אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך תזהו ותפיגו מתחים בקרב עובדים בזמן משבר? צילום: bigstock

איך תזהו ותפיגו מתחים בקרב עובדים בזמן משבר?

רועי עמיאור, Co-Founder & CPO at Anecdotes, מרצה בכיר ב-Jolt, על כל הדרכים לסייע להפיג מתחים במקום עבודכם, גם מרחוק

22.03.2020, 13:18 | Jolt

מצאתם פתרונות טכנולוגיים והתאמתם את החברה לעבודה מרחוק. אבל האם העובדים שלכם באמת חווים "עסקים כרגיל"? תקופת משבר מזמנת לנו כמנהלים, מעסיקים וגם קולגות אתגר ייחודי – לזהות ולסייע לעובדים שמצויים במתח נפשי.

קראו עוד בכלכליסט

מאיה (שם בדוי) עובדת בחברת הייטק במרכז הארץ כאשת שיווק, ומתורגלת בעבודה מרחוק. אבל המשבר תפס אותה לא מוכנה מבחינת החיים הפרטיים. בעלה הוא עצמאי שפרנסתו נפגעה, המשפחה גרה בצפון ואין לה עזרה עם הקטנים שמתרוצצים בבית, ואם זה לא מספיק היא חרדה לשלום הוריה המבוגרים שנמצאים בקבוצת סיכון.

עובדים בימי הקורונה, צילום: שאטרסטוק עובדים בימי הקורונה | צילום: שאטרסטוק עובדים בימי הקורונה, צילום: שאטרסטוק

בימים כתיקונם, רבים מאיתנו בוחרים ליצור הפרדה מוחלטת בין החיים האישיים והפרטיים ולא להביא למשרד את הדאגות האישיות שלנו. אבל התקופה הנוכחית שונה משתי בחינות. ראשית, מצב חירום רפואי וכלכלי מעלה את רמת החרדה בקרב מרבית האוכלוסיה. שנית, כשהעבודה חודרת למרחב הביתי קשה לשמור על הפרדה בין השניים, וזליגה מתרחשת באופן טבעי (כמה מאתכם הסבירו לילדים שאבא עכשיו בשיחת עבודה ואסור להרעיש בסלון?).

כמובן שמעבר להשלכות הרגשיות, עובד שמצוי בחרדה או במתח גם לא מתפקד היטב מבחינה מקצועית. לכן, עלינו לגייס את האינטלגנציה הרגשית שלנו ולהשתמש בה יותר מתמיד גם באינטראקציות המקצועיות שלנו. הנה כמה צעדים שימושיים שעשויים להיות חבל הצלה עבור העובדים שלכם:

1. הקשיבו באופן אקטיבי. כשאתם בשיחת זום או סקייפ, הקפידו לקיים שיחות וידאו ולא להסתפק רק בטלפון. הדבר יאפשר לכם לקרוא שפת גוף ולזהות מצבי רוח במהירות. אם הצד השני לא מצליח להפיק חיוך אחד במהלך כל השיחה, אל תישארו אדישים. זהו סימני לחץ כמו הצצות תכופות בטלפון הנייד, ישיבה מכווצת ולא נינוחה, או ניסיון לסיים את השיחה במהירות.

וכן, לא להתעלם גם ממי שנאלץ לקום כמה פעמים באמצע השיחה כדי להרגיע את הילדים שרבים ברקע. תנו תחושה שזה מובן, ובחיוך קטן או בדיחה תפחיתו עומס נפשי מהצד השני.

לחץ בעבודה, צילום: bigstock לחץ בעבודה | צילום: bigstock לחץ בעבודה, צילום: bigstock

 

2. צרו מרחב נוח לשיחה אישית. לקיים שיחת צוות יומית זה חשוב ברמה המקצועית, אבל אנשים נוטים שלא לשתף במצוקה נפשית בפורום שכזה. כמנהלים, דאגו לערוך גם שיחות אישיות על בסיס שבועי, ופתחו אותם במתכוון בהתעניינות אישית – מה שלום המשפחה? איך הילדים מסתגלים? הנגישו את עצמכם והצד השני ישמח לשתף.  

 

3. תנו דוגמה אישית. אל תהססו לשתף בקשיים שלכם. זה לא הזמן לדיסטאנס בין מנהלים לעובדים, בדיוק להיפך. לחשוף פגיעות באופן מבוקר משדר לעובדים שזה בסדר להיות מודאגים, כולם באותה סירה. לא תאמינו איזו תחושת הקלה תגרמו למי שמצוי בחרדה ולפתע מגלה שהאנשים שהוא מעריך (אתה הבוס!) מתמודדים עם אותם קשיים.

סטרס בעבודה, צילום: שאטרסטוק סטרס בעבודה | צילום: שאטרסטוק סטרס בעבודה, צילום: שאטרסטוק

 

4. תעזרו להם לעזור לעצמם. הגדירו נורמות עבודה כמו כיבוי של הודעות פוש מאתרי חדשות או סגירה של פייסבוק בשעות העבודה עשו זאת באמתלה (נכונה שלעצמה) של פרודוקטיביות בעבודה, וכך גם תאפשרו להם להתנתק מהעדכונים הבלתי פוסקים שלא תורמים לתחושת השקט הנפשי. הרבה חברות דואגות לכלול ברשימת הערכים שלהם את הדאגה לרווחת העובדים ויצירת אוירה משפחתית. היום יותר מכל, Happy Hour, או פינוקים שקיימים בשגרה, יש לכם הזדמנות לממש את הדאגה לעובדים שלכם באופן הכי אמיתי ונחוץ שיש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות