אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בחירתה של קימי שמידט צילום: ERIC LIEBOWITZ/NETFLIX

בחירתה של קימי שמידט

לאחר הצלחת “מראה שחורה”, נטפליקס חוזרת אל הפורמט האינטראקטיבי החדשני, והפעם בספיישל קומי עמוס כוכבים ומגלגל מצחוק

17.05.2020, 08:11 | רותה קופפר

קימי שמידט, אחת הדמויות המתוקות באחת הקומדיות המעולות, הפרועות והיצירתיות של נטפליקס, חזרה השבוע בתוכנית מיוחדת ואינטראקטיבית “קימי שמידט הבלתי ניתנת לשבירה: קימי נגד הכומר”. תוכנית הספיישל, שבאה לאחר שהסדרה כבר הסתיימה על כל ארבע עונותיה ב־2019, היא הקומדיה האינטראקטיבית הראשונה בטלוויזיה.

נטפליקס פנתה אל יוצריה לאחר ששירות הסטרימינג כבר התנסה בטכנולוגיה הזאת בסדרה הדיסטופית “מראה שחורה”, עם הפרק המיוחד “בנדרסנאץ’”. הספיישל של קימי, על אשה שהיתה במשך שנים בהסגר, מגיע במציאות קצת דיסטופית שבה הצופים בארצות הברית כלואים בביתם. “ממש נס”, כמו שנאמר בשיר הפתיחה.

טינה פיי , צילום: איי פי טינה פיי | צילום: איי פי טינה פיי , צילום: איי פי

“כבר סיימנו את העבודה על העונה האחרונה”, סיפרה טינה פיי, שיצרה אותה, לסת’ מאיירס בתוכנית הלילה שלו (בזום) בשבוע שעבר, “ואז נטפליקס באו ואמרו לנו שיש להם טכנולוגיה חדשה, שהצופה בעזרת השלט בוחר את השתלשלות הסיפור. שאלו אם נוכל לעשות את זה לקימי, ואמרנו 120%. הסדרה שלנו ידועה בזה שיש לה יותר מדי בדיחות”, היא הסבירה. “אז כך יכולנו לכתוב כמה בדיחות שאנחנו רוצים מבלי לחנוק אנשים איתן”.

“חשבנו שהטכנולוגיה באמת מתאימה לקומדיה כי זה מאפשר לדמויות לעשות דברים שהן לרוב לא עושות. ואז אפשר לחזור ולהגיד ‘זה לא מה שקרה באמת’”, אומר רוברט קרלוק, היוצר השותף של פיי, ל”וואניטי פייר”. “לא מכרנו את הדמויות שלנו רק בשביל בדיחה, שזה פיתוי שכל הזמן קיים בכתיבת קומדיה, אבל עמדנו בו”. הסגנון של פיי ורוברט קרלוק, שיצרו את “קימי”, הוא כמו בסדרה הקודמת שלהם “רוק 30”: עודפות מבורכת. הבדיחות מרובות ובקצב מהיר. המבין מבין. החוק הוא שלא מתעכבים כדי להסביר אותן. לא הבנת את זאת, לא נורא. עוד מעט תבוא אחרת. ברוח העודפות המבורכת החליטו היוצרים כי אם ב”בנדרסנאץ’” אפשרו עלילה אינטראקטיבית אחת, אז בתוכנית המיוחדת שלהם, שהיא באורך סרט עלילתי, יהיו שלוש אופציות אינטראקטיביות. כולל עונש למי שמעז לדלג על שיר הפתיחה (שאותו הלחין בעלה של פיי, ג’ף ריצ’מונד).

בפרק הנוכחי, בדיוק כשקימי ובחיר לבה, בן למשפחת המלוכה הבריטית הנסיך פרדריק (דניאל רדקליף, כלומר הארי פוטר), עומדים להינשא, מוצאת הגיבורה שלנו (אלי קמפר) ספר שממנו היא למדה כי הכומר ריצ’ארד ויין גארי ויין (ג’ון האם, “מד מן”), בעצם מחזיק עוד נשים שבויות, ממש כפי שהחזיק בה ובשלוש נשים אחרות שחטף, בבונקר במשך שנים. האם יהיה עליה להמשיך בחייה ולהתכונן לחתונה או לצאת למסע להצלת הנשים? זאת השאלה המרכזית של הספיישל, אבל מלוות אותה עוד הרבה שאלות אחרות, כמו האם יהיה עליה להתכונן לחתונה או להתמזמז עם החבר שלה? הכל תלוי בצופים, שבעזרת השלט, מחליטים באיזו הרפתקה יבחרו לגיבורים המטורללים של הסדרה הזאת.

אלי קמפר מתוך "קימי נגד הכומר", צילום: ERIC LIEBOWITZ/NETFLIX אלי קמפר מתוך "קימי נגד הכומר" | צילום: ERIC LIEBOWITZ/NETFLIX אלי קמפר מתוך "קימי נגד הכומר", צילום: ERIC LIEBOWITZ/NETFLIX

מי שצפו ב”בנדרסנאץ’” או ב”מוזאיקה”, שיצאה בתחילה כאפליקציה אינטראקטיבית, אולי מתעייפים מהרעיון של האופציה החדשנית הזאת עוד בטרם לחצו על השלט. אבל הביקורות בארצות הברית מתלהבות. ב”ניו יורק מגזין”, למשל, תחת הכותרת “קימי שמידט נגד הכומר היא הסיבה שהמציאו טלוויזיה אינטראקטיבית”, נכתב כי הפרק מביא הנאה צרופה לצד החדשנות. המנוע של הספיישל, מסבירים בביקורת, הוא הצחוקים ולא העלילות, כמו שאפשר היה להבין מהבחירה בין מזמוזים להכנות לחתונה, שהוזכרה לעיל, או מבחירות אחרות שנמצאות על הדרך, למשל האם על הדמויות לקחת מונית אובר שאמור להגיע בעוד 4,000 שעות או ללכת ברגל ליעד שלהם במערב וירג’יניה. וכמו בניסיונות האינטראקטיביים האחרים אפשר גם פשוט לצפות בסדרה בלי לעשות בחירות, ברצף ולהגיע לסוף, ואז לראות אותו שוב ברצף באופציה אחרת.

תגיות