אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל משקיעה בסטרימינג: רכשה בסכום שיא דרמה מלחמתית בכיכובו של טום הנקס צילום: Sony

אפל משקיעה בסטרימינג: רכשה בסכום שיא דרמה מלחמתית בכיכובו של טום הנקס

ענקית הטכנולוגיה שילמה 70 מיליון דולר עבור דרמת מלחמת העולם השנייה "גרייהאונד" בהפקת סוני ובכיכובו של טום הנקס. זו הרכישה היקרה ביותר של סרט עבור שירות הסטרימינג אפל טי.וי פלוס. באפל חוששים שעצירת ההפקות בשל הקורונה תשפיע על היצע התכנים שיעמוד לרשות החברה

20.05.2020, 12:10 | שירות כלכליסט
אפל ביצעה לאחרונה את הרכישה היקרה ביותר של סרט עבור שירות הסטרימינג שלה אפל טי.וי פלוס. ענקית הטכנולוגיה שילמה 70 מיליון דולר עבור דרמת מלחמת העולם השנייה "גרייהאונד" (Greyhound) בכיכובו של טום הנקס ובהפקת סוני.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל אפל טים קוק. השקעה בסטרימינג, צילום: רויטרס מנכ"ל אפל טים קוק. השקעה בסטרימינג | צילום: רויטרס מנכ"ל אפל טים קוק. השקעה בסטרימינג, צילום: רויטרס

לפי הדיווחים, אפל שילמה לסוני את הסכום הגבוה עבור זכויות סטרימינג ל-15 שנים, זאת בעוד שהפקת הסרט עצמו עמדה על 50 מיליון דולר. לפי ההסכם, סוני שמרה לעצמה את הזכות להפיץ את הסרט בסין, שם הוא אולי אף יעלה לאקרנים בבתי הקולנוע.

זו תהיה הפעם הראשונה שהנקס – אחד הכוכבים הגדולים בהוליווד – מוותר על הקולנוע ועובר ישירות לסטרימינג. על פי הדיווחים, הנקס אישר זאת בעצמו לפני שסוני ואפל חתמו על ההסכם ביניהן.

הסיבה שסוני העדיפה למכור את הסרט לסטרימינג במקום לדחות את הבכורה שלו לתקופה שלאחר הקורונה והפתיחה המחודשת של בתי הקולנוע - היא החשש שאז הסרט יתחרה בסרטי גיבורי-על ולהיטים אחרים שגם עלייתם לאקרנים נדחתה מסיבות דומות.

מקורבים לחברה סיפרו כי בסוני הציעו את הסרט גם לנטפליקס, אך בסופו של דבר מכרו אותו לאפל מכיוון שהסכימה לשלם יותר.

טום הנקס בסרט "גרייהאונד". סרט ממלחמת העולם השנייה מתאים לתכני הסטרימינג, צילום: Sony טום הנקס בסרט "גרייהאונד". סרט ממלחמת העולם השנייה מתאים לתכני הסטרימינג | צילום: Sony טום הנקס בסרט "גרייהאונד". סרט ממלחמת העולם השנייה מתאים לתכני הסטרימינג, צילום: Sony

במקביל, באפל הסכימו לשלם סכום גבוה כל כך מכיוון שלהערכתם השילוב בין הנקס והעלילה של סרט ממלחמת העולם השנייה מתאים לתכנים המוצעים בשירות הסטרימינג. זאת בנוסף לכך שעצירת ההפקות בשל הקורונה משפיעה על היצע התכנים שעומד לרשות החברה, ובדומה לשאר ערוצי השידור ושירותי הסטרימינג היא חווה עיכובים בקבלת והעלאת תכנים חדשים.

שירות הסטרימינג של אפל הושק בנובמבר האחרון והוא מתמודד עם תחרות הולכת וגוברת, שכוללת מלבד נטפליקס ודיסני, גם את שירות הסטרימינג של NBC שהושק לאחרונה ואת HBO מקס שיעלה בעוד שבוע. זו הסיבה מדוע באפל מעוניינים לרכוש תכנים חדשים שיצטרפו לסדרות המקור שהיא מציעה.

אתמול דווח כי באפל מחפשים לרכוש גם את הזכויות לסדרות טלוויזיה ישנות כדי להציע אותן במסגרת השירות. לפי אותו דיווח, אפל אינה מעוניינת להוציא מאות מיליוני דולרים עבור הסדרות הפופולאריות ביותר כמו "חברים" או "המשרד", אלא בחברה רוצים לבצע רכישות קטנות יותר שיעזרו לעבות את ספריית התכנים, שבמרכזה הסדרות המקוריות שבהפקתה.

אפל טי,וי פלוס עולה 4.99 דולר לחודש, אך צרכנים הרוכשים מכשירים של אפל, כמו אייפון, זכאים לשנה חינם. אפל עוד לא חשפה את מספר המנויים.

תגיות