אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיווק בעידן הקורונה: נכסים דיגיטליים שכל עסק קטן צריך צילום: ליאת מנדל

שיווק בעידן הקורונה: נכסים דיגיטליים שכל עסק קטן צריך

בחודש האחרון עולם העסקים כולו עבר לדיגיטל. אם עדיין אין לכם נוכחות ברשת, זה הזמן לעשות זאת. קבלו מספר טיפים בסיסיים איך תוכלו להנגיש את העסק שלכם ללקוחות, גם כשהמשרד או החנות שלכם סגורים

30.03.2020, 14:01 | מאשה דאשקוב

העולם נמצא בימים אלו בתקופה של אי-וודאות בריאותית וכלכלית שלא נראתה כמוה מאז ימי מלחמת העולם השנייה – ואולי אף מעבר לכך. כלי התקשורת מדווחים ללא הפסקה על נגיף קורונה, על כמות עולה של נדבקים ועל אחוזי האבטלה שממשיכים לזנק; ומי בכלל זוכר שרק לפני שלושה חודשים המילה הזו - קורונה - הייתה מזוהה אך ורק עם מותג בירה מקסיקני שמסמל בדיוק את ההיפך ממה שקורה בעולם כיום.

כל הכתבות, הטיפים והסרטים בערוץ "פורצים גבולות"

באופן טבעי, תשומת הלב הציבורית לא מופנית כעת אל עולם הפרסום והשיווק – אך בהתחשב בעובדה שבסין,בסינגפור ובדרום קוריאה כבר מדברים על בלימה בהתפשטות הנגיף, סביר להניח שגם בארה"ב ובמחוזותינו, ימצאו בסופו של דבר את הדרך להתגבר על המחלה ולחזור לשגרת החיים.

מנקודת מבט שיווקית, מגיפה זו יכולה גם להוות גם הזדמנות. עסקים רבים שלא היו רגילים לעבוד אונליין, נאלצו, על מנת לשרוד תקופה זו, להעביר את פעילותם לרשת. כמו כן, אתרי E-commerce ותיקים הגבירו את פעילותם השיווקית. התקופה המורכבת הזו יכולה להוות דחיפה רצינית לעסקים אלו על ידי יצירת נוכחות דיגיטלית משמעותית כך שהלקוחות ימצאו אותם בחיפושיהם באינטרנט. 

המחברת, מאשה דאשקוב, צילום: ליאת מנדל המחברת, מאשה דאשקוב | צילום: ליאת מנדל המחברת, מאשה דאשקוב, צילום: ליאת מנדל

לפניכם כמה טיפים שכל עסק קטן יכול לממש על מנת להמשיך את הקשר עם הלקוחות שלו, להמשיך לשווק ולספק את מוצריו ושירותיו:

1. השתמשו ב-Goggle Ads - פרסום בגוגל הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לקידום העסק שלכם, בעיקר עסקים קטנים, בתקופה זו. כשבאים לקדם מותג או חנות, עם תקציב לא גבוה במיוחד, ניתן להקים קמפיין ולקדם את העסק ואת המוצרים שלכם. זכרו! לפני הפרסום תעשו את המחקר שלכם, תציבו מטרות, תבדקו מה המתחרים שלכם עושים, תחליטו על מסרים חזקים ורלוונטיים ולכו על זה.

2. השתמשו במאגר לקוחות קיימים - מקווה שעשיתם את זה "בימי שלום" וכי יש לכם את פרטי הקשר של הלקוחות שלכם, לפחות של הקבועים מביניהם. תרימו טלפון, תשלחו ווטסאפ, תשלחו מייל. תשאלו איך ניתן להמשיך לספק להם את המוצרים שלכם. בשלב הבא, תכינו טמפלט לדיוור או הודעה יומית שתוכלו לשלוח ללקוחות עם הצעה ייחודית להיום או מוצר חדש שאתם מציעים. כך תוכלו לשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלכם. תוכלו להשתמש במגוון רחב של מערכות דיוור נוחות ופשוטות – Smoove, רב מסר ועוד.

3. תפתחו Google my business – פיצ'ר קטן וחינמי שמאפשר לכל עסק להופיע במקום מיוחד ובולט בתוצאות החיפוש של פלטפורמת גוגל. בתצוגה יראו את שם המקום, תמונה, טלפון ולינק לאתר, במידה ויש. פתרון נהדר לכל עסק קטן.

4. הקימו עמוד נחיתה לעסק שלכם - העמוד הזה יכול לשמש אתר קטן וזמני לעסק שלכם בו תוכלו להציע מוצרים "חמים" לרכישה מיידית או מבצעים מיוחדים. תשקיעו בנראות אסטטית, תרשמו את שם העסק באופן ברור ושימו לוגו, כך תוכלו למשוך לקוחות ולגרום להם לחזור. כעבור זמן קצר Google יתחילו לאנדקס את העמוד הזה וכל פעם שלקוחות שלכם יחפשו את העסק שלכם, הם יקבלו את העמוד בתוצאות החיפוש.

5. תפתחו עמוד עסקי בפייסבוק - הרשת החברתית הגדולה בעולם כבר מזמן הפכה לזירה עסקית משמעותית, בה לקוחות מחפשים מותגים ומבצעים רכישה. תפתחו עמוד עסקי לעסק שלכם, בעזרתו לקוחות שלכם יוכלו לפנות אליכם דרך מסנג'ר, יוכלו להגיב על ההודעות שלכם ויוכלו להיחשף למוצרים ומבצעים שלכם.

הכותבת היא המייסדת והמנכ"לית Digitalent בית הספר למקצועות השיווק והדיגיטל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות