אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זמן בידוד: 3 המלצות של פרופ' דן אריאלי לכלואים בבית צילום: תומי הרפז

זמן בידוד: 3 המלצות של פרופ' דן אריאלי לכלואים בבית

אריאלי, פרופסור לכלכלה התנהגותית ומחבר רב המכר "לא רציונלי ולא במקרה" ממליץ לחשוב על משהו קשה שעברנו בחיים ופשוט לכתוב על זה

23.03.2020, 08:30 | מאיה נחום שחל

1. לכתוב | דווקא על כאב

לחשוב על משהו קשה שעבר עלינו בחיים, בילדות, מוות של מישהו או כל דבר מכאיב, ופשוט לכתוב על זה. לתאר את האירוע ואיך זה גרם לנו להרגיש. למה אני ממליץ על כך? ראשית, לפעמים טוב לתעד דברים ולספר לדור הבא מה עבר עלינו, אבל יש עוד סיבה: חוקר ידוע מאוד בשם ג'יימס פניבייקר הראה שכשאנחנו נזכרים באירוע קשה שעבר עלינו וכותבים עליו, אנחנו קצת מוציאים את עצמנו מהמסגרת, חושבים עליו מבחוץ, וכך הכתיבה מרחיקה אותנו ועוזרת לנו להתגבר עליו. ביומיום לא תמיד יש לנו זמן לחשוב על אירועים קשים שעברנו ולנסות לעכל אותם. אולי ימי הקורונה הם הזדמנות לנסות לעבד אותם ולהתגבר עליהם.

2. להתעלם מהפנסיה ומתיק המניות

רובנו לא מבינים הרבה בשוק המניות ובטח לא יותר מכל האנשים האחרים בעולם. לכן עדיף שלא נשנה את תיק המניות שלנו ובטח כדאי שלא ניכנס לפאניקה ונעשה החלטות שאחר כך נתחרט עליהן.

פרופ פרופ' דן אריאלי | צילום: תומי הרפז פרופ

3. להשתמש | ביומן

אנחנו יודעים שכשאנחנו כותבים משהו ביומן, יש סיכוי שנעשה אותו, ושכאנחנו לא - יש הרבה יותר סיכוי שלא נעשה אותו. בימים אלה שהשגרה שלנו שונה, יומן הוא כלי טוב שכדאי לכתוב בו דברים שקשורים להתעמלות יומית, שיחת וידיאו עם ההורים והחברים ומחויבויות עבודה. הכתיבה מאפשרת לנו לייצר סדר יום יותר מובנה וקבוע.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות