אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסמך הערבות נפסל - ורמט תשתיות הודחה מהמכרז

בלעדי לכלכליסט

מסמך הערבות נפסל - ורמט תשתיות הודחה מהמכרז

נתיבי איילון פרסמה מכרז להקמת נתיבים מהירים ־ וגילתה כי אחד ממסמכי הערבות הונפק במרמה. רמט: "פעלנו בתום לב. הגשנו תלונה למשטרה"

13.04.2020, 09:41 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי איילון פרסמה לפני החג כי במכרז להקמת המקטע השלישי מתוך ארבעה של רשת נתיבים מהירים בגוש דן, זכתה חברת אשטרום. עיקר העבודות כולל הוספת נתיבים מהירים לאורך נתיבי איילון צפון ודרום, בהיקף כספי של עד 500-450 מיליון שקל. במסגרת העבודות ייסללו נתיבי נסיעה נוספים ממחלף קק"ל ועד למחלף שבעת הכוכבים - אחד לכל כיוון - עם בניית שני גשרים המחברים ישירות את הנתיב המהיר בכביש 20 לנתיב המהיר בכביש 5. המכרז בו זכתה אשטרום הוא אחד ממכרזי תשתיות התחבורה הגדולים שיצאו השנה, תחת ההוראה של משרדי האוצר והתחבורה להאיץ את פרסום מכרזי התשתיות במשק במטרה לעודד את הצמיחה במדינה, זאת לאחר תקופת סגר והגבלות כלכליות שמקורן בנגיף הקורונה.

קראו עוד בכלכליסט

אלא שהסיפור המעניין יותר אינו קשור לזכייתה של אשטרום, אלא למועמדת שנפסלה. ממידע שהגיע ל"כלכליסט" עולה שטרם זכייתה של אשטרום, חברת נתיבי איילון פסלה עוד בשלבי מיון המכרז - וללא קשר לאשטרום - את התמודדותה של חברת רמט תשתיות, וזאת בטענה שמסמכי ההגשה למכרז כללו לכאורה ערבות מזויפת שהוגשה בשם חברת הביטוח הפניקס.

בעת שלבי המיון קיבלה נתיבי איילון פנייה מחברת הפניקס, ובה נאמר שמסמכים שהוגשו למכרז, עם הבטחה לערבות ראשונית של כ־2.5% מהיקף העבודות - כלומר עד כ־11 מיליון שקל - נשלחו שלא מטעמם ושלא בידיעתם.

מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר. החברה חוששת כי מסמך שהוגש למכרז זויף מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר. החברה חוששת כי מסמך שהוגש למכרז זויף מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר. החברה חוששת כי מסמך שהוגש למכרז זויף

בנתיבי איילון נדהמו מהפנייה, בפרט משום שהניירות שהם החזיקו בידם אכן נשאו את הלוגו של חברת הפניקס. בדיקה שארכה מספר ימים העלתה שמדובר בנייר שלכאורה, כך על פי החשש, הודפס במדפסת ביתית, וצורף למסמכי ההגשה במכרז אותו מנהלת החברה הממשלתית.

כך או כך, בנתיבי איילון פנו לרמט תשתיות וביקשו הסבר לממצאיהם אלו, ולאחר שכאלה לא ניתנו, נשלחה הודעת פסילה על המכרז. בניגוד למקרים אחרים, הודעת הפסילה לא לוותה בתגובת נגד או בהתמרמרות מצידה של רמט תשתיות. חברת הביטוח הפניקס, מצידה, חוקרת אף היא את הסיפור וככל הידוע הוגשה תלונה במשטרה בנידון.

מנתיבי איילון נמסר בתגובה ש"נתיבי איילון פרסמה מכרז לביצוע עבודות במקטע השלישי של הפרויקט הלאומי נתיבים מהירים, שמטרתו להוות אלטרנטיבה יעילה לרכב הפרטי ולאפשר נסיעת חינם עוקפת פקקים. נתיבי איילון בחרה בחברה שעמדה בתנאי המכרז בהתאם לחוק חובת המכרזים".

מרמט נמסר ש"רמט הגישה הצעה במכרז המדובר וצירפה להצעתה ערבות אשר רמט סברה בתום לב, כי היא ערבות תקינה שהוצאה ונחתמה על ידי חברת הפניקס. מיד כשעלה חשד לפיו יש פגם בערבות, עדכנה רמט את עורך המכרז ואף הגישה תלונה למשטרת ישראל בנושא. רמט פעלה בתום לב והיא בוחנת בשלב זה את צעדיה בנוגע לנזקים אשר נגרמו לה".

הפניקס סירבה להתייחס לדברים.

פרויקט הנתיבים המהירים של נתיבי איילון כולל הקמה של 75 ק"מ שמתעדפים תנועה באמצעי הסעת המונים או שאטלים, עם אפשרות לצמצום מספר כלי הרכב הפרטיים שינועו על הכביש. העבודות כוללות הקמת נתיב נסיעה מהיר לאורך נתיבי איילון, עם אפשרות לחצות את המרחק שבין ראשון לציון והרצליה באמצעות מערכות הסעת המונים מתקדמות, או באמצעות הרכב הפרטי תמורת תשלום, כאשר בקצוות הנתיבים יוקמו חניוני ענק של כ־11 אלף כלי רכב. עלות כלל הפרויקט כ־3 מיליארד שקל ותאריך הפתיחה הלא רשמי שלו הוא עד סוף 2025.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות