אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוקה -קולה ישראל סירבה לשווק בישראל את בירת באדוויזר ותיפרד מהמותג סטלה צילום: שאטרסטוק

בלעדי לכלכליסט

קוקה -קולה ישראל סירבה לשווק בישראל את בירת באדוויזר ותיפרד מהמותג סטלה

ענקית הבירות איינהאוזר בוש דרשה מהחברה המרכזית לשווק גם את בירה באדווייזר שבבעלותה - ולאחר שנענתה בסירוב החליטה שלא לחדש עמה את חוזה ההפצה. החברה המרכזית תאבד גם את מותגי לף והוגגרדן

12.03.2020, 11:54 | גולן חזני

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה ישראל) תפסיק לשווק את מותגי הבירה סטלה, לף והוגרדן זאת בעקבות מחלוקת עם יצרנית הבירות איינהאוזר בוש (קבוצת )AB INBEV, שבליבתה סירוב החברה המרכזית לשווק את בירה באדווייזר בישראל. 

קראו עוד בכלכליסט

קוקה קולה ישראל משווקת את המותגים בישראל מאז שנת 2004. לדברי גורמים בשוק המזון, המחלוקת עם AB INBEV, יצרנית הבירות הגדולה בעולם, החלה לפני כשנה, אז ביקשה היצרנית  מקוקה קולה ישראל להתחיל לשווק בארץ את מותג הבירה באדוויזר. מדובר במותג ששווק בישראל בעבר, בשנות ה-80, אך שיווקו הופסק לאחר שלא זכה לביקוש.

לדברי אותם גורמים, החברה המרכזית סירבה לבקשת AB INBEV בטענה כי סיכויי ההצלחה של המותג בישראל אפסיים, זאת בשעה שהיא משווקת בהצלחה בארץ מותגי בירה נוספים כגון קלסברג וטובורג אשר נתח השוק שלהן (על פי סטורנקסט) ברשתות השיווק בלבד עומד על 20%.

AB INBEV החליטה בסופו של דבר לפנות למשווק אחר, אשר החל לשווק את באדווייזר בארץ לאחרונה, עד כה ללא הצלחה מרובה. נתח השוק של באדווייזר ברשתות השיווק עומד על אחוז אחד בלבד. בעקבות הסכסוך וכתוצאה מהחלטת החברה המרכזית החליטו ב-AB INBEV שלא לחדש את החוזה עם קוקה קולה ישראל שמסתיים בסוף השנה. מקוקה קולה ישראל נמסר: "ככלל - איננו מתייחסים לנושאים מסחריים".

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות