אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטורנקסט: הזינוק במכירות המזון נמשך – עלייה של 40% בשבוע החולף צילום: הרצל יוסף

בלעדי לכלכליסט

סטורנקסט: הזינוק במכירות המזון נמשך – עלייה של 40% בשבוע החולף

מכירות מוצרי הצריכה הכולל מזון, משקאות, טיפוח ונקיון הסתכמו בשבוע החולף ב-1.3 מיליארד שקל.אחרי האלכוג'ל – עברו לצרוך כפפות חד-פעמיות

24.03.2020, 10:12 | נורית קדוש

זינוק של 40% במכירות שוק מוצרי הצריכה הכולל מזון, משקאות, טיפוח ונקיון בשבוע החולף, ביחס לממוצע המכירות בשנה החולפת, הניב מכירות בגובה 1.3 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני  סטורנקסט שהגיעו לידי כלכליסט.

קראו עוד בכלכליסט

עיקר הזינוק (75.2%) נרשם במוצרי הנון פוד לבית, בשל הביקוש לכפפות, חומרי חיטוי למשטחים ופסטה. שוק המזון רשם עליה של 41.1%, בעוד שוק המשקאות נותר קפוא עם צמיחה שולית של 1.1%. החשש מצפיפות בחנויות הגדולות, השפיע על הצרכנים שהגדילו את הקניות בחנויות השכונתיות שמתחת לבית.

למרות הזינוק החד בשבוע החולף (שבוע 12 - נ"ק), מדובר בירידה קלה של 3.9% ביחס לקניות בשבוע שקדם (שבוע 11 - נ"ק), שהיווה שיא המכירות בשנים האחרונות. הירידה ביחס לשבוע הקודם, נבעה ברובה מקטגוריית המשקאות שמכירותיה ביחס לשבוע הקודם ירדו ב- 20.7%. קטגוריית הטיפוח האישי רשמה ירידה של 16% ביחס לשבוע הקודם, לאחר הצטיידות גדולה באלכוג'ל.

מתמגנים בכפפות ומסכה, צילום : גדי קבלו מתמגנים בכפפות ומסכה | צילום : גדי קבלו מתמגנים בכפפות ומסכה, צילום : גדי קבלו

לצד המשך עלייה בצריכת שימורים, נייר טואלט ונייר מגבת, נרשמה עלייה גם במכירת מוצרים לחג הפסח ובהם מצות, בשר ועוף קפוא וחומרי ניקוי לבית. בעקבות הסמיכות לחג הפסח, נרשמה ירידה של 21.4% ביחס לשבוע הקודם ברכישת פסטה, אורז וקטניות.

 , צילום: זהר שחר צילום: זהר שחר  , צילום: זהר שחר

החשש ממחסור בתוצרת טריה הוביל לזינוק של 77% במכירות עוף טרי ו7.5% במכירות גבינות צהובות.

הלהיט: כפפות חד-פעמית

הזינוק החד ביותר ביחס לשבוע הקודם נרשם בכפפות חד-פעמיות, מוצר שהפך פופולרי בעקבות החשש מהידבקות בנגיף הקורונה כתוצאה מנגיעה במשטחים כמו כפתורי מעלית.

ההצטיידות בנייר טואלט בכמויות חריגות, הוביל לכך שהמוצר לא היווה בשבוע החולף אחד מעשרת המוצרים הנרכשים ביותר. בעשריה הפותחת חלב תנובה, קוטג' תנובה, מצות במארז 2.5 ק"ג, אורז סוגת, גבינת עמק, קוקה קולה, טסטר צ'וייס וטונה סטארקיסט.

התמונות מחנויות הדיסקאונט של רשתות השיווק לפני כשבוע חצי, בהן נראו תורי ענק וצפיפות מדאיגה, הובילו את הצרכנים להסיט הקניות לחנויות השכונתיות הקטנות. הרשתות השכונתיות כמו שופרסל שלי ומגה בעיר רשמו בשבוע החולף צמיחה של 45% במכירות לעומת 41% בחנויות הדיסקאונט. ירידה של 23% נרשמה בחנויות הנוחות, ככל הנראה בין היתר בשל החמרת ההנחיות שצמצה נוכחות הציבור בדרכים.

תגיות