אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האפלקצייה לדיווח על רוכבי קורקינט על מדרכות ת"א לא סיפקה את הסחורה צילום:בירד

בלעדי לכלכליסט

האפלקצייה לדיווח על רוכבי קורקינט על מדרכות ת"א לא סיפקה את הסחורה

מנתונים שהגיעו לידי כלכליסט עולה כי רק 110 צילומים של רוכבי קורקינטים השיתופיים על מדרכות הגיעו לעיריית ת"א בחודש הראשון להפעלתה, בינואר. חודש אח"כ ירד המספר ל-82

09.03.2020, 16:15 | תומר הדר

קושי בצילום, רוכבים מהירים, או חוסר אכפתיות? נתונים בלעדיים של עיריית תל אביב שהגיעו לידי כלכליסט חושפים כי רק 110 צילומים של רוכבי קורקינט שיתופי על מדרכות הגיעו לעיריית תל אביב בחודש שבו הושקה אפליקציית הדיווח - ינואר 2020. יתרה מזאת, חודש לאחר מכן התייאשו ככל הנראה ה"צלמים" ומספר הצילומים שנשלחו באמצעות האפליקציה לעיריה ירד ל-82.

קראו עוד בכלכליסט

אשתקד נחשף בכלכליסט כי עיריית תל אביב הורתה למפעילי הקורקינטים השיתופיים להצמיד לאחורי הקורקינט מספר רישוי. מספר הרישוי של הקורקינטים השיתופיים משמש לדיווחים על קורקינטים שחונים שלא כחוק - וגם לדיווח על רוכבים שרוכבים בניגוד לחוק על המדרכה.

רכיבה על קורקינט חשמלי, מותרת רק מגיל 16, בכביש או בנתיב ייעודי לקורקינט ותוך חבישת קסדה. בפברואר האחרון תועד בתל אביב מקרה ראשון בו נער בן 13, גיל נמוך בשלוש שנים מגיל הרכיבה השיתופית, רכב ברחובות תל אביב על קורקינט שיתופי ונהרג מפגיעת משאית.

הקורקינט השיתופי הושכר באמצעות פרטיו של משתמש אחר, בגיר העומד בדרישות החוק. כיום נוסעים ברחובות תל אביב כ-7,500 קורקינטים שיתופיים של שלושת החברות הגדולות: בירד, ליים ו – ווינד.

רוכבים על המדרכה, צילום: דנה קופל רוכבים על המדרכה | צילום: דנה קופל רוכבים על המדרכה, צילום: דנה קופל

על פי נתונים שפרסמו חלק ממפעילי הקורקינט השיתופי, היקף הנסיעות היומי של קורקינט שיתופי "עמוס", הוא מעל 20 נסיעות ביום. להערכת גורמים המקורבים לעירייה, לפחות 10%   מהנסיעות האמורות מבוצעות על המדרכה ובניגוד לחוק. כלומר בפועל רק אחוז קטן מעבירות הנסיעה על המדרכה צולמו.

בקיץ אשתקד הודיעה עיריית תל אביב על הקמת "יחידת פיקוח" המונה כ-20 פקחים האוכפים עבירות רכיבה על קורקינט שיתופי. בין היתר, לטענת תושבי העיר שניסו לצלם קורקינטים שיתופיים המבצעים עבירות, הקורקינטים השיתופיים מהירים מדי ואינם ניתנים לצילום. מעבר לכך, תהליך העלאת התמונה לאפליקציה מסורבל. כפי שנחשף ב"כלכליסט", חלק מן הקורקינטים השיתופיים אמורים לשאת לוחית רישוי- אך הלוחיות הושחתו.

מעיריית תל אביב נמסר: "כחלק מהסדרת הקורקינטים השיתופיים בעיר, דרשה העירייה מהחברות להתקין מספר זיהוי לכל הכלים אשר נמצאים במרחב הציבורי. דרך האפליקציה העירונית 106 ניתן לדווח על רכיבה אסורה של כלי שיתופי על המדרכה, כאשר במהלך חודש ינואר התקבלו 110 דיווחים באפליקציה, ובחודש פברואר התקבלו 82 דיווחים. בעקבות משובים שקיבלנו מהמשתמשים שדרגנו את האפליקציה וקיצרנו משמעותית את הזמן שלוקח להגיע לשלב הצילום, על מנת להקל על תיעוד העבירה. כמו כן, משתמשי אנדרואיד יכולים ליצור קיצור דרך על גבי הנייד שמוביל ישירות לאפשרות הצילום".

תגיות