אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גידול של מאות אחוזים ברכישות אונליין בתקופת משבר הקורונה צילום: יח"צ

גידול של מאות אחוזים ברכישות אונליין בתקופת משבר הקורונה

נתוני חברת ExposeBox מצביעים על עלייה של 550% בקניית מוצרי טיפוח ברשת, 450% במוצרי אלקטרוניקה ו-380% ברכישת מוצרים לבית ולשעות הפנאי. בין המוצרים הבולטים שנרכשו: מכונות תספורת, הליכוני כושר ובריכות מתנפחות

30.04.2020, 15:20 | איתמר זיגלמן

הסגר שהוטל על הציבור הישראלי במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה וההגבלות על הפעילות המסחרית בחודשים האחרונים, הובילו לזינוק חסר תקדים בקניות אונליין. חברת ExposeBox, הפועלת בעולמות ה-E-commerce בישראל, בדקה 4 קטגוריות עיקריות של קבוצות מוצרים ומצאה גידול במאות אחוזים בכמות הרכישות אונליין בחודש אפריל 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

סגירת המספרות ומכוני היופי והאסתטיקה למיניהם מצאה את ביטויה בקטגוריית מוצרי הטיפוח וההיגיינה שבה נרשם הגידול המשמעותי ביותר: עלייה של 550% במכירות בהשוואה לשנה שעברה, כאשר אחד מהמוצרים הבולטים ביותר הייתה מכונת תספורת. לרשימת המוצרים הנמכרים ביותר נוסף השנה פריט שילווה אותנו עוד חודשים ארוכים – מסיכות המיגון לפנים.

שמעון עזר, מנכ"ל ExposeBox, צילום: יח"צ שמעון עזר, מנכ"ל ExposeBox | צילום: יח"צ שמעון עזר, מנכ"ל ExposeBox, צילום: יח"צ

קטגוריה נוספת שבה נרשם גידול משמעותי היא זו של האלקטרוניקה והגאדג'טים, עם עלייה של 450% בכמות הרכישות. בקטגוריה זו ניכרת כמובן עלייה חדה ברכישת מוצרים המאפשרים לילדים וגם ליתר בני המשפחה להעביר את הזמן הממושך בבית, כגון קונסולות משחקים ואוזניות.

גידול של 380% נרשם בקניית מוצרים המוגדרים כמשפרים את הנוחות בבית ולשעות הפנאי עם המשפחה. בתוך כך נראה שהישראלים כבר מכינים את עצמם לקיץ ולוויתור מאונס על הבריכות וחופי הרחצה והחלו רוכשים בריכות מתנפחות לילדים ולכל המשפחה.

חדרי הכושר הסגורים והאיסור על פעילות ספורטיבית במרחק גדול מהבית (עד השבוע האחרון), הובילו את הישראלים לחפש פתרונות אלטרנטיביים שיעזרו להם לשמור על שגרת הכושר שלהם. התוצאה: בקטגוריית מוצרי הספורט נרשם גידול של 290% בהשוואה לשנה שעברה, כולל מוצרים חדשים שנכנסו לרשימת המוצרים הנמכרים ביותר, כגון כדוגמת מזרני יוגה.

שמעון עזר, מנכ"ל ExposeBox התייחס לנתונים: "עסקים רבים נאלצו להמציא את עצמם מחדש בעקבות המצב. גם כאלו שלא פעלו קודם לכן בזירת האונליין מיהרו להעביר את פעילות המכר שלהם למרחב המקוון. המשמעות היא הגדלת מספר השחקנים בשוק המקוון, מה שמחייב להתבלט בו מצד אחד ומהצד השני למקסם את תקציב השיווק". עוד הוסיף: "עסקים שהשכילו לתת לציבור לקוחותיהם פתרונות חדשים ויעילים, סביר שיצלחו את המשבר הכלכלי הגדול שהביא עימו נגיף הקורונה, עם פגיעה פחותה בתזרים המזומנים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות