אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שירות התחבורה הציבורית באבל חוזר לפעול רק בת"א, רמת גן וגבעתיים צילום: דנה קופל

בלעדי לכלכליסט

שירות התחבורה הציבורית באבל חוזר לפעול רק בת"א, רמת גן וגבעתיים

ללא הודעה מוקדמת הופסקה הפעלת השירות לפי הזמנה באפליקציה בפ"ת, יפו, חולון ובת ים, שהחלה בעקבות צמצום התחבורה הציבורית בגלל הקורונה. הגבלת מספר הנוסעים וגודל צי המינובוסים הקשו על ההפעלה המורחבת

04.05.2020, 22:23 | אודי עציון

חודש אחרי שהכריזה על הרחבת אזור הפעלה שלה ליפו, פתח תקווה, חולון ובת ים, הפסיקה אפליקציית באבל לאסוף ולהוריד נוסעים בערים החדשות. באבל, שמופעלת בידי חברת דן ו-VIA, תמשיך לפעול באזור השירות הקבוע שלה, בחלקים מתל אביב, רמת גן וגבעתיים.

קראו עוד בכלכליסט

באבל היא שירות תחבורה ציבורית לפי הזמנה באפליקציה, שפועל באזור מוגדר אך לא במסלולים קבועים. השירות מוגדר כתחבורה ציבורית פרימיום, ומחיר הנסיעה בו נע בין 12 ל-15 שקל לנסיעה, גבוה מאשר באוטובוס אך זול ממונית. 

הרחבת השירות ביוזמת רשות התחבורה הציבורית במשרד התחבורה ונועדה מראש לימי משבר הקורונה, תוך ניצול הכבישים הריקים מצד אחד, והתמעטות הנוסעים באזור השירות הרגיל שלה מצד שני. המטרה היתה להעניק בעיקר לעובדים חיוניים ומי שחייב לצאת מהבית, שירות בתקופה של השבתה חלקית של התחבורה הציבורית הרגילה.

אולם התברר שעם צי הרכבים הקיים של באבל דן, כ-100 מיניבוסים, היא מתקשה להעניק שירות ברמה הרגילה בכל השטח. גם הגבלת מספר הנוסעים בכל עת ל-5 בלבד במסגרת צערי הריחוק החברתי, מחצית ממספרם הרגיל, הקשתה על הפעילות. בשבוע שעבר שבה באבל לפעול באזור השירות הרגיל שלה בלבד.

רכב באבל , קרדיט: חברת דן רכב באבל | קרדיט: חברת דן רכב באבל , קרדיט: חברת דן

צימצום השירות נעשה ללא הודעה מוקדמת למשתמשים החדשים, שהופתעו לגלות שעירם שוב אינה זמינה כיעד נסיעה באפליקציה.

ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג , צילום: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג | צילום: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג , צילום: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה

ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, פנה היום למשנה למנכ"לית משרד התחבורה קובי בליטשטיין, בדרישה לאפשר את המשך השירות בעיר. "בזמן המועט שבו פעל השירות בעיר הוא היה יעיל ביותר ושירת היטב את התושבים, ועובדים חיוניים, כולל רופאים העובדים בבתי החולים בילינסון, השרון ושניידר", כתב גרינברג. "השירות אפשר לתושבי העיר תחבורה מהירה וחכמה בתוך פתח תקווה ולערים נוספות, תוך ניטור מספר הנוסעים ברכב. לכן התאכזבנו בגין ההחלטה לעצור את המיזם בעיר. נודה אם ההחלטה תישקל מחדש והשירות ימשיך לפעול בעיר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות