אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כובשים שער: על שערי המגזינים המודפסים בתקופת משבר הקורונה

משבר הקורונה

כובשים שער: על שערי המגזינים המודפסים בתקופת משבר הקורונה

כשהעולם מסתגר בבית, צלמים, מאיירים ומעצבי מגזינים בעולם מגדירים את התקופה המשונה הזאת בפרץ של יצירתיות. הפרינט לא מת, הוא אפילו לא חולה

24.03.2020, 08:31 | רעות ברנע

אפשר להניח שבעתיד הקרוב נחזה בפרץ של יצירות הקשורות למצב, אבל בטווח המיידי, אחד המקומות הראשונים שבהם אפשר להביע את היצירתיות הוא על שערי המגזינים המודפסים. זו שעתם של המאיירים, הצלמים, הציירים, הגרפיקאים והמעצבים שמנסים לתת ביטוי חזותי להתפרצות העולמית של מגפת הקורונה.

קראו עוד בכלכליסט

שערי “האקונומיסט", “ניו יורק" ו"הניו יורקר" השבוע. כשהעולם נסגר שערי “האקונומיסט", “ניו יורק" ו"הניו יורקר" השבוע. כשהעולם נסגר שערי “האקונומיסט", “ניו יורק" ו"הניו יורקר" השבוע. כשהעולם נסגר

מגזין "TIME" האמריקאי יצא בשבוע שעבר בשש וריאציות שונות של שערים: על כל אחד מהם צילום של אדם (או קבוצה של אנשים) שנפגעו בעקבותיה, ולצדו מודפס גדול המשפט "When The World Stopped" ("כשהעולם הפסיק").

באחד הצילומים בת 51 מסטנפורד, קונטיקט, שאובחנה השבוע כחולה ונמצאת בבידוד בביתה. באחר, נהג שליחויות בן 32 מסין שכבר שבועיים מחטא מדי יום את הבגדים והאופנוע שלו לפני שהוא יוצא לעבודה. שער אחר מציג את סטארט־אפיסט מלונדון שנמצא חיובי לנגיף, מצולם בפתח ביתו עם אשתו וילדיו שנמצאו, בינתיים, שליליים. סביר להניח שהימים והשבועות הקרובים יביאו לנו עוד ועוד סיפורים כאלה מרחבי העולם, וסביר גם להניח שבשל מחסור משמעותי בנושאים רלבנטיים אחרים כרגע - אנחנו גם נזכה לקרוא ולשמוע על הרבה מהם.

על השער של המהדורה הניו־יורקית של המגזין “Time Out” (בעיצובו של פבלו דלקן) נכתב באותיות לבנות גדולות על רקע צהוב – “Take Care, NYC”, “שמרי על עצמך, ניו יורק”. במגזין, גם בגרסתו הניו־יורקית וגם בזו הלונדונית, שינו כבר לפני כשבוע את הלוגו האיקוני שלהם - מחקו את המילה "Out" (בחוץ) וכתבו במקומה בכתב יד אדום את המילה "In" (בפנים), כי לבלות בחוץ אף אחד בשום מקום לא יוכל בתקופה הקרובה, ולכן ההתמקדות היא בהמלצות על איך לבלות את הזמן כאשר סגורים בבתים. כל המהדורות המקומיות של כתב העת, כולל זו של תל אביב, הלכו כמובן בעקבותיהם ושינו גם הם - הן את הלוגו והן את רוח המגזין.

על שער "האקונומיסט" האחרון, שיצא בסוף השבוע שעבר עבודה של המאיירת סטפני פ. שולץ והמעצב הגרפי סטיבן פאץ' — ובה איור של כדור הארץ העגול על רקע שחור ועליו תלוי השלט "סגור".

על שער “ניוזוויק” האחרון קולאז' של המאייר ראיין אולבריש שבו הוא מציג כמה מהגיבורים של המצב הנוכחי - רופאים, מדענים (ודונלד טראמפ אחד), כאשר הכותרת הראשית שואלת: "כמה מהר ימצאו הרופאים תשובה?".

ואחרון לעת עתה – “הניו יורקר" שעתיד לצאת רק ב־30 במרץ, שחרר בסוף השבוע את השער של הגיליון הקרוב שלו: איור עצוב של אריק דרוקר שמתאר את התחנה המרכזית במנהטן, הגרנד סנטרל סטיישן, כשהיא ריקה לחלוטין ורק עובד הניקיון שמטאטא את הרצפה זוכה לקלוט את קרני האור שנכנסות מבעד לחלונות הגבוהים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות