אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינטל במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת מוביט הישראלית במיליארד דולר צילום: בלומברג

אינטל במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת מוביט הישראלית במיליארד דולר

האפליקציה להזמנת נסיעות בתחבורה ציבורית, עם 775 מיליון משתמשים ברחבי העולם, פועלת ב־45 שפות, ב־3100 ערים שנמצאות ב־102 מדינות. שווי העסקה מוערך בכמיליארד דולר והיא צפויה להיחתם בקרוב

03.05.2020, 13:17 | מאיר אורבך

רכישת ענק נוספת לאינטל בישראל. החברה במגעים לרכישת אפליקציית הנסיעות מוביט הישראלית בכמיליארד דולר, העסקה עתידה להתבצע בקרוב מאוד. עד היום גייסה החברה הישראלית 130 מיליון דולר. בין משקיעי החברה BRM Capital,Sequoia Capital, BMW i, Ventures Vintage, Hanaco ו- Intel Capital.

קראו עוד בכלכליסט

אינטל ביצעה בישראל כמה רכישות ענק כאשר הגדולה שבהן הייתה של מובילאיי ב-15.3 מיליארד דולר. הרכישה של מובילאיי מתחברת לרכישה של מוביט ומאפשרת לחברה ליצור גוף גדול השולט במספר עצום של דאטה עם יכולת ניהול תחבורה בערים. אינטל לעת עתה לא מסרה תגובה.
אפליקציית מוביט בברצלונה, צילום: בלומברג אפליקציית מוביט בברצלונה | צילום: בלומברג אפליקציית מוביט בברצלונה, צילום: בלומברג

האפליקציה להזמנת נסיעות בתחבורה ציבורית מוביט היא אחד המותגים הישראלים המוכרים בעולם. לאפליקציה 775 מיליון משתמשים ברחבי העולם, היא פועלת ב־45 שפות, ב־3100 ערים שנמצאות ב־102 מדינות.

ניר ארז, מנכ"ל ומייסד מוביט, צילום: בלומברג ניר ארז, מנכ"ל ומייסד מוביט | צילום: בלומברג ניר ארז, מנכ"ל ומייסד מוביט, צילום: בלומברג

בשנים האחרונות המודל העסקי של החברה עבר שינוי, ומספקית אפליקציה חינמית היא בנתה מודל עסקי המספק לערים ורשויות שונות תשתית למערכות תחבורה ציבורית עירונית. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, מפעילי תחבורה ציבורית בכל העולם צמצמו משמעותית את השירות. במקביל, התרבו שיתופי פעולה של מוביט עם חברות התחבורה הציבורית השונות בעולם, להנגשת מידע על ההיערכות מחדש שלהן. מידע זה הועבר למאות מיליוני משתמשים.

כמו כן החברה הציעה פלטפורמה ניתנת להתאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל מפעיל, עירייה או חברה. בשירות החדש ניתן להגדיר בקלות את מספר הנוסעים המותר בכל כלי רכב בהתאם לתקנות המקומיות. הנוסעים יכולים להזמין נסיעה קבועה מראש או על פי דרישה ולבחור את מיקום האיסוף וההורדה. למפעיל גישה ללוח בקרה, המציג בזמן אמת תמונת מצב ברורה של מיקומי כלי הרכב ומסלולם

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
למספר 1 - השווי נמוך כי האפליקציה והחברה לא מכניסה ולא מייצרת כסף
מוביליי לעומת זאת, עבדה עם טסלה, מוכרת מערכות בפועל עם הקומבינה בישראל שרכבים מגיעים מופשטים מהאיבזור המקורי לטובת מכשיר שרק מצפצף ועוד. הם, מכניסים כסף. מוביט? לא מכניסה שום דבר כיוון שהלקוח הוא המוצר.
הקורא במספרים  |  03.05.20
6.
moovit תעבוד גם בתוך אפל Maps בCarPlay, אפל Car,אייפון ואפל ווטש ומקבוק קדימה לעבודה. לתחנות.
כמו כן ניתן יהיה לבקש הנחיות לתחנה בקול באייפון, אפל ווטש וAirPods לתחנות וזמני נסיעות לעיוורים וכבדי ראיה. כמו כן Moovit תחשב איזה קו יותר מהיר ליעד או מונית וערים וחברת אוטובוסים ורכבות ישלמו על כך בAI בפטנט של אפל. ומוביל תמשיך לעבוד באנדרואיד כדאי להרוויח עוד כסף ובגלל החרדים. חרדים זה מעל הכול טים.
מנכ״ל אפל  |  03.05.20
5.
אפל רושמת פטנט לרישום תחנה לירידה במפה או הוא שהאוטובוס מגיע בMoovit עם עם הטאפטיק Engine
בקילר רעיון ותדרוש כסף מחבקות האוטובוסים. וזה יעיל גם למוניות שירות ורכבות עם טאפטיק אנג׳ין גם ברכבות. כמו כן תאפשר ליצור נתיב חלופי עם תחנות אחרות. בפטנט של אפל אפל מוכנה להציע עד 50% יותר מאי אל ולעשות מטעמים מהפטנט. למשל לתיירים ותדרוש מיליארדים מכל חברת אוטובוסים על שלושת הפטנטים וזה יעיל במיוחד למשתמשי אל בסין. אנחנו מציעים 90% יותר מאינטל. 1.9 מיליארד ואנחנו נרוויח כל פני פי 100X או 200X בשנה בפטנט של אפל וזה קריטי למחירות האייפון. אפל לא תמחק את האפלקציה לאנדרואיד כדאי להרוויח מחברות ציבורית. כמו כן האפלקציה תשלב את Bird לקורקינטים. אינטל תהרוס את החברה אנחנו נעשה ממנה מטעמים צרפתיים עובדי .Moovit. טים תאמר לבעלי המניות לבטל את המחירה לאינטל. אפל יכולה להרוויח ממובילי מאות מיליארדים בשנה מחברות רכבות ואוטובוסים ואפילו מבתי מלון לשירות לתיירים בפטנט כדאי שיסתובבו בעיר ליד המלון עם אוטובוסים מהמלון ויחסכו כסף במגוון שפות.
מנכ״ל אפל  |  03.05.20
לכל התגובות