אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל שופרסל: "לא מכיר מוצר מהותי שצפוי בו חוסר - כל הלחץ מתנקז לרשתות" צילום: אוראל כהן

מנכ"ל שופרסל: "לא מכיר מוצר מהותי שצפוי בו חוסר - כל הלחץ מתנקז לרשתות"

פעילולת האונליין של הרשת זינקה ל-20% מהמכירות; אברכהן: "היצרנים והיבואנים עובדים קשה כדי לספק ביקושים - נעלה מחירים במינימום המתחייב"; שופרסל סיימה את 2019 עם עלייה של 2.9% במכירות ל-12.6 מיליארד שקל, הרווח עלה ב-1.1% ל-268 מיליון שקל – ההפסד התפעולי השנתי של רשת הפארם Be זינק מ-29 ל-70 מיליון שקל

19.03.2020, 18:53 | נורית קדוש

שופרסלמרחיבה פעילות על רקע משבר הקורונה: הרשת מתמודדת בימים אלו עם ביקושים חריגים בחנויות ובאונליין ונערכת לספק את הצורך באמצעות פתיחת 34 חנויות 24 שעות ביממה, למעט שבת. "היקפי המכר השבועי באונליין שברו שיאים במספרים אבסולוטיים ובאחוזים. בממוצע רגיל, האונליין מהווה אצלנו 15% וכעת יש לנו ימים של 20%". כך אמר איציק אברכהן בשיחה עם כלכליסט עם פרסום הדוחות לסיכום 2019.

קראו עוד בכלכליסט

"אנחנו עומדים בביקושים כי המערך שלנו משומן ומאורגן מבחינת תשתיות וגייסנו 1,000 עובדים כדי להקדים אספקות לצרכנים. אברכהן מעריך כי ההסתערות על חנויות המזון תמשך. "בשלב הראשון נראה היה כי מדובר בהצטיידות גדולה חד פעמית, אבל זה אירוע מתגלגל ואנחנו רואים שההנחיות החדשות הובילו לסגירת פעילות מלונות, מסעדות בתי קפה ובעקבות כך, הכול מתנקז לרשתות והלחצים גדולים". ביחס לשאלת ההתייקרויות שנרשמות בימים האחרונים במחירי הירקות, הפירות והעוף, אמר אברכהן: "היצרנים והיבואנים עובדים קשה כדי לספק ביקושים ואני לא יודע על מוצר מהותי שצפוי בו חוסר. לעומת זאת, יש את המודל הקבוע שלפני חג יש עלית מחיר מצד החקלאים לעוף וירקות. אנחנו נספוג מה שאפשר ונעלה מחירים במינימום המתחייב".

עליות המחירים שביצעו חלק ניכר מספקי המזון ושנכנסו לתוקף בתחילת 2019, סייעו לשופרסל להציג עליה במכירות. הכנסות קבוצת שופרסל הסתכמו ב- 2019 ב- 13.36 מיליארד שקל, צמיחה של 4% ביחס ל-2018. הרווח הנקי עלה ב-1.1% בלבד ל- 268 מיליון שקל, בשל יישום תקן IFRS16.

מכירות רשת המזון צמחו ב-2.9% והסתכמו ב- 12.6 מיליארד שקל. לעליות המחירים ולפתיחת 14 חנויות חדשות, היתה תרומה מכרעת לצמיחה, שכן החנויות הזהות נותרו כמעט ללא שינוי ורשמו עליה שולית של 0.2% במכירות.

החברה שהרחיבה את פעילותה לפני כשנה וחצי מתחום המזון לתחום הפארם, המשיכה לספוג הפסדים מהפעילות החדשה. מכירות רשת הפארם BE עלו ב- 2019 ב- 28.3% ל- 708 מיליארד שקל. הצמיחה הושגה כתוצאה מפתיחת 12 חנויות חדשות שהרחיבה את פריסת הרשת ל- 83 חנויות, וכן מעלייה של 6% בחנויות זהות, אך הפעילות גבתה מחיר כבד בדמות העמקת ההפסד התפעולי של הרשת ל- 70 מיליון שקל לעומת 29 מיליון שקל ב- 2018.

שופרסל רשמה עלייה של 4.9% ברווח הגולמי שהסתכם ב- 3.6 מיליארד שקל, כך שהרווחיות הגולמית עלתה ל- 27% מהמכירות לעומת 26.8% ב- 2018. שמירה על היקף ההוצאות שהסתכם ב- 3 מיליארד שקל, בדומה ל- 2018, הובילה לירידה בשיעור ההוצאות ל- 23.1% לעומת 23.3% בשנה הקודמת, בין היתר על רקע צמצום ההוצאות על גיוס לקוחות לכרטיס האשראי החדש שהשיקה החברה עם חברת כאל, לאחר סיום השת"פ עם לאומי קארד. את 2019 חתמה החברה עם עליה של 10.2% ברווח התפעולי של רשת המזון שהסתכם ב- 397 מיליון שקל וברווחיות התפעולית ל- 3.2% לעומת 2.9% ב- 2018.

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, צילום: אוראל כהן איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל | צילום: אוראל כהן איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, צילום: אוראל כהן

תגיות