אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוני קיבלה תמריץ לנטרל את הבחילה מחוויית ה־VR צילום: בלומברג

קורונה - היום שאחרי

סוני קיבלה תמריץ לנטרל את הבחילה מחוויית ה־VR

מופע ראפ וירטואלי שמשך 12.3 מיליון צופים בשילוב התאוששות אטית בענף האירועים מעודדים את סוני לשדרג את תחום המציאות המדומה

24.05.2020, 08:09 | קנה אינגקי וליאו לואיס, פייננשל טיימס

ענקית המדיה והאלקטרוניקה היפנית סוני מעלה הילוך במאמציה לשכלל את מערכת המציאות המדומה (VR) שלה, בתקווה כי העלייה בביקושים להופעות אונליין, אירועי ספורט ללא קהל ומשחקי אסקפיזם תדחוף סוף סוף את הטכנולוגיה למיינסטרים של הבידור הביתי.

קראו עוד בכלכליסט

הנסיונות לשדרוג המערכת, שאותם מתאר מנכ"ל סוני קניצ'ירו יושידה בראיון עם ה"פייננשל טיימס", מגיעים שישה חודשים לפני השקתה המתוכננת של פלטפורמת המשחקים החדשה של החברה, פלייסטיישן 5 (PS5), ובתקופה שצפויה להתאפיין בתחרות קשה מול קונסולת המשחקים של מיקרוסופט, אקסבוקס סדרה X החדשה

אתגר השידור החי

יושידה חשף את התקוות שהוא תולה בטכנולוגיית ה־VR של סוני כאשר נשאל כיצד מתכנן התאגיד, שבבעלותו חברות סרטים, מוזיקה ומשחקים מהגדולות בעולם, לעצב מחדש את האופן שבו יגיע בידור לצרכנים בתקופות של סגר ממושך, כמו גם בעולם שאחרי הקורונה.

"האתגר הוא כיצד נוכל לקיים הופעות חיות מרחוק באופן שמאפשר חוויה חושית מקיפה וגם משודר בזמן אמת", אמר יושידה בשבוע שעבר. "אנחנו מתנסים בשידורי הופעות באמצעות VR, אבל המפתח הוא כיצד נוכל להציע את החוויה בצורה חלקה יותר".

דבריו נאמרים בעקבות הופעת הראפר טראוויס סקוט בחודש שעבר, שהתקיימה בתוך משחק האונליין הפופולרי פורטנייט. ההופעה משכה מספר שיא של 12.3 מיליון צופים בזמן אמת והביאה לעלייה של פי ארבעה בצפיות בקליפ האחרון שהוציא האמן. זמן קצר לאחר ההופעה שלח יושידה הודעה לעובדיו וציין כי זו עשויה להיות ההזדמנות הבאה של התאגיד.

יושידה סבור כי גם לאחר שיוסר הסגר העולמי, הופעות חיות גדושות בקהל יישארו מחוץ לתחום למשך זמן מה, וההתאוששות עלולה להיות אטית מזו של תעשיית הסרטים.

סוני מכרה יותר מחמישה מיליון יחידות של הפלייסטיישן VR שלה מאז השקתו ב־2016. יצרנית חומרת ה־VR המתחרה, אוקולוס, שבבעלות פייסבוק, חשפה בשבוע שעבר כי משתמשים הוציאו יותר מ־100 מיליון דולר על תוכן למערכת ה־VR של החברה מדגם Quest בשנה הראשונה שלה בשוק.

אך ההתלהבות הראשונית מתעשיית ה־VR שכחה במהרה בעקבות מחסור בתוכן מנצח, בשילוב בעיות טכניות כרוניות כמו השהיות בשידור ובחילות שנגרמו מהחוויה הוויזואלית. בנוסף, שחקנים התלוננו על כך שערכת ה־VR הנוכחית של החברה מחוברת לפלייסטיישן 4 בכבל ותומכת רק בשחקן אחד בכל פעם. אנליסטים ושחקנים סבורים כי הפלטפורמה החדשה תתמוך בשתי ערכות VR אלחוטיות. "פריצת הדרך האמיתית אולי תגיע אם הם יצליחו למצוא דרך להפוך את ה־VR ליותר חברתי, כך שלא רק אדם אחד ישחק בה", אמר דיוויד גיבסון, אנליסט גיימינג בחברת הייעוץ Astris Advisory. "ברגע שהם יורידו את מחירי הערכה ותהיה אפשרות תמיכה ביותר משחקן אחד, ה־VR יוכל להפוך לעניין קבוצתי, אבל אנחנו עוד לא שם".

ה־VR הכרחי לפלייסטיישן 5

בעוד שיושידה לא דן בתוכניות VR ל־PS5, הוא הודה ש־PlayStation VR עודנו בשלביו המוקדמים. "יש הרבה מקום להתקדמות ב־VR. אנחנו צריכים להמשיך לשפר את הטכנולוגיה שלנו", אמר.

מנכ"ל סוני קניצ מנכ"ל סוני קניצ'ירו יושידה. ה־VR בשלבים מוקדמים | צילום: בלומברג מנכ"ל סוני קניצ

אנליסטים סבורים שהביקוש לתכני בידור ב־VR, כמו הופעות ואירועי ספורט בעולם שאחרי הקורונה, יזרז את הטמעת הטכנולוגיה גם במיינסטרים, ולא רק בקרב קהילת הגיימרים. "עוד עלולות להיות בעיות בחומרה אבל הקורונה תאיץ מגוון גישות ל־VR, מה שייתן לטכנולוגיה דחיפה גדולה", אמר הירוקאזו האמאמורה, מומחה גיימינג ויועץ בכיר להנהלה בהוצאה לאור קאדוקאווה.

פלאם סמית'רס, אנליסט עצמאי, אמר שה־VR יהיה תנאי "הכרחי אך לא מספיק" להצלחת הקונסולה החדשה של סוני. "בהמשך השנה סוני תחפש להשיג כל יתרון אפשרי על פני מיקרוסופט וזה הגיוני שהיא תדחוף לתוך תחום ה־VR שבו יש לה יתרון משמעותי על המתחרים", הוא אמר.

עם כל זאת, אנליסטים אומרים כי הגורם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על מכירות ה־PS5 יהיה מחירו, פרט שסוני טרם חשפה. "אני לא יכול להגיב לגבי המחיר, אבל בוודאי שהוא יהיה עניין בעל חשיבות מכרעת", אמר יושידה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות