אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הבינוי מקדם: תשתית לטעינת רכב חשמלי בכל חניון בניין מגורים חדש צילום: עמית שעל

משרד הבינוי מקדם: תשתית לטעינת רכב חשמלי בכל חניון בניין מגורים חדש

לפי התקנה שמקדם המשרד, יוקמו תשתיות טעינה בכל חניון של בניין חדש ובו יותר מ־12 מקומות חניה; חברת הבנייה תחויב להכין את צינורות ההולכה למערכת החשמל ולספק מקום ללוחות חשמל ולשנאים, אך לא תצטרך להתקין אותם בפועל

11.03.2020, 07:57 | אמיתי גזית

משרד הבינוי והשיכון מקדם תקנה שתחייב בניית תשתית לטעינת רכב חשמלי בכל חניון של בניין מגורים חדש. ההצעה תעלה ב־19 במרץ בישיבה החודשית של ועדה לתקנות הבנייה, ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שיש לה הסמכות להתקין תקנות ללא החלטת ממשלה. ההערכות הן כי בקרוב התקנות ייכנסו לתוקף.

קראו עוד בכלכליסט

עמדות הטענה לרכב חשמלי, צילום: סיון וינטר עמדות הטענה לרכב חשמלי | צילום: סיון וינטר עמדות הטענה לרכב חשמלי, צילום: סיון וינטר

ההצעה שעל הפרק, ועוד עשויה להשתנות לאחר הדיון, היא לחייב הקמת תשתיות טעינה בכל חניון של בניין חדש ובו יותר מ־12 מקומות חניה. חברת הבנייה תחויב להכין את צינורות ההולכה למערכת החשמל, מקום ללוחות חשמל ולשנאים, אך לא תצטרך להתקין אותם בפועל. על פי משרד הבינוי, עלות הקמת התשתית בשלב הבנייה היא כ־600 שקל לדירה, לעומת זאת הקמת תשתית בבניין קיים תעלה פי ארבעה יותר.

מלבד החובה הזו, הצעת משרד הבינוי כוללת שתי המלצות: התקנה חלקית או מלאה של לוח החשמל, החל ממונה חשמל לכל דירה ועד משיכת חוטי חשמל לכל חניה ואספקת כל הנדרש לחיבור מתקן טעינה. ההערכה היא כי אפשרויות אלה עולות 2,600-2,300 שקל לדירה.

טלי הירש שרמן, מנהלת אגף תורת הבנייה ופיתוח הנדסי במשרד הבינוי, היא שהכינה את התקן החדש.

שרת הבינוי והשיכון, ד”ר יפעת שאשא ביטון: “עבודת המטה מצאה שניתן לחסוך באופן משמעותי באמצעות התקנת מערכות הטענה בבתי מגורים עוד בשלב הבנייה”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אני רק שאלה
בבניינים רווים כיום כל החשמל בחניה ובמחסנים מוזן מהחשמל הציבורי ולא מהדירות בעיקר בגלל מרחקים וכיבוי אש ולכן אין אפשרות לחבר לדירה כך שנדרש מערכת עם מניה ומדידה, קיימת כזאת אבל יש לה מחיר, זה לא כמו בנין קטן שמושכים ישירות מהדירה מה גם שלא תמיד יודעים איזו החניה שייכת לאיזה דירה נוסיף על זה חיבור חשמל גדול מאןד עד כדי הוספת שנאים, משימה כמעט בלתי אפשרית בהצלחה
קבלן  |  13.03.20
3.
מגיב 2 - חכה, לאט, לאט
הרעיון הוא שכשמכניסים את התשתית בבניין חדש העלות נמוכה יותר וההתקנה הרבה יותר פשוטה, וזה לא משהו שאפשר להתנגד אליו, בניגוד לבניינים קיימים בהם מדובר בפרויקט בפני עצמו. ברגע שבכל בניין חדש תהיה תשתית לרכב חשמלי, זה ייתן תמריץ לרכוש רכבים חשמליים, מה שבתורו יתן תמריץ להתקנה בבניינים קיימים. זה ראש הגשר.
אהרל'ה  |  11.03.20
לכל התגובות