אמזון החלה למכור לקמעונאים רשיונות שימוש בטכנולוגיית חנויות ללא קופאים
בחברה סירבו לציין מהו המודל העסקי המתוכנן לשירות החדש, אך סגן הנשיא דיליפ קומא רמז כי לא תהיה בעיה למכור את הקונספט לרשתות גדולות - גם אם הן מתחרות
אמזון הודיעה אמש (ב') על כך שהחלה במכירת רשיונות שימוש בטכנולוגיית Go שלה לחנויות ללא קופאים. על פי הדיווח של רויטרס, החברה תספק את הטכנולוגיה בעיקר לקמעונאים, אך כנראה לא לוולמארט - שלה תכנית לפיתוח טכנולוגיה דומה - או לקמעונאיות גדולות אחרות כגון טארגט שמתחרות בעסקי הולפודס של אמזון. עם זאת דיליפ קומאר, סגן נשיא החברה לקמעונאות פיזית וטכנולוגיה, רמז שלאמזון לא תהיה בעיה למכור לרשתות גדולות, גם אם הן מתחרות.
קראו עוד בכלכליסט
נושא נוסף שחשוב לדון בו הוא החשש שהדבר יביא לפיטורים המוניים של קופאיות וקופאים. אחרי מלצרות, מדובר בתחום בו עובדים חלק ניכר מהמבוגרים ללא השכלה או מקצוע. פגיעה במקור פרנסתם לא ישפר את התדמית הציבורית של אמזון.
במקביל מתחרים כגון Grabango של מייסד פנדורה לשעבר ווילגלייזר או AiFi שמגובה על ידי אוניברסיטת קרנגי מלון ו-ING ההולנדית, כבר מחכות ליום בו חנויות יסכימו להחליף את הקופות הוותיקות. במקרה של השנייה, היא כבר חתמה על הסכמים עם קארפור הצרפתית ו-Loop האמריקאית ונראה שהיא מסוגלת להתחרות ביעילות עם היריבה מסיאטל.
חנות של אמזון גו בארה"ב | צילום: אי.אף.פי |
בעיה נוספת עשויה להיות המידע שמיוצר מפעילות הרכישה. האם הוא יישאר בבעלות הבלעדית של הקמעונאי או שאמזון תתכבד בחלק ממנו - אולי תמורת הנחה רצינית במחיר? קומאר סירב להתייחס לתנאי המכירה והסביר שמדובר בעסקאות חתומות וכנראה שהתנאים שונים בין לקוח אחד לשני. לקוח שירצה קבלה ייאלץ להזין את כתובת המייל שלו למערכת ואמזון תשלח לו ישירות את הקבלה לא משנה באיזה חנות הוא ביצע את הרכישה. אך קומאר הבטיח שהמידע שנובע מהשימוש במערכת ישמש אך ורק לתמיכה בלקוחות ולא לשום דבר אחר.
3 תגובות לכתיבת תגובה