אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות חיוביים ל-HOT: מספר מנויי הסלולר צמח זה הרבעון השישי ברציפות

דוחות חיוביים ל-HOT: מספר מנויי הסלולר צמח זה הרבעון השישי ברציפות

הכנסות חברת התקשורת שבשליטת אלטיס עלו ב-6% והסתכמו ב-247 מיליון יורו, ה-EBITDA גדל ב-7% ל-91 מיליון יורו, ההכנסות מציוד קצה ירדו ב-19% בעקבות סגירת החנויות; 14 אלף מנויים הצטרפו לשירותים הנייחים של החברה, 5,000 הצטרפו לשירותי הסלולר

20.05.2020, 20:46 | אביאור אבו

חברת התקשורת HOT מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 עם שיפור חיובי ברוב המדדים, כך עולה מהדו"חות שפרסמה הערב (ד') חברת אלטיס אירופה (Altice Europe) של פטריק דרהי, בעלת השליטה ב-HOT.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות החברה צמחו ב-6% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ועמדו על 247 מיליון יורו. ההכנסות מציוד קצה נחלשו ב-19% ל-15 מיליון יורו, בעקבות סגירת מרכזי הסחר והקניונים בשל משבר הקורונה. מאידך, ההכנסות משירותים צמחו ב-8% ל-200 מיליון יורו, למרות הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים בגלל סגירת הגבולות.

בחלוקה למגזרים, ההכנסות ממוצרים נייחים (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) הסתכמו ב-146 מיליון יורו, עלייה של כ-5% ביחס לרבעון הראשון של 2019. ההכנסות מסלולר (HOT מובייל) צמחו ב-20% ל-54 מיליון יורו. ההכנסות מעסקים עלו ב-10% ל-31 מיליון יורו.

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT, צילום: HOT טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT | צילום: HOT טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT, צילום: HOT

14 אלף לקוחות נוספו בנייח, 5,000 בנייד

חברת HOT רשמה ברבעון 14 אלף מנויים חדשים למוצרים הנייחים, "שיא של גיוס לקוחות בכל הזמנים", לפי החברה, מספר המנויים בסוף הרבעון עמד על 1.029 מיליון. זהו הרבעון החמישי ברציפות שבו רשמה החברה עלייה במספר המנויים לשירותים הנייחים, ומדובר בהאצה בקצב גיוס המנויים, לאחר שברבעון הקודם גייסה החברה 7,000 אלף מנויים וברבעון שלפניו גייסה 9,000 מנויים.

יש לקחת בחשבון כי לקוח שמצטרף למסלולי סלולר מסוימים של החברה - הכוללים גם אפליקציית VOD לנייד של נקסט TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי והמוזל של החברה - נספר גם כלקוח במגזר הנייח. החברה דיווחה כי "ברבעון הראשון הצטרפו לשירות האינטרנט 500 מגה מעל ל-12 אלף לקוחות ונכון לסופו מעל ל-32 אלף לקוחות מנויים לשירות זה".

מספר המנויים בסלולר גדל זה רבעון שישי ברציפות. החברה גייסה במהלך הרבעון הראשון של השנה 5,000 לקוחות נטו כך שבסופו מספרם עמד על 1.355 מיליון מנויים. מדובר בחוסר יציבות בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם גייסה החברה אלף מנויים בלבד וברבעון שלפניו גייסה 23 אלף מנויים. HOT מובייל שומרת על המקום הרביעי בישראל מבחינת נתח שוק עם כ-15% מכלל מנויי הסלולר בישראל.

ה-EBITDA גדל בכ-7% לעומת הרבעון המקביל ועמד על כ-91 מיליון יורו - הנתון כולל גם את ת.א.ט, חברת הטכנאים של אלטיס בישראל. השקעות החברה, יחד עם ת.א.ט, הסתכמו ברבעון ב-63 מיליון יורו, עלייה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התזרים מפעילות שוטפת עלה ב-3% והסתכם ב-28 מיליון יורו לעומת התקופה המקבילה.

במהלך הרבעון הגישה HOT הצעה לרכישת חברת פרטנר תמורת כ-3.6 מיליארד שקל, אך לאחר כחודש משכה אותה בעקבות מה שטענו בפרטנר כקושי של HOT לקבל מימון בנקאי לעסקה. עם תחילת משבר הקורונה, החליטו ב-HOT כי אף עובד מתוך כ-1,400 עובדי החברה לא יצא לחל"ת, אך כל עובד יידרש לנצל שלושה ימי חופש מהמכסה השנתית.

מאז שחדלה חברת הכבלים להיסחר בבורסת תל אביב בספטמבר 2018, היא אינה מדווחת על תוצאותיה באופן מפורט. החברה אינה מפרידה בין התחומים במגזר הנייח ואינה מפרידה בין לקוחות קמעונאיים לסיטונאיים.

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת HOT, מסרה: "החברה עובדת לילות כימים כדי לענות על ביקושי השיא שהחלו בתקופת הקורונה, עם גידול של עשרות אחוזים בצריכה שירותי התקשורת. צלחנו את התקופה הזאת בעזרת עובדים מקצועיים ומסורים. HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שממשיכה לגדול בכל מגזרי הפעילות. אנו נמשיך להעמיק את חדירת האינטרנט 500 מגה שזכה לדרישה גבוהה מאז החל משבר הקורונה, בעיקר בשל מגמות של מעבר ללמידה ועבודה מרחוק - מגמות שצפויות להעמיק להמשיך בשנה הקרובה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות