום האישה בחרנו לשים את הזרקור על נשים ולבחון מה העדפות העסקיות של נשים שכירות וכן של נשים שהינן בעלות עסקים, התוצאות הן לא פחות ממרתקות ומתקפות את ההבנה כי עולם העסקים עובר טרנספורמציה מהפיזי לדיגיטלי.

אני מאמינה שאם עולם האיקומרס יתייחס לחסמים וידע לפרק אותם כפי שאנו ב eBay עושים בדמות הקניית ידע, הכשרות והשקעה בבעלי ובעלות עסקים קטנים, הרי שמדובר בעולם שמציע אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות עבור נשים בישראל ובעולם ויעשה מהפכה נוספת: המסחר המקוון מנפץ את תקרת הזכוכית עבור נשים ומשנה גם את הדרך שבה נשים עושות עסקים ומנהלות עסק", אומרת אנה פלקין, ראש חטיבת פעילות עסקית ב eBay ישראל, מזרח אירופה, אפריקה ורוסיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות