נסיעת מבחן ראשונה בקו הרכבת מירושלים למרכז ת"א: "בקרוב הנוסעים יקבלו מוצר טוב ומהיר יותר"
שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ' ערך היום נסיעת מבחן ראשונה בקן שהחל לעבוד לפני כשנה וחצי וסבל מתקלות רבות. על פי בדיקת כלכליסט, משך נסיעה רציפה בין ירושלים לתחנת השלום בת"א אורכת כ-35 דקות. בעוד כארבעה חודשים אמור להיפתח המקטע החשמלי הבא שיקשר את תל אביב להרצליה
שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ' ערך היום (ב') נסיעת מבחן ראשונה בקו הרכבת החשמלי בין ירושלים למרכז תל אביב. הקו החל לעבוד לפני כשנה וחצי עד לתחנת ההגנה ומאז הפעלתו הכפויה על ידי שר התחבורה הקודם ישראל כץ התפעול השוטף סבל מיותר מ-150 תקלות נסיעה ועד למצב שבחלק מהמקרים הנסיעה בקו בוטלה מחוסר ברירה.
כלכליסט בדק את משך זמן הנסיעה הרציפה (ללא עצירות) בין ירושלים למרכז ומצא שהיא ארכה כ-30 דקות עד לתחנת "ההגנה" (דרום ת"א), כ-35 דקות עד לתחנת "השלום" שצמודה לבנייני עזריאלי, ועוד כ-2 דקות עד לתחנת הרכבת סבידור. אמנם הנסיעה בוצעה ללא עצירה בתחנות, ולכן עם פתיחת הקו יש להוסיף כמה דקות לכל תחנה. כך או כך, ההערכות הן שנסיעה ישירה מתל אביב לירושלים (ללא עצירה בנתב"ג) תיארך סביב 45 דקות.
קראו עוד בכלכליסט
אף אחד לא תאר את הכאוס
סמוטריץ' צפוי לעזוב את משרד התחבורה כבר השבוע, עם השבעתה של הממשלה החדשה. בשלב זה לא ברור מי יהיה השר החדש, כאשר אחת המשימות הדחופות שלו הוא לאתחל את מערך התחבורה הציבורית מחדש. השר היוצא נשאל על הפיאסקו מאתמול בשירותי התחבורה, זאת בשעה שצה"ל ביטל את מערך ההסעים דווקא במציאות שהרכבת משובתת והאוטובוסים לא יכולים להיסע יותר מ-20 נוסעים בכל פעם, ואמר שמדובר בתקלה שתוקנה כבר הבוקר עם חזרת המימון של צה"ל למערך ההסעים. לגבי פעילות הרכבת או שאר קווי האוטובוסים שעוד לא חזרו הוא מודה שעוד יש שיח עם משרד הבריאות, אולם במענה לפניית כלכליסט מודים שם ש"בשלב זה משרד התחבורה טוען כי אין דרך להפעיל את הרכבת על פי המתווה שהוצע להם, על כן לא הוצאו הנחיות רשמיות בנושא". ברכבת מסרבים להיות השוטר שימנע כניסת נוסעים, ואם המדינה רוצה להגביל את הנוכחות אז שתדאג לזה בעצמה או שתסמוך על הציבור שיהיה אחראי.בשלב זה משרד התחבורה טוען כי אין דרך להפעיל את הרכבת על פי המתווה שהוצע להם, על כן לא הוצאו הנחיות רשמיות בנושא.