אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצורך בפס רחב ואבטחת סייבר העלה את הכנסות אלוט  צילום: אוראל כהן

הצורך בפס רחב ואבטחת סייבר העלה את הכנסות אלוט

החברה, המוכרת תוכנה לניהול תעבורת תקשורת ושירותי סייבר, הציגה עלייה של 15.4% בהכנסות ברבעון הראשון. מנכ"ל החברה: "אנשים עברו לעבוד מהבית וילדיהם ראו יותר סרטים וסדרות, והעלו את נפח התעבורה"

13.05.2020, 08:03 | צלי גרינברג

התפשטות נגיף הקורונה אמנם פגעה בחברות רבות, אבל דווקא לספקית שירותי התקשורת אלוטהיא תרמה יותר מאשר הזיקה. החברה דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2020, שבמסגרתן הציגה עלייה של 15.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לצד צמצום ההפסד הנקי – תוצאות שעקפו את תחזיות האנליסטים.

קראו עוד בכלכליסט

אלוט, המוכרת תוכנה לניהול וויסות תעבורת רשת, לצד שירותי סייבר למפעילים סלולריים כדוגמת וודאפון, טלפוניקה והאצ'יסון, ציינה כי מפעילות הסלולר השונות הציגו צורך לעלייה של 40% ברוחב הפס המשמש אותן כיום, כתוצאה מהקורונה. בנוסף, העלייה בכמות התקפות הפישינג והכופר בתקופה זו היוותה גם היא הזדמנות עבור החברה.

פוטנציאל ההכנסות המקסימלי מהעסקאות החדשות בתחום האבטחה שעליהן אלוט צפויה לחתום במהלך השנה, יעמוד על כ־140 מיליון דולר בשנה. הכנסות החברה עמדו על 29.2 מיליון דולר לרבעון בהשוואה ל־25.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019, ומעט מעל לתחזית השוק, שהעמידה את ההכנסות בטווח של 29.04-28.99 מיליון דולר.

ההפסד התפעולי צומצם ל־1.5 מיליון דולר בהשוואה ל־3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי החשבונאי (GAAP) צומצם ל־1.6 מיליון דולר או 0.05 דולר למניה בהשוואה ל־3.3 מיליון דולר או 0.1 דולר למניה ברבעון המקביל. ההפסד המתואם עמד על 409 אלף דולר או 0.01 דולר למניה בהשוואה ל־1.8 מיליון דולר או 0.05 דולר למניה ברבעון המקביל ומעל לטווח תחזית השוק לרווח הנקי, שעמדה על 0.11-0.07 דולר למניה.

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט, אמר ל"כלכליסט" כי "אנשים עברו לעבוד מהבית והעלו את כמות ההתקשרויות לצורכי עבודה, לצד ילדיהם שראו יותר סרטים וסדרות, והעלו את נפח התעבורה. המפעילות רוכשות מאיתנו רישיונות בהתאם לרוחב סרט, וככל שנדרש להן יותר רוחב פס, הן זקוקות ליותר סרט. מצד שני, הקורונה גם הובילה לאתגרים: הצמיחה המיידית בתעבורה גורמת למפעילים להתרכז בזה וחלקם דוחים פרויקטים שלעת הזו נראים להם בעלי חשיבות משנית. אף שאנו יודעים לספק, להתקין ולתמוך מרחוק, אופי העבודה שלנו הוא באמצעות יצירת קשר בין־אישי, ומשזה לא אפשרי, זה מקשה".

ענתבי הוסיף כי "רווחיות של רבעון מושפעת מתמהיל העסקאות לאותו רבעון. עבורנו זה היה רבעון טוב בהיבט זה. הקורונה ביטלה כנסים, טיסות והוצאות נוספות, וגם לכך היה חלק ברווחיות. לאור ההצהרות השונות כאילו כל ענף ההייטק מקצץ ומפטר, חשוב לי לציין כי העובדים שלנו התגייסו לטובת העמידה ביעדים. אנחנו לא הורדנו שכר ואף ממשיכים לגייס".

החברה צופה כי תחזור לרווחיות על בסיס רבעוני עוד לפני סוף השנה, ואשררה את התחזית הקודמת שפרסמה, להכנסות בטווח של 140-135 מיליון דולר לשנת 2020, עם צפי הכנסות לרבעון השני שיהיה גבוה יותר בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. אלוט, הנסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק ארה"ב בשווי 419.8 מיליון דולר, הציגה מזומנים ושווי מזומנים בגובה 29.4 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2020 בהשוואה ל־16.9 מיליון דולר בסוף הרבעון המקביל. מניית החברה עלתה אתמול ב־1.05%.

 

ארז ענתבי מנכ"ל אלוט, צילום: אוראל כהן ארז ענתבי מנכ"ל אלוט | צילום: אוראל כהן ארז ענתבי מנכ"ל אלוט, צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות