אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות הסגר ולקראת הסדר: זינוק של 31% בקניית מזון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד צילום: שאטרסטוק

בעקבות הסגר ולקראת הסדר: זינוק של 31% בקניית מזון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

על פי נתוני סטורנקסט מכירות המזון עלו השבוע ב-3.9% ביחס לשבוע קודם וזאת לאחר שבועיים של מכירות מתונות. החשש להגיע לסופרמרקטים הגדולים בהם משתרכים תורים ארוכים, חיזק את החנויות השכונתיות שרשמו בשבוע החולף עלייה של 35% במכירות

07.04.2020, 13:53 | נורית קדוש

הנתונים לפיהם כמות הישראלים הנמצאים בארץ בתקופה האחרונה, הינה הגבוהה ביותר בשנים האחרונות, באה לידי ביטוי במכירות המזון. מנתוני סטורנקסט לסיכום השבוע החולף עולה כי בשבועיים שקדמו לחג נרשמה עלייה של 31% במכירות מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח ונקיון), ביחס לתקופה המקבילה לפני הפסח אשתקד. חלק מהעלייה החדה במכירות נובעת גם מההצטיידות המוגברת במזון, בשל העובדה שרבים נמצאים בבית בעקבות ביטול הלימודים וצמצום המועסקים.

עליה של 42% נרשמה בקניית מצות בהיקף של 3.45 טון לעומת 2.42 טון אשתקד. מכירות החרוסת זינקו ב-43%, התירוש ב-15% והעוגיות לפסח ב-25% ביחס לימים שלפני החג אשתקד.עלייה חדה במכירות נרשמה במוצרים המיועדים לאפיה ביתית. מכירות הקמח עלו ב-130% ל-5.1 טון לעומת 2.2 טון בימים שלפני פסח אשתקד. מכירות הסוכר עלו ב-47% ל-3.6 טון לעומת 2.4 טון בתקופה המקבילה אשתקד, לצד זינוק חריג של 358% בכמות השמרים.

המחסור בביצים נרשם בשל זינוק חד בביקוש והגדלת הכמות שכל צרכן רכש בממוצע. בשבוע ממוצע נמכרות 20 מיליון ביצים. הכמות עלתה בשבוע הראשון למשבר ל-27 מיליון ביצים, ומאז ירדה על רקע המחסור בחנויות לכ-25.8 מיליון בשבוע החולף. כמות הביצים שרכש כל צרכן בממוצע זינקה מ-20 ביצים בשבוע ממוצע ל-28.7 ביצים בשבוע החולף.

החשש להגיע לחנויות הדיסקאונט הגדולות, בהן משתרכים תורים ארוכים מחוץ לחנות, מחזק את החנויות השכונתיות שרשמו בשבוע החולף עליה של 35% במכירות לעומת 25% בחנויות הדיסקאונט. צמצום התנועה בכבישים, הובילה לירידה של 23% במכירות חנויות הנוחות ביחס לשבוע הקודם.

ביצים. הלקוחות הסתערו ונוצר מחסור, צילום: עמית שעל ביצים. הלקוחות הסתערו ונוצר מחסור | צילום: עמית שעל ביצים. הלקוחות הסתערו ונוצר מחסור, צילום: עמית שעל

סך מכירות מוצרי הצריכה רשמו עלייה של 3.9% ביחס לשבוע הקודם, והזינוק הגדול ביותר (53.5%) בשבוע החולף נרשם בקטגוריית המוצרים לבית הכולל חומרי ניקוי ומוצרים חד פעמיים, ככל הנראה על רקע הסמיכות לחג הפסח. מכירות המזון צמחו ב-28.8% והמשקאות התאוששו מהקפאון שרשמו בשבועות האחרונים והציגו, ככל הנראה בשל ההתחממות במזג האוויר עליה של 12.4%. הביקוש לאלכולג'ל התמתן ובשבוע החולף נרשמה ירידה של 28.3% ביחס לשבוע הקודם.

כזכור, שיא המכירות נרשם בשבוע ה-11 השנה, לפני כשלושה שבועות, עם מכירות של 1.343 מיליארד שקל, לעומת כ-900 מיליון שקל בשבוע ממוצע. הסתערות הלקוחות נרשמה גם בשבוע השני, אם כי במידה מתונה יותר והמכירות הסתכמו ב-1.29 מיליארד שקל. הירידה נמשכה בשבוע השלישי ל-1.1 מיליארד שקל.

תגיות