אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רגע לפני שסגרה השקעה בברינגג הורידה ויולה את שווי החברה צילום: תמוז רחמן

פרסום ראשון

רגע לפני שסגרה השקעה בברינגג הורידה ויולה את שווי החברה

לכלכליסט נודע שקרן ויולה צמיחה, שהובילה את הסיבוב ביקשה להוריד את השווי של ברינגג בצורה משמעותית כתנאי לסגירת העסקה. בסבב גייסה בגינגג 30 מיליון דולר

12.04.2020, 18:42 | מאיר אורבך

תקופת הקורונה מביאה חברות הייטק רבות למצבים שהן לא ציפו למצוא את עצמן בהן רק לפני מספר חודשים. בחודש פברואר חברות עדיין דיברו על צמיחה, גיוסים בשווי גבוה וגיוסי עובדים בקצב מואץ. הקורונה הביאה את התעשיה לבלבול מוחלט ולמצב בו קרנות רבות חושבות היטב על כל השקעה שהן עושות כדי למקסם את השווי הכי טוב שהן יכולות להשיג. בשבוע שעבר פירסמה חברת ברינגג הודעה על גיוס מרשים של 30 מיליון דולר, לכלכליסט נודע שקרן ויולה צמיחה, קרן ההשקעות של קבוצת ויולה לשלבים מתקדמים, שהובילה את הסיבוב ביקשה זמן קצר לפני הסגירה להוריד את השווי של החברה בצורה משמעותית כתנאי לסגירת העסקה.

גיא בלוך מנכ"ל ברינג גיא בלוך מנכ"ל ברינג גיא בלוך מנכ"ל ברינג

לצד ויולה השתתפו בגיוס חלק ממשקיעי החברה הנוכחיים: GLP, Next47, Salesforce ו -OG Venture. הגיוס למרבית שמחתה של ברינגג אכן נסגר והחברה גייסה סכום אשר בימים אלה הוא חשוב, אבל נאלצה לקבל באופן חלקי את דרישת הקרן ולהוריד את שווי החברה. משקיעים היסטוריים של החברה כוללים את ד"ר שמואל חרלפ, קרן פרג ונצ’רס, קרן Aleph ואחרים.

מויולה צמיחה נמסר, "איננו נוהגים להתייחס לפרטים הפיננסיים של עסקאות שאנו מובילים. ברינגג הינה חברה מצטיינת ואנו שמחים על היכולת להוביל את הגיוס , במיוחד בתקופה כזו".

מברינגג לא נמסרה תגובה.

בפוסט שפירסם ערן ווסטמן, המשקיע שהוביל את העסקה מטעם ויולה באתר של הקרן, הוא מספר על ההשקעה בחברה בעידן של קורונה. "אם בעבר נתוני החברה היו מספיקים לנו הרי שאנו נאלצים כעת לבחון מחדש את ההשקעה שלנו באמצעות עדשת COVID-19, ולנתח את ביצועי החברה לפני, במהלך ואחרי המשבר".

ערן מסביר שברינגג נענתה לאתגר שהציבה אמזון שהוציאה מערכת לוגיסטית אשר עושה שלושה דברים: היא הבעלים של חוויית הלקוח, לקחת שליטה מלאה על הנתונים שלהם ובסופו של דבר להגדיל את ההכנסות. הפלטפורמה של Bringg משתמשת בטכנולוגיה המשחררת ארגונים ועסקים קטנים ובינוניים ומאפשרת להם להתאים מיד במהירות מערכת משלוחים מורכבת המאפשרת שדרוג מהיר שלה והתאמה לכל צורך.

Bringg פיתחה טכנולוגיה לניהול מערכי לוגיסטיקה ומשלוחים ועד היום גייסה 83.8 מיליון דולר. מרכז הפיתוח של Bringg בתל אביב ובו כ-110 עובדים. לאחרונה אף הבינה החברה את הצורך העצום של עסקים בטכנולוגיה שלה גם בקרב עסקים קטנים שנאלצים כעת לעבוד רק במשלוחים. החברה החלה בימים אלה להציע לכל העסקים הקטנים בתחום המזון תוכנה ללא תשלום אשר תנהל להם את כל מערך השליחויות. החברה, שבין לקוחותיה מונה את מקדונלד'ס ורשת המזון Panera, תציע לעסקים להטמיע שירות משלוחים אונליין בלחיצת כפתור, לטפל בכמות הזמנות גדולה מהרגיל ועוד. החברה הוקמה ב-2013 על ידי רענן כהן, וליאור שיאון . מנכ"ל החברה הוא גיא בלוך.

ערן וסטמן שותף בקרן ויולה צמיחה מסר בידיעה על הגיוס של החברה: "אנו חיים בעולם חדש של 'Delivery Economy' שבו מותגים לא יוכלו להרשות לעצמם שלא להיערך לפתרונות מהסוג שמציעה Bringg . האמונה שלנו בפוטנציאל השוק והחברה טרום עידן הקורונה קבלו ולידציה גם אחרי פריצת המגיפה, ואנו מאמינים כי פלטפורמה לניהול שליחויות ולוגיסטיקה תהיה הנורמה החדשה עבור עסקים בכל גודל בעתיד הקרוב והרחוק״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות