אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק רוכשת את חברת הגיפים Giphy ב-400 מיליון דולר צילום: רויטרס

פייסבוק רוכשת את חברת הגיפים Giphy ב-400 מיליון דולר

החברה הנרכשת מספקת פלטפורמה פופולרית לשיתוף תמונות GIF; היא צפויה לשמור על המיתוג שלה ופייסבוק תצרף אותה לאינסטגרם; הערכת השווי האחרונה של Giphy עמדה על 600 מיליון דולר

15.05.2020, 19:54 | רפאל קאהאן

פייסבוק רוכשת את חברת הגיפים Giphy עבור 400 מיליון דולר, כך על פי דיווח של אתר Axios היום (ו'). החברה הנרכשת מספקת פלטפורמה פופולרית לשיתוף תמונות GIF, המבוססות על סרטונים קצרצרים שמשמשים כאמצעי ליצירת ממים, לתגובות במדיה החברתית או ליצירת פוסטים.

קראו עוד בכלכליסט

הערכת השווי האחרונה של Giphy עמדה על כ-600 מיליון דולר. החברה גייסה מאז הקמתה ב-2013 כ-150 מיליון דולר מקרנות כגון Betaworks, לייטספיד ו-GGV. החברה צפויה לשמר את המיתוג שלה ופייסבוק תצרף אותה לאינסטגרם. פייסבוק, ווטסאפ ומסנג'ר כבר כוללות פלטפורמת גיפים מובנית, כך שלא ברור למה זו לא צורפה מלכתחילה לאינסטגרם.

מארק צוקרברג , צילום מסך: שידור חי יוטיוב מארק צוקרברג | צילום מסך: שידור חי יוטיוב מארק צוקרברג , צילום מסך: שידור חי יוטיוב

על פי הדיווח של Axios, השיחות בין שתי החברות החלו עוד לפני משבר הקורונה, אך אז דובר על הסכם שיתוף פעולה ולא על רכישה מלאה. לא ברור מה הביא את פייסבוק לבחור לרכוש את Giphy - אולי המחיר הנמוך יחסית להערכת השווי או ניסיון מצד מתחרה אחר לרכוש אותה.

זו גם הבעיה העיקרית שפייסבוק תצטרך להתמודד עימה כעת. הרגולטורים כבר בוחנים את הרכישות השונות שהרשת החברתית ביצעה בשנים האחרונות, בטענה שחלקן בוצעו מתוך ניסיון לחסום מתחרות פוטנציאליות. זו למשל טענה שעלתה נגד רכישת ווטסאפ בזמנו ואשר נחקרת כיום. הרכישה הנוכחית, אמנם קטנה יחסית, אך היא גם כוללת אלמנט של חסימת תחרות.

ל-Giphy יש כבר מאות מיליוני משתמשים וספריית גיפים עשירה ומגוונת. משתמשיה משתפים מיליארדי גיפים בשנה ומודל ההכנסות העיקרי שלה מבוסס על מיתוג של גיפים. עם זאת שילוב של פלטפורמת השיווק והפרסום המקוון של פייסבוק עשויה להפוך את Giphy להרבה יותר רווחית ממה שהיא כיום, מה שאולי מסביר חלקית את מחיר הרכישה הנמוך יחסית להערכת השווי שלה.

תגיות