אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקצוע חדש בעקבות הקורונה - יועצי Zoom צילום: שאטרסטוק

מקצוע חדש בעקבות הקורונה - יועצי Zoom

ההגבלות שהוטלו על מנת להילחם בהתפשטות הקורונה גרמו לחלק גדול מהתקשורת בארגונים, בעסקים ובאקדמיה לעבור לווידאו. בעקבות כך נוצר צורך באנשים שייסייעו להקים תשתיות, להדריך ולמקסם את השימוש בפלטפורמות השונות

31.03.2020, 10:55 | מעין מנלה
בתוך חוסר הוודאות של משבר הקורונה, אחד הדברים הברורים ביותר שקרו הוא המעבר לתקשורת בווידאו. שיחות וידאו לצרכי עבודה, פגישות עסקיות, למידה מרחוק ואף שמירת קשר עם המשפחה הפכו לשיגרה החדשה. ארגונים וחברות, משרדי ממשלה והאקדמיה ומערכת החינוך כולם עברו לוידאו כאשר הפלטפורמה השולטת של ימי הקורונה היא Zoom. סביב הצורך לתקשר בוידאו, להעביר הרצאות, פגישות, מכירות, וובינרים ועוד, התפתחו גם מעין מקצועות חדשים כמו יועצי Zoom, מדריכי תקשורת אפקטיבית בווידאו או מקימי תשתיות וידאו ביתיות.

קראו עוד בכלכליסט

בפלטפורמת הפרילנסרים Fiverr למשל, אפשר למצוא בשבועות האחרונים נותני שירותים בתחומי התקשורת בוידאו. אנשים מציעים לשלב את האפשרות לשיחות וידאו מרובות משתתפים באתר האינטרנט שלכם, להקים עבורכם תשתית לשיחות וידאו ביתית, לספק תמיכה טכנית לזום ולייעץ בביצוע שיחות, פגישות Zoom והעברת שיעורים ב-Zoom.

גם ברשתות החברתיות אפשר למצוא מומחי זום חדשים שמספקים טיפים לניהול שיחות Zoom בכל מני אספקטים. החל מאיך להיראות טוב בשיחות, דרך הדרכות על המערכת ועד יועצי קיום וובינרים דרך Zoom.

קארין קאופמן, צילום: אודי גורן קארין קאופמן | צילום: אודי גורן קארין קאופמן, צילום: אודי גורן

"המצב החדש יוצר גם צרכים ותפקידים חדשים בארגונים. תפקיד שנוצר בכורח הנסיבות והינו כרגע בהתהוות עם סיכוי להפוך לתפקיד של קבע בארגונים הוא "יועץ Zoom". התוכנה שהפכה לכלי מרכזי בתקשורת וידאו בימי משבר הקורונה, כוללת יישומים שונים שלא כולם מכירים", אומרת קארין קאופמן, מנהלת מרכז הקריירה במרכז הבינתחומי הרצליה. בנוסף, למעבר לתקשורת במדיה מקוונת יש דברים שצריך להכיר ולקחת בחשבון ושנדרשים על מנת לשפר את התקשורת והחיבור הבינאישיים. הצרכים של מרצה מול קהל גדול שונים מהצרכים של אדם שצריך לעשות שיחה עם אדם אחד בלבד, שיחה של פסיכולוג עם נועץ ועוד".

לדבריה, יועצי ה-Zoom עובדים עם אנשים שצריכים לתקשר עם קהלים שונים, למשל אנשים שצריכים לפתע להעביר פגישת ייעוץ אישית אונליין במקום פנים אל פנים,זה יכול להיות גם פגישות מכירה, ייעוץ, או מרצים שצריכים להעביר קורס שלם אונליין לעשרות סטודנטים, לשלב בין דיבור ושיחה עם הסטודנטים, לבין מצגות, סרטונים.

במרכז הבינתומי למשל, 140 עובדים וסטודנטים למדעי המחשב לעבוד במערך ה-Zoom לקראת פתיחת הסמסטר שהלימודים בו יועברו באופן מקוון כל עוד הסטודנטים לא יוכלו להגיע לקמפוס. הם מנחים את העובדים ואת סגל המרצים לגבי התפעול והפונקציות השונות של Zoom.

"יש המון סוגיות ומורכבויות שרובינו פחות מכירים, חדרים נפרדים, הפיכת האינטראקציה למיטבית עם קהל השומעים, שילוב נכון עם מצגות וסרטונים, תקשורת דו סיטרית וכיוב. גם מי שעובד כבר עם Zoom, כשזה הופך להעברת שיעור עם עשרות אנשים בקהל, זה כבר מורכב יותר.

פגישות בווידאו, נוצר צורך באנשי מקצוע בתחום, צילום: Jolt פגישות בווידאו, נוצר צורך באנשי מקצוע בתחום | צילום: Jolt פגישות בווידאו, נוצר צורך באנשי מקצוע בתחום, צילום: Jolt

עובדים כמו הצוות שלי, שמייעץ לסטודנטים בייעוץ אישי, גם כן עברו לשיחות אחד על אחד ועוברים הכנה מתאימה לכך. בבינתחומי השימוש ב-Zoom בא לידי ביטוי גם בימים פתוחים שאנחנו כבר עורכים למתעניינים ברישום ללימודים עם כלי זה", היא אומרת.

התפקיד רלבנטי למשל, לאנשים שעסקו בתפקידי תמיכת מחשבים קודם בארגון, לאנשים שעוסקים הרבה בהפקות וידאו וסרטונים, הם יכולים להפוך ליועצי Zoom כדי לשפר את התפעול והחווייה. בנוסף, אנשים שמתמחים בעמידה מול מצלמה, שחקנים ומאמנים יכולים לסייע בצד התקשורת בווידאו. העבודה מתאימה כאמור לפרילנסרים וגם לשכירים בארגונים שככל הנראה אף יזדקקו להם לאחר תום המשבר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות