אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היכולות שחייבים לפתח כדי לעבוד בעולם הדיגיטלי החדש צילום: ירון בן חורין

היכולות שחייבים לפתח כדי לעבוד בעולם הדיגיטלי החדש

פיתוח פרסונה מקצועית דיגיטלית, יכולות סטוריטלינג וניהול מערכות יחסים מקצועיות ברשת - משבר הקורונה גורר את עולם העבודה למציאות דיגיטלית חדשה מאלץ את כולנו לאמץ במהירות כישורים רלוונטיים

29.03.2020, 14:22 | אימי עירון
אנחנו נמצאים בתוך סערה שסופה עדיין לא נראה לעין.

המשבר גורר את עולם העבודה למציאות חדשה, דיגיטלית לחלוטין, ומאלץ את כולנו לאמץ במהירות כישורים חדשים. במקום כנסים, מיטאפים, פגישות פרונטליות ותערוכות – שיחות וידאו מרובות משתתפים, ותוכן דיגיטלי בערוצי בלוגים ורשתות חברתיות.

קראו עוד בכלכליסט

ברשת כל עובד הוא מוביל דיעה, שמייצג את עצמו (אישית ומקצועית), ואת מקום העבודה. הכשרת כלל העובדים: מומחים, מנהלים ואנשי מקצוע בתחומם, לתפוס פוזיציה דיגיטלית מקצועית משפיעה, היא תנאי הכרחי לשמירה על תפיסת מובילות עסקית היום.

משבר הקורונה הוא הזדמנות לחדשנות, אל תאחזו במה שהיה, תנו לסופה הזאת לקחת אתכם הרחק מ"קנזס" הנוחה והמוכרת, אל עולם חדש, נפלא.

שלוש יכולות שחובה לפתח היום:

1.איך תפתחו את הפרסונה הדיגיטלית המקצועית שלכם

כולנו חיים ברשתות החברתיות, והן המקור המשפיע ביותר על קבלת ההחלטות שלנו. בין אם אנחנו מהנדסים שמחפשים עבודה, או מנכ"לים של חברה שמתלבטים בין פלטפורמות או תוכנות לרכישה, השפעתם של מובילי דיעה מקצועיים ( Thought leaders) על קבלת ההחלטות היא עצומה.

1. התמקדו בתחום שאתם בקיאים בו, שמעניין אתכם ואתם מלאי תשוקה לגביו.

2. כתבו ברשתות תכנים שמביאים ערך למי שקורא אותם ולא נתפסים רק כקידום עצמי. תוכן בעל ערך יכול להיות מבוסס על ידע שלכם, על משהו שקראתם ואתם משתפים, או על השתתפות בדיון בו אתם מביאים זווית מקורית. כתבו הרבה, הגיבו הרבה, פרגנו הרבה.

3. היו אותנטיים. הביאו את התוכן תמיד את הזווית האישית שלכם. זכרו שאתם לא דוברים רשמיים, היו עצמכם. אנשים אמיתיים, מלאי תשוקה לנושא ובעלי הבנה עמוקה שרוצים לחלק ידע, השראה או עצות מועילות.

2. איך תשכללו את יכולת הסטוריטלינג וכתיבת התוכן שלכם ברשת

אנחנו חיים בעולם של הצפת תוכן, בו תשומת הלב שלנו הולכת ומתקצרת, בעולם כזה היכולת לספר סיפור כובש, שמרתק את השומע ונחרט בזיכרון, לא תסולא בפז. דמיינו כנס מקצועי שבו עולה על הבמה מנהל מוצר שיודע להגיש את התוכן באופן מרגש, משעשע ורלוונטי (סטיב ג'ובס הבין זאת היטב). ובמיוחד היום, לאור ביטולי כנסים ותערוכות בכל העולם בעקבות בהלת הקורונה, כמה ערך יהיה למנהלי מוצר שידעו לשלוט היטב בכלי רטוריקה ועמידה מול קהל לצורך – Video product pitch.

1.הפכו להיות מקור של ערך – לכל אחד מאיתנו יש ידע בתחומו, שתפו את הידע בנדיבות, חשבו מה יביא ערך אמיתי למי שקורא את התוכן שאתם משתפים. שתפו בנדיבות את ה"אני מאמין" המקצועי שלכם, החזון שלכם, מחשבות חדשות על התעשיה, מאמרים וניתוחים מעניינים. היו מקור השראה וידע לאנשים שיכולים ללמוד מכם.

2. אל תציגו פרזנטציה – ספרו סיפור מזווית אישית, אמיתי ונוגע, שמעורר מעורבות רגשית. סיפור אישי תמיד כובש את אוזן השומע ונחרט בזיכרון.

פגישת עבודה בוידאו, עולם העבודה עבר לדיגיטל, צילום: שאטרסטוק פגישת עבודה בוידאו, עולם העבודה עבר לדיגיטל | צילום: שאטרסטוק פגישת עבודה בוידאו, עולם העבודה עבר לדיגיטל, צילום: שאטרסטוק

3. דעו מי קהל היעד שלכם - למי אתם מספרים את הסיפור? מי הם העומדים מולכם, על מה הם חולמים, מה מדיר שינה מעיניהם, מה ירגש אותם ומה יגרום להם אושר, סיפוק, הגשמה ותחושת יכולת.

4. כל הסיפורים הטובים בנויים על שלושה מרכיבים: קונפליקט שצריך לפתור, פגיעות של הגיבור והתגברות על קשיים עד להישג אם תבנו את הסיפור שלכם במבנה הזה, יש סיכוי שיצא לכם סיפור מצוין.

3. איך תנהלו מערכות יחסים מקצועיות ברשת

מערכות יחסים ברשת דומות מאד בעיקרן למערכות בעולם הפיזי הן רק מבוססות טקסט כתוב והן שקופות – כולם רואים את השיחה.

1. הרחיבו את מעגל הקשרים – זה הזמן להציע חברות ללקוחות, קולגות, עובדים וספקים. להצטרף לקהילות הרלוונטיות ולהשמיע את קולכם ודעתכם.

2. הקשיבו – הערך הגדול שנותנת הרשת הוא היכולת להקשיב בו זמנית למגוון שיחות בתחום הפעילות שלכם. להרחיב ידע לקבל רעיונות ולהגיב להם כמובן.

3. פירגון, תיוג והישטוג :פרגנו, אבל באמת. לאנשים שמשתפים חדשנות מענינית, רעיונות או רגשות. שתפו רעיונות של אחרים ותוסיפו עליהם את התרומה שלכם לרעיון או למוצר המדובר. תייגו אנשים רלוונטיים בארגון או מחוצה לו כדי להזמין אותם אותם לתרום גם למעגל השיח. והשטגו # את התוכן במילה רלוונטית שתקפיץ אתכם ברשת בתחום שבו אתם שולטים.

והעיקר לא לפחד.  לנצל את הזמן ללמידה של יכולות חדשות שישמשו את כולנו בהמשך בעולם החדש שאליו נצא יחד בקרוב.

הכותבת, בעלת likearainbow היא מומחית בניהול הנרטיב הארגוני בעולם הדיגיטלי. פרסומאית ואשת קריאייטיב בעברה, שותפה-מייסדת של אתר הנשים והבלוגים סלונה.

תגיות