אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יותר מתמיד: עכשיו זה הזמן לשמור על המותג שלכם חי ובועט צילום: נועם דוד

יותר מתמיד: עכשיו זה הזמן לשמור על המותג שלכם חי ובועט

לירון גליקמן היא יועצת ומרצה בינלאומית, הבעלים של The Human Factor, פירמה המתמחה בפיתוח עסקי בינלאומי, נטוורקינג ואסטרטגיות שיווק. יועצת כבוד בוועדה חיצונית של האו"ם בנושא פיתוח בר קיימא ומרצה ב-Jolt על מותגים בצל הקורונה

22.03.2020, 13:17 | Jolt
בכל הנוגע לבחירות הצרכניות שלכם, ממי אתם קונים? מדוע תעדיפו גורם או מוצר מסויים על פני האחר?

התשובה נעוצה לרוב במותג האישי או העסקי. בין אם אתם עצמאים או שכירים אי הוודאות התעסוקתית לא פסחה על רובנו. ביום שלאחר משבר הקורונה צפוייה הצפה של שירותים, מוצרים ואנשים שיחפשו לאושש את מצבם ובצדק- זאת מתוקף הלחץ הכלכלי והתעסוקתי.

מותגים מותגים מותגים

 

מי שידע לתחזק ולבטא את המותג האישי שלו נכון בימים הקשים האלו, להישאר בתודעה ולהיות בעל ערך לאחרים, סביר שיקצור פירות מהר יותר ביום שאחרי.

בעולם השיווק ישנו כלל ה- Know-Like-Trust: כדי לרכוש מאדם מסויים או לגייס אדם לעבודה, עלינו ראשית להכיר אותו, לחבב אותו, לסמוך עליו שידע לספק את הסחורה ואז נהיה מוכנים להתקדם ולבחון את השלב הבא. בניית מותג אישי מחזקת את התהליך הזה - מדובר בכלי חשוב שמטרתו לבדל אתכם תוך חשיפה ומתן ערך לאחרים ובכך להגדיל סיכויי ליצירת הזדמנויות.

 

השאלה המרכזית היא כיצד תרצו שקהל היעד יתפוס אתכם ואיך עושים זאת? במאמר הבא אסקור כלים לבניית מותג אישי פותח דלתות בימי קורונה ובמבט ליום שאחרי!

 

מהו מותג אישי?

מותג אישי הוא למעשה הרגשות והערכים המסויימים שאנחנו מעוררים אצל אנשים איתם אנו באים במגע.

זו הדרך בה אחרים תופסים אותנו. לכולנו יש מותג אישי, חלקנו מודעים אליו ומטפחים אותו בקפידה וחלקנו לא.

כדאי להחליט איך הייתם רוצים להיתפס? מהם המסרים, הערכים והרגשות שהייתם רוצים שיהיו מיוחסים אליכם?

הדרך טובה לדעת כיצד המותג האישי שלכם נתפס כיום היא לבקש משלושה מכרים רחוקים לערוך חיפוש גוגל על שמכם ולשקף לכם את המסרים והרגשות המרכזיים שלמדו עליכם. כך תגלו אם אתם נתפסים בהלימה לאופן בו הייתם רוצים שיראו אתכם.

איך לטפח מותג אותנטי בימים אלו?

כעת כשכולנו "באותה הסירה" לרוב אנשים לא מעוניינים שימכרו להם באופן אגרסיבי אלא מחפשים להתחבר לאותנטיות ולקבל ערך. כך שמתן ערך מייצר בפועל עניין בכם ובמרכולתכם. דרך טובה לתקשר זאת היא ביטוי אישי של מי שאתם ומה שחשוב לכם. לשם כך אני מציעה שתכתבו רשימה של טיפים, כלים ומידע שהייתם רוצים לשתף עם הכלל. כדאי שיכללו גם נושאים מתחום העיסוק שלכם וגם מהפן האישי.

לירון גליקמן יועצת פיתוח עסקי בינלאומי , צילום: נועם דוד לירון גליקמן יועצת פיתוח עסקי בינלאומי | צילום: נועם דוד לירון גליקמן יועצת פיתוח עסקי בינלאומי , צילום: נועם דוד

למשל: אם אתם רואי חשבון, העלו פוסטים הקשורים להתנהלות עסקית פיננסית בתקופה זו. כתבו טיפים על ההתמודדות היומיומית שלכם בבית, דרכים להפעיל את הילדים, תוכלו לשתף את רגשותיכם: פחדים שאתם חווים, תפיסת עולם, להיות ערוץ לשיתוף מידע בעל ערך או התגייסות למטרה חברתית. זה זמן מצויין לבטא צדדים אחרים שלכם, אנושיים לצד עסקיים, כמובן במילים שלכם ובדרך המרגישה לכם בנוח.

איך לחשוף את המותג שלכם?

המותג שלנו מתבטא בכל נקודת מגע שלנו עם אחרים, אם זה במפגשים פנים מול פנים ובאון ליין.  

תוכלו לחשוף אותו דרך כתיבת פוסטים ברשתות החברתיות ובקבוצות ייעודיות ברשתות ובווצאפ, העלאת מאמרים לאתר שלכם, בלינקדאין או לאתרי מאמרים ייעודיים כדוגמת Medium  תוכלו לאגד אנשים מסויימים לשיחת וידאו, וכמובן לשלוח הודעות אישיות לגורמים ספציפיים שחשובים לכם. בפרט בימים שכאלו הקו המנחה הוא לבטא את המותג שלנו באחריות, כנות ומתוך כוונה לתת ערך אמיתי. כמה שיותר חשיפה וערך שנספק לאחרים היום, יבנו את המותג המבודל שלנו בתודעת האחרים כפועל יוצא, ויפתחו לנו הזדמנויות ביום שאחרי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות