אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פגיעת הקורונה בבתי הקפה: ירידה של עד 50% במכירות צילום: דודו שמואלי

נגיף הקורונה

פגיעת הקורונה בבתי הקפה: ירידה של עד 50% במכירות

מיעוט המבקרים בקניונים פגע גם ברשתות הקפה, שדיווחו על ירידה במכירות של למעלה מ-30% בסופ"ש; לעומת זאת, חי גאליס, מנכ"ל ביג אמר בשיחה עם "כלכליסט" כי “בסופ"ש נרשמה ירידה של עד 5% בלבד, ויש מרכזים שלא היתה בהם ירידה כלל. חייבים להירגע"

09.03.2020, 09:14 | אורנה יפת

בתי הקפה והקניונים מדווחים על חולשה במכירות על רקע משבר הקורונה. בבתי הקפה מדווחים על ירידות של למעלה מ־30% במכירות סוף השבוע. אחד מזכייני רשת לנדוור למשל אומר כי "העבודה ירדה" בעקבות ירידה בכמות המבקרים וכי הם חוו ירידות של 15% עד 50% בפדיונות הסניפים.

קראו עוד בכלכליסט

גם רונן נימני, בעלי קבוצת קפה קפה, מדווח כי בסניפים במתחמי סינמה סיטי נרשמה בסוף השבוע ירידה של מעל 30%, ובקניונים נרשמה ירידה של 25%-20%. מחוץ לקניונים רשמו סניפי בתי הקפה ירידה של 10%–20%. "לעומת זאת במשלוחים נרשמה עלייה של 20%–40%", ציין נימני.

בית קפה לנדוור מתחם התחנה ירושלים, צילום: דודו שמואלי בית קפה לנדוור מתחם התחנה ירושלים | צילום: דודו שמואלי בית קפה לנדוור מתחם התחנה ירושלים, צילום: דודו שמואלי

הקניונים סבלו בסוף השבוע ממיעוט מבקרים, מגמה שאפיינה את כל פברואר. על פי נתוני ריס, רשמו הקניונים האזוריים ירידה של 6% בפדיונות פברואר, והפאוור סנטרים ירדו ב־0.4%. עם זאת, בסוף השבוע הם רשמו ירידות של עד 5%. גורמים בשוק מעריכים כי בסוף השבוע חלה ירידה של 15%-10% במספר המבקרים בקניונים.

במרכזי המסחר יש גם מי שמבקשים להוריד את הפניקה שאחזה במדינה. חי גאליס, מנכ"ל ביג, אמר בשיחה עם "כלכליסט" כי “בסוף השבוע האחרון נרשמה במרכזי ביג ירידה של עד 5% בלבד, ויש מרכזים שלא היתה בהם ירידה כלל". בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב גאליס: "חייבים להירגע! הנהגת המדינה היסטרית וחסרת קור רוח, שמתנהלת באופן מוקצן וחסר כל היגיון, שלא דומה לשום מדינה בעולם".

גם יעקב הלפרין, בעל רשת האופטיקה הלפרין, יצא בשילוט חוצות ברוח דומה: "די לשמועות, להפחדה, להיסטריה, די להרוס את הכלכלה, די עם החורבן העצמי”.

בשיחה עם "כלכליסט" ציין כי הוא חש ירידה של 5% בפדיונות החנויות בקניונים בימים האחרונים, אך מנגד התחזקו חנויות הרחוב של הרשת ב־20% בשבוע האחרון. כמו כן לדבריו נוצרה הזדמנות לחיזוק היבוא המקביל של מותגים בינלאומיים, שנתקעו עם מלאים גדולים.

תגיות