אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בצל הסכסוך: עדיקה דחפה את מכירות בעלת השליטה גולף צילום: יובל חן

בצל הסכסוך: עדיקה דחפה את מכירות בעלת השליטה גולף

קבוצת גולף מפרסמת את הדוח השנתי בעיכוב, בעקבות הסכסוך עם ההנהלה היוצאת של עדיקה: ההכנסות ב-2019 צמחו ב-5% ל-936 מיליון שקל, הרווח התפעולי טיפס ל-32.3 מיליון שקל, מול 16.9 מיליון שקל ב-2018; צעדי ההקלות בסגר יאפשרו פתיחת סניפי גולף אנד קו וכיתן

20.04.2020, 11:47 | אורנה יפת

קבוצת גולף מפרסמת הבוקר את התוצאות הכספייות לשנת 2019, לאחר שסכסוך עם ההנהלה היוצאת של החברה הבת עדיקה גרר עיכוב בפרסום הדוח. הקבוצה סיימה את השנה עם עלייה של 5% במכירות וצניחה של 61% ברווח הנקי בהשפעת יישום תקן IFRS16.   

קראו עוד בכלכליסט

גולף פועלת בשלושה מגזרים: אופנת הלבשה, אופנה הבית ומגזר עדיקה. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות בתחומי האופנה ואופנת הבית (ללא חנויות עדיקה) עלה ב-1.2% מ-1,184 שקל ל-1,198 שקל.

מכירות גולף הסתכמו ב-935.7 מיליון שקל בעיקר הודות לצמיחה במכירות חברת עדיקה, שגולף מחזיקה ב-70% מהבעלות עלייה וכן משיפור במכירות תחום אופנת ההלבשה שנבעה מעליה במכירות החנויות הזהות. גולף הציגה בתחום ההלבשה מכירות של 337.6 מיליון שקל לעומת 332.6 מיליון שקל ב-2018. גולף עברה לרווח תפעולי של 7 מיליון שקל במגזר ההלבשה לעומת הפסד של 9.3 מיליון שקל שנה שעברה, בשל השפעת התקן החשבונאי, שיפור בשיעור הרווח הגולמי ושיפור בפעילות חנויות העודפים של החברה.

בתחום אופנת הבית עלו המכירות של הקבוצה ל-461.3 מיליון שקל לעומת מכירות של 457.6 מיליון שקל – צמיחה שנבעה מגידול בפדיון למ"ר שקוזז בחלקו מירידה בשטחי המכירה הממוצעים. הרווח התפעולי במגזר ירד ל-18.8 מיליון שקל לעומת 19.1 מיליון שקל ב-2018, ירידה שמקורה בסגירת החנות בהדר יוסף ועליה בהפסדים של אתר המכירות של גולף אנד קו

הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ל-577.8 מיליון שקל לעומת 553 מיליון שקל. הרחבת ההנחות שהעניקה הקבוצה ללקוחות פגעה בשיעור הרווח הגולמי שירד ל-61.7% לעומת 62.2% בשנת 2018. העלייה בהיקף הנחות קוזזה בחלקה מירידה בהפרשה לירידת ערך מלאי.

הרווח התפעולי של קבוצת האופנה הסתכם ב-32.3 מיליון שקל לעומת 16.9 מיליון שקל בשנה קודמת, בשל השפעת תקן 16. ללא השפעת התקן החשבונאי, ירד הרווח התפעולי של גולף ל-14.5 מיליון שקל ב-2019. 

התרחבות הפעילות של עדיקה לחו"ל הובילה לעלייה בהוצאות המכירה והשיווק של גולף ואלה עלו ל-501 מיליון שקל לעומת 488 מיליון שקל ב-2018. הקבוצה סיימה את השנה עם רווח נקי של 4.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי 11.3 מיליון שקל בשנה קודמת. בנטרול התקן החשבונאי ירד הרווח הנקי של הקבוצה ל-9.5 מיליון שקל. עלות שכרו של מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר עמדה ב-2019  על 2 מיליון שקל. 

גולף מתמודדת עם השפעת נגיף הקורונה שהשפעתו על החברה תתבטא בדו"חות הרבעון הראשון. במסגרת הצעדים להתמודדות עם הנגיף סגרה החברה את החנויות בהוראת הממשלה במחצית חודש מרץ, הוציאה את העובדים לחל"ת ועצרה תשלומים לספקים ולקניונים ובעלי נכסים. החברה מדווחת כי היא צופה השפעה מהותית לרעה על פעילותה בעקבות סגירת החנויות.

אתמול אישרה ממשלת ישראל שורת צעדים ראשוניים לפתיחת המשק ובין היתר אישרה פתיחה של חנויות כלי בית ברחובות ובמתחמים פתוחים. הוראה זו נוגעת בגולף שמפעילה את חנויות גולף אנד קו וחנויות כיתן. יחד עם זאת מציינת החברה בדו"ח כי "הקלות אלו אינן מאפשרות פתיחה של חנויות למוצרי הלבשה והנעלה והחברה בוחנת את השלכות ההקלות האמורות על פעילותה".

בעיה נוספת עימה מתמודדת קבוצת האופנה היא התפטרותה של ההנהלה הבכירה של עדיקה, החברה הבת המהווה את מנוע הצמיחה של גולף. בעקבות סכסוך עם בעלת השליטה התפטר מנכ"ל עדיקה דדי שוורצברג והתפטרותו הובילה לעזיבה של ששה בכירים בקבוצה ביניהם המשנה למנכ"ל, סמנכ"ל הטכנולוגיות, מנהלת תחום אופנה, המנהל הראשי של אתרי עדיקה, וסמנכ"ל הקריאייטיב. אתמול מינתה גולף את רועי הסל לממלא מקום מנכ"ל לתקופה של שנה. הסל הקים בעבר אתר אי קומרס למכירת משקפיים שאותו מכר בענקית העדשות חברת אסילור.

 , צילום: יובל חן צילום: יובל חן  , צילום: יובל חן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות