אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זינוק במספר מנויי הניו יורק טיימס - צופה קריסה של 50% בהכנסות מפרסום צילום: בלומברג

זינוק במספר מנויי הניו יורק טיימס - צופה קריסה של 50% בהכנסות מפרסום

כמעט 6 מיליון מנויי דיגיטל חדשים הצטרפו לאתרי הניו יורק טיימס ברבעון הראשון, המספר הגדול אי פעם. ההכנסות ממנויים צמחו ב-5.4% ל-284.5 מיליון דולר, כשני שליש מההכנסות הכוללות של הקבוצה

06.05.2020, 20:11 | שירות כלכליסט

ירידה חדה בהכנסות מפרסום מצד אחד ועלייה מהותית ומרשימה במספר המנויים מצד שני - זו השורה התחתונה בדו"חות הרבעוניים שמפרסמת היום קבוצת המדיה הניו יורק טיימס, הבעלים של אחד העיתונים החשובים בארה"ב.

הקבוצה המחזיקה בעיתון ניו יורק יורק טיימס מציינת בדו"ח כי ההכנסות מפרסום ברבעון הראשון נפלו ב-15.2% ל-10.1 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום בדיגיטל ירדו ב-7.9% ובמודפס נרשמה נפילה של 20.9%. גרוע עוד יותר – הניו יורק טיימס צופה קריסה של 50%-55% בהכנסות מפרסום ברבעון הנוכחי (שני 2020), בשל ההשפעה השלילית של הקורונה.

מערכת ניו יורק טיימס, צילום: בלומברג מערכת ניו יורק טיימס | צילום: בלומברג מערכת ניו יורק טיימס, צילום: בלומברג

בה בעת, הניו יורק טיימס, ששני שליש מהכנסותיו הם ממנויים, צירף מעל חצי מיליון מנויי דיגיטל חדשים במהלך הרבעון הראשון. הטיימס עדכן כי צירף 587 אלף מנויים חדשים בהשוואה לנתוני סוף דצמבר 2019. זהו מספר המנויים החדשים לרבעון הגבוה ביותר של הניו יורק טיימס מאז ייסודו, בגרסה המודפסת או בדיגיטל.

ההכנסות ממנויים עלו בהתאם ב-5.4% במהלך הרבעון בהשוואה לתקופה המקבילה, והסתכמו ב-285.4 מיליון דולר. הניו יורק טיימס ציין כי צירוף נתוני אפריל יעמוד את מספר המנויים החדשים מתחילת השנה על מעל 6 מיליון, וכי הוא צופה עלייה כוללת של בין 5% ל-9% בהכנסות ממנויים ברבעון הנוכחי (שני 2020)

בסיכום נתוני הרבעון מציג הניו יורק טיימס בשורה התחתונה של הדו"ח רווח נקי של 32.9 מיליון דולר או 20 סנט למניה, בהשוואה ל-30.2 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 17 סנט למניה, משמעותית מעל צפי האנליסטים שעמד על 8 סנט למניה בלבד. ההכנסות עלו ב-1% ל-443.6 מיליון דולר.

לירידה המתונה העקבית בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת הצטרפה בחודשים מרץ-אפריל נסיגה חדה בהכנסות מפרסומות כמעט בכל העיתונות המודפסת ואתרי התוכן המובילים – בין היתר בשל ביטולי קמפיינים גדולים שתוכננו לצאת בחודשים האחרונים. חודש מרץ הוא כמובן הרלבנטי לנתוני הרבעון הראשון המדווח. תוצאות חודש אפריל, שבו ספגה ארה"ב את המכה הקשה, יתבהרו עם פרסום דוחות הרבעון השני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות