אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שיחת ועידה

"עולם התעופה והנסיעות בים התרסק, לעומת עולם משלוחי המזון שהתפוצץ"

יפתח גדעוני, סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי של חברת הפינטק פורטר בוועידה המקוונת של כלכליסט: "יש מוצרים בסיסיים שעלו באופן ייחודי בצורה מטורפת כמו נייר הטואלט שצריכתו עלתה ב-2,500% ביום אחד, האלכהול ג'ל שעלה ב-1,500% תוך שבוע והמסכות שעלו ב-3,000% ביחס לממוצע". פורטר פרסמה לאחרונה דו"ח הסוקר את השפעת הקורונה על המסחר המקוון

04.05.2020, 18:17 | נעמי צורף

"סוחרים רבים שהיו בעיקר סוחרי חנויות וחלונות ראווה מסתכלים עכשיו על עולם האינטרנט כמי שהוא לא בן חורג שמהווה 10% מהמכירות, אלא בן ראשון או ראשון בין שווים, זה חלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית בעקבות הקורונה" - כך אמר יפתח גדעוני, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנכ"ל ראשי של חברת הפינטק פורטר, שפירסמה לאחרונה דו"ח הסוקר את השפעת הקורונה על המסחר המקוון. את הדו"ח הציג גדעוני במסגרת הוועידה המקוונת של כלכליסט, שעסקה בעולם הצרכנות והצמיחה של המסחר המקוון על רקע משבר הקורונה.

"פורטר מספקת שירות אוטומטי לגמרי, אין אדם בלופ, וכך אנחנו יכולים לתת שירות גם בזמן אמת וגם לגדול ללא גבול, כדי לענות על צרכים משתנים של הלקוחות למשל בזמן הקורונה", הסביר גדעוני. "ישנם 650 מיליון אנשים שקונים באינטרנט ואחריהם אנחנו עוקבים. כמות העסקאות שעוברות תחת ידינו כל שנה היא בסך של כמאה מיליארד דולר והלקוחות שלנו הם הסוחרים שנמצאים ברשימת 5,000 הסוחרים הגדולים בעולם. את הנתונים שלהם אנחנו מביאים היום".

 יפתח גדעוני, צילום: אולפן כלכליסט יפתח גדעוני | צילום: אולפן כלכליסט  יפתח גדעוני, צילום: אולפן כלכליסט

גדעוני סיפר מה השתנה בכל אחד מהמגזרים השונים: "עולם התעופה והנסיעות בים ובאוויר התרסק - נשארו 8% של הזמנות כרטיסים ביחס לנקודת ההתחלה וגם הם של אנשים אופטימיים שמזמינים לחודשים רבים קדימה. עולם משלוחי המזון התפוצץ, הוא יותר גדול מאשר פי 3 מאשר מה שהיה לפני כן. הסחר בתחום ההלבשה גדל גם הוא בהיקף של 36% וכן גם בתחום מוצרי הטיפוח עלייה של 107%. יש כמובן מוצרים בסיסיים שעלו בפני עצמם באופן ייחודי בצורה מטורפת כמו נייר הטואלט שצריכתו עלתה ב-2,500% ביום אחד, האלכהול ג'ל שעלה ב-1,500% תוך שבוע והמסכות שעלו ב-3,000% ביחס לממוצע".

"בעולם התיירות אנחנו מדברים על ירידה של כ-90% בטיסות, תחבורה קרקעית ומלונות. בגרפים שלנו אפשר לראות עלייה משמעותית של הזמנת נסיעות באיזור סוף פברואר ומרץ, כאשר אנשים רצו לשוב לבתים שלהם ורצו להספיק להגיע לפני הסגר למדינות האם שלהם, אבל מסוף מרץ אנחנו רואים התרסקות טוטאלית".

גדעוני הזהיר כי עולם העבריינות בתחום התיירות מנסה להתאים את עצמו למצב החדש וכיום עיקר הניסיונות לרמאות קשורים בתכניות הנוסע המתמיד כאשר העבריינים מנסים לגנוב נקודות ולהמיר אותן לכסף.

"בעולם המזון אנחנו רואים שקניות מצרכים ומשלוחים עלו מאוד וגם מסעדות, במיוחד מסעדות המזון המהיר שיודעות לבצע משלוחים ראו עלייה חדה", אמר גדעוני. "דבר נוסף ומעניין זו העלייה בכמות החשבונות של אנשים שנרשמו למסעדות כמו מקדולד'ס שמצביעים על כך שימשיכו לקנות גם אחרי שהמשבר ייגמר".

"כמו כן אנחנו רואים שינויים בדפוסי הרכישה, ישנה עלייה מובהקת במספר הצרכנים שקונים באינטרנט, כלומר אנשים שלא קנו לפני כן באינטרנט התחילו עכשיו אבל אין לנו עדיין הערכה מדויקת מה הדביקות של התופעה, כמה מהם ישארו לאחר מכן. מעליית מספרי החשבונות שנפתחו אנחנו רואים שלא ספק יהיו שהם הרבה יותר אנשים ממה שהיו לפני תחילת המשבר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות