אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הפרסום הדיגיטלי תחת זעזוע קשה צילום: Social Sprout

שוק הפרסום הדיגיטלי תחת זעזוע קשה

נגיף הקורונה דורס גם את עולם הפרסום והשיווק ברשת. גוגל ופייסבוק החלו להוריד מחירים על פרסום בשירותיהם בעקבות ירידה של 50% בביקוש

18.03.2020, 18:37 | מאיר אורבך
ענקיות הפרסום הדיגיטלי פייסבוק וגוגל החלו להוריד מחירים על הפרסום, כך נודע לכלכליסט. 

קראו עוד בכלכליסט

לכלכליסט נודע שבמקומות רבים הנמצאים תחת הסגר עלות הפרסום בפייסבוק ירדה ברמות של 50% ויותר לעומת שבועות לפני פריצת הקורונה. ב-30 הימים האחרונים חוותה מניית פייסבוק ירידה של 30% מהשיא אליו הגיע בסוף חודש ינואר, הירידה של החברה משמעותית אפילו לעומת הירידה של השוק שירד ב-25% באותה תקופה. 

בכירים בשוק מעריכים שסיבת הירידה במחירים היא חלק מההפחתה המשמעותית של חברות רבות בתקציבי הפרסום שלהן בכל האמצעים ולא רק הדיגיטליים. כיום אנשים רבים אמנם משתמשים בפייסבוק, מסנג'ר וכלים נוספים לתקשורת אבל זה עדיין אינו יוצר לחברה הכנסות מפרסום. חברות רבות בעיקר מתעשיית הטרוול אשר תלויות בפרסום בפייסבוק וגוגל נאלצות בימים אלה לחתוך את הפרסומות בצורה משמעותית לנוכח העצירה המוחלטת שחווה ענף זה.  
מודעות פרסום פייסבוק, צילום: Social  Sprout מודעות פרסום פייסבוק | צילום: Social Sprout מודעות פרסום פייסבוק, צילום: Social  Sprout

תעשיית הטרוול שהיא אחת המפרסמות הגדולות בעולם חווה כיום את התקופה הקשה ביותר כאשר נפח הטיסות הבינלאומיות ירד משמעותית, הלינות בבתי המלון נפגעו ועוד. לצד הפגיעה בתעשיה הזו תעשיות רבות אשר פירסמו רבות כגון תעשיית הרכב וענקיות ספורט נפגעות גם הן בצורה משמעותית מהמשבר ולכן נאלצות להוריד תקציבי פרסום .

נפגעות ראשונות בישראל מהמשבר היו שתי חברות הסטארט-אפ הישראליות בקאוואי וגסטי . הראשונה העוסקת בתחום של הטרוול באזור אסיה הודיעה על כוונתה לבצע קיצוצים בכח האדם כתוצאה מהמשבר. חברת גסטי לעומת שמספקת פלטפורמה לחדרי אירוח כגון איירבנב וכד' הוציאה 10% מעובדיה לחל"ת כאשר חלק גדול מעובדים אלה הם במערך הפרסום והשיווק של החברה.

עמיעד סוטו מנכ"ל גסטי, צילום: Guesty עמיעד סוטו מנכ"ל גסטי | צילום: Guesty עמיעד סוטו מנכ"ל גסטי, צילום: Guesty

גם חברת אמזון הבינה שהעולם כעת עסוק בעיקר בהישרדות ובמלחמה בנגיף הקורונה ולכן הודיעה הענקית האמריקאית לכל הספקים שאיתם היא עובדת שהמרכזים הלוגיסטיים של החברה מיועדים כעת רק למוצרי מכולת, מוצרים לתינוקות, מוצרי טיפוח אישי, מוצרים לחיות מחמד וציוד רפואי. החברה הודיעה שהיא תיתן עדיפות לכל המוצרים האלה בכל המשלוחים שלה ולכל הסוחרים שאיתם היא עובדת לא יכולים לשלוח משהו שאינו כזה עד 5 באפריל.

לעת עתה - לא התקבלה תגובה משתי החברות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות