אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אני לא חושב שתהיה ירידה משמעותית בסטארט-אפים בתחום הרכב בעקבות הקורונה" צילום: איה ווינד

30 דקות או פחות

"אני לא חושב שתהיה ירידה משמעותית בסטארט-אפים בתחום הרכב בעקבות הקורונה"

תעשיית האוטו-טק התבגרה ונרגעה, הבעיות שהחברות מנסות לפתור עדיין קיימות וחברות קטנות יכולות למצוא נישה שחברות הענק לא יודעת להתמודד איתה - טל כהן, ממייסדי דרייב וקרן ההון סיכון נקסט גיר ונצ'רס, מסביר למה הענף יישאר רלוונטי בשנים הבאות

04.05.2020, 12:36 | שירות כלכליסט

"במעבר בין תפקיד של יזם למשקיע אתה מבין שאתה רוצה ללמוד להכיר את היזמים טוב יותר, במיוחד בשלבים המוקדמים, לעבוד איתם ולעזור להם. כשהגעתי לארץ היה חסר לי המנגנון הזה, חשבתי שבתור יזם הייתי רוצה מקום כזה והקמתי את דרייב". כך מסביר ד"ר טל כהן את הכניסה שלו לתחום הסטארט-אפים שעובדים עם תעשיית הרכב, או אוטו-טק.

קראו עוד בכלכליסט

כהן, ממייסדי קרן ההון סיכון לתעשיית המוביליטי נקסט גיר וונצ'רס, היה חבר סגל בפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת ג׳ורג׳יה טק וחי באטלנטה 25 שנה, שם הוא הקים חברות והשקיע בסטארט-אפים. ואז לפני מספר שנים חזר ארצה וזיהה את הפוטנציאל של תעשיית הרכב. "דרייב", הוא מסביר, "זה מקום וקונספט למפגש בין תאגידים וסטארט-אפים ולגרום לשיתופי פעולה בתחום הרכב - שישקיעו, יעשו פיילוט ביחד".

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

כהן אומר כי "תעשיית האוטו-טק קצת נרגעה. בהתחלה זה היה פתוח להכל: מה שלא תעשה - אתה בחור חכם, יש לך צוות טוב ורעיון שנראה הגיוני, קל להשקיע כספים ולראות מה אפשר לעשות איתך. בסופו של דבר הרבה מאוד מקרים הסתיימו באכזבות - כמה חברות ליידארים או רדארים צריך?".

אבל, יש עדיין בעיות שקשה לפתור וגם בהן צריך לעשות סדר: "באים אלינו סטארט-אפים עם בעיות שהחבר'ה הגדולים כמו גוגל ו-GM רוצים לפתור - אין טעם שהם יעשו את זה. מצד שני, יש דברים שהגדולים לא יודעים לעשות או לא יודעים שהם לא יודעים ובזה חברות קטנות יכולות לעזור", מסביר כהן. "יש בגרות חיובית בשוק, מבינים לאן אפשר ללכת ואז לי קל יותר לקחת סטארט-אפ ולכוון אותו לתחום המתאים".

טל כהן, צילום: איה ווינד טל כהן | צילום: איה ווינד טל כהן, צילום: איה ווינד

ואיך ישפיע משבר הקורונה על התחום? "אני לא חושב שתהיה ירידה משמעותית בסטארט-אפים בתחום הרכב בעקבות הקורונה", אומר כהן ומסביר כי "הבעיה היא יסודית - בארה"ב יש יותר מ-30 אלף הרוגים בשנה בתאונות דרכים, תראו את האפקט של זיהום האוויר, כמה זמן אנחנו בזבזים על תחבורה והגעה ממקום למקום. תחום התחבורה הוא אמיתי ובגלל זה אנחנו מתרחבים".

אז על איזה כיוונים הוא ממליץ ליזמים חדשים ואיך השתנתה הגישה של יצרניות הרכב בשנים האחרונות? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות".

"אני לא חושב שתהיה ירידה משמעותית בסטארט-אפים בתחום הרכב בעקבות הקורונה"
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאן"אני לא חושב שתהיה ירידה משמעותית בסטארט-אפים בתחום הרכב בעקבות הקורונה"

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

תגיות