אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איש העסקים שי בן יצחק, ממייסדי חברת 888, נהרג בהתרסקות

איש העסקים שי בן יצחק, ממייסדי חברת 888, נהרג בהתרסקות

בן יצחק נהרג בהתרסקות מטוס קל ליד יקום, בנו בן ה-11 שנפגע אף הוא בתאונה מאושפז בבית החולים שיבא במצב קל. אזרח שהיה בחוף הים צילם את המטוס זמן קצר לפני התאונה

02.05.2020, 18:55 | ynet וגולן חזני
איש העסקים שי בן יצחק (52), תושב כפר נטר וממייסדי אתר ההימורים "888", הוא הגבר שנהרג היום (שבת) בהתרסקות מטוס האולטרה לייט בשטח חלקאי ליד יקום. בנו בן ה-11 שנפצע בהתרסקות מאושפז בבית החולים שיבא תל השומר ומצבו מוגדר כעת קל. לאחר התאונה, מצבו הוגדר קשה - אך לאחר כמה שעות עדכנו בבית החולים כי מצבו קל וכי הוא סובל מחבלות בגפיים ושברים. הילד הועבר להמשך השגחה בטיפול נמרץ ילדים.

בתוך כך, אזרח שהיה בחוף של כושי במכמורת צילם בשעה 11:39 את המטוס דקות ספורות לפני התאונה כשהוא טס מכיוון צפון לדרום.

המטוס דקות לפני ההתרסקות המטוס דקות לפני ההתרסקות המטוס דקות לפני ההתרסקות

המטוס המריא ממנחת יקום, צפונית למקום ההתרסקות ולא רחוק ממנה. על פי עדי ראייה, הוא הגיע מצפון לדרום, חזר לכיוון צפון ואז נפל כשהאף לכיוון הקרקע. הוא התרסק עם החרטום כלפי מטה בנסיבות שעדיין לא ברורות. צוותים של חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה.

התאונה היום אירעה לאחר שבמשך שלושה שבועות נאסר על טייסי התעופה הכללית, ובהן טייסי אולטרה לייט, לבצע טיסות כחלק ממגבלות שהוטלו על ענף התעופה בזמן השיא של התפשטות נגיף הקורונה בישראל. ב-27 במרץ יצאה הוראת "נוטאם" שאסרה כל פעילות של מטוסי אולטרה לייט, ספורט ובתי ספר לטיסה, דבר שלדעת טייסים פגע בכשירותם. רק ב-19 באפריל בוטל האיסור אחרי שבאגודת התעופה הכללית טענו שהחמרות צו החירום על ידי רשות התעופה האזרחית נעשו ללא סמכות ובניגוד לחוק.

שי בן יצחק שי בן יצחק שי בן יצחק

"בשבועות האחרונים יצרתם פעם אחר פעם מצג שווא שבו רשות התעופה האזרחית היא הגורם הקובע והמנחה בעניין מגפת הקורונה בקשר לענף, ונתתם הנחיות רבות בעניין בחוסר סמכות קיצוני", כתב לרשות התעופה האזרחית בחודש שעבר עו''ד נתנאל (נתי) פרץ יו"ר אגודת התעופה הכללית. "כמי שיש בידו המון אחריות כלפי ענף שלם התחלתם לשלוף החלטות מהמותן כאילו המשתמשים והציבור הם שפן הניסיונות שלכם. יצרתם כאוס בענף. הינכם נדרשים להפסיק להתחבא מאחורי המקלדת ולהתחיל לדבר עם השטח, תתייעצו עם החברות, תתייעצו עם המדריכים, עם הטייסים, עם החניכים, תלמדו את הצרכים ותתחילו לעבוד מול הגורמים המחליטים באמת, כדי להתחיל לפתוח את הפעילויות הנדרשות, לפני שלא יישאר כלום מהתעופה בישראל".

המטוס אחרי ההתרסקות, צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה המטוס אחרי ההתרסקות | צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה המטוס אחרי ההתרסקות, צילום: דוברות כיבוי אש תחנה אזורית נתניה

פרמדיקים של מד"א ירדן דהרי ועידן סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את המטוס הקל שהתרסק בשטח הפתוח ובתוכו נלכדו שני פצועים, גבר כבן 50 שהיה מחוסר הכרה וילד בהכרה מלאה. מיד התחלנו בטיפול רפואי כשבמקביל פעלו לוחמי האש לחלץ את הפצועים. הגבר היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. הילד שנפגע באורח קשה הועבר למסוק צבאי שנחת במקום ופונה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים".

בן יצחק הקים את 888 ב-1997 יחד עם אחיו רון והאחים אהרון ואבי שקד. הוא גדל בקרית חיים וחי בכפר נטר. האחים מכרו את עיקר אחזקותיהם בחברה ב-2016. בן יצחק הוא בוגר תואר במדעי המחשב בטכניון ולפני הקמת 888 עבד בחברת השבבים טאואר. הוא השקיע בכמה חברות, ובהן בבילון, XL Media, ואתר האופנה עדיקה.

 

נועם לניר, מייסד חברת אמפייר און ליין, שהיה בקשר קרוב עם בן יצחק היה בין הראשונים שהגיעו לזירה בקיבוץ יקום. "הוא היה אדם נדיר. זו טרגדיה גדולה", אמר הערב.

כלי הטיס שהתרסק  הוא מסוג "איירקאם" שבו תא הטייס פתוח ושני הטסים על הכלי יושבים אחד אחרי השני, כאשר בחלק הקדמי יושב הטייס. המטוס בנוי עם כנף אחת מרכזית שעוברת בחלקו העליון של הכלי ומסייעת ליצירת דחף, בין היתר באמצעות שני מנועי פרופלור שמותקנים עליה בחלקה האמצעי. מאחר ובמטוס שני מנועים, שפועלים במקביל, משקל כלי הטייס נחשב גבוה יותר ממטוסי אולטרה לייט זעירים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות