אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליבאבא משנה כיוון: תשקיע בפיתוח שירותי הענן 28 מיליארד דולר צילום: רויטרס

עליבאבא משנה כיוון: תשקיע בפיתוח שירותי הענן 28 מיליארד דולר

ההכנסות של ענקית המסחר האלקטרוני משירותי ענן מהוות כיום רק 7% מסך כל הכנסות החברה והענן אינו ציר מרכזי לשרידותה או לרווחיה. כעת עליבבא רוצה להפוך את הענן לחלק עיקרי בפעילותה

20.04.2020, 14:09 | רפאל קאהאן
עליבאבא הודיעה היום (ב') על השקעה מסיבית במערך מחשוב הענן שלה שיגיע לדבריה לכ-28.26 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות. החברה תשקיע את מירב הכסף בפיתוח מערכות ושירותים שתומכים במחשוב ענן: מערכות הפעלה, שבבים, שרתים, תוכנה ורשתות תקשורת.

קראו עוד בכלכליסט

בחברה מציינים שהזינוק בביקוש לשירותי ענן הביא להחלטה שלה להשקיע בשיפור השירות שלה. החברה נחשבת לספקית מחשוב הענן הגדולה בסין, אך מחוץ לה, היא לא ממש מצליחה להתמודד עם ענקיות מחשוב הענן האמריקאיות, אמזון, מיקרוסופט, גוגל ו-IBM, כך על פי נתוני חברת המחקר סינרג'י שפורסמו ב-CNBC.

בניגוד לאמזון, שירות הענן של עליבאבא מהווה רק 7% מסך כל הכנסות החברה והוא אינו ציר מרכזי לשרידותה או לרווחיה. ברבעון השלישי של 2019 למשל הכניס הענן כ-1.13 מיליארד דולר בלבד. אך AWS מכניסה באופן קבוע סכומים גדולים פי 10 והיא מייצרת את רוב הרווח עבור אמזון - כ-60% מהרווח התפעולי - בעוד חטיבת הענן של עליבאבא בינתיים אינה עדיין חלק מהותי מעסקיה. אבל זה אמור להשתנות. החברה רוצה להפוך את הענן לחלק עיקרי בפעילותה.

דניאל ז דניאל ז'אנג מנכ"ל עליבבא. "הענן יהפוך לעסק העיקרי שלנו בעתיד" | צילום: רויטרס דניאל ז
"אני חושב שהענן יהפוך לעסק העיקרי שלנו בעתיד", אמר דניאל ז'אנג, מנכ''ל ויו''ר החברה בראיון לפני כשנתיים. אין זה מפתיע. שולי הרווח מעסקי הענן גבוהים מאוד ביחס לפעילות קמעונאות. כמו בפינטק, תחום נוסף בו עליבאבא מאוד פעילה, מחשוב הענן מציג מספרים  מעוררי קנאה. כך למשל בעוד AWS מייצגת רק כ-15% מסך הכנסותיה הכלליות של אמזון, שולי הרווח שהיא מייצרת גבוהים מאוד, כאמור כשני שליש מהם.

לא ברור כיצד עליבבא מתכננת להגדיל את נתח השוק שלה בעולם, למעט דרך מלחמת מחירים. בנוסף היא תצטרך להתמודד עם החשדנות של ממשלות המערב כלפיה. וואווי ו-ZTE סובלות מכך כבר שנים רבות ואיבדו הרבה מאוד עסקים עקב כך בעיקר בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ויפן. בשלב הנוכחי היא צריכה לעבות את התשתית שלה כדי לאפשר לעצמה זמינות גלובלית ברמה של המתחרות, הישג לא פשוט. בנוסף היא צריכה להתמודד עם תחרות מבית הן מצידה של וואווי שגם לה חטיבת ענן, והן מצידה של יריבתה הגדולה JD.com שהחליטה להיאבק בעליבאבא ראש בראש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות