אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנוע AI של אנבידיה בנה מחדש את המשחק פקמן - רק מלהביט עליו

מנוע AI של אנבידיה בנה מחדש את המשחק פקמן - רק מלהביט עליו

חוקרי החברה, הידועה בעיקר כיצרנית כרטיסי מסך, לימדו את מערכת הבינה המלאכותית ליצור מחדש את המשחק הקלאסי באמצעות מידע ויזואלי לצד קלט מבקרי המשחק - והתוצאה מרשימה ביותר

24.05.2020, 21:49 | שירות כלכליסט

חברת אנבידיה (Nvidia) ידועה בעיקר בזכות כרטיסי המסך שלה, אך היא עורכת גם מחקר רציני בתחום הבינה המלאכותית. כחלק מהפרויקט האחרון שלה לימדו חוקרי החברה מערכת בינה מלאכותית ליצור מחדש את המשחק פקמן, פשוט על ידי צפייה בו.

קראו עוד בכלכליסט

בתהליך לא מעורבים קידוד או דימויים מוכנים שהתוכנה יכולה להשתמש בהם. מודל הבינה המלאכותית פשוט מוזן במידע ויזואלי מהמשחק בפעולה לצד קלט משלטי המשחק, ובעזרתם הוא יוצר את המשחק, פריים אחר פריים. המשחק שנוצר ניתן למשחק על ידי בני אדם, ואנבידיה אומרת שהיא מתכננת להוציאו לאור באופן מקוון בעתיד הקרוב.

Nvidia - לא רק כרטיסי מסך, צילום: nvidia Nvidia - לא רק כרטיסי מסך | צילום: nvidia Nvidia - לא רק כרטיסי מסך, צילום: nvidia

אך גרסת הבינה המלאכותית אינה בשום אופן העתק מדויק של המשחק המקורי. הדימויים מטושטשים ולא נראה שתוכנת ה-AI הצליחה באמת להבין את ההתנהגות של "רוחות הרפאים" של המשחק, שכל אחת מהן מתוכנתת להציג התנהגות מסוימת ותבנית תנועה מסוימת. אך הדינמיקה הבסיסית של פק-מן נמצאת שם: איכלו נקודות, התחמקו מהרוחות, ונסו לא להיפסל.

המשחק הקלאסי פקמן המשחק הקלאסי פקמן המשחק הקלאסי פקמן

"התוכנה למדה את כל הדברים האלה רק מהתבוננות", אמר סגן הנשיא לטכנולוגיית סימולציה של אנבידיה, רב לברדיאן, לעיתונאים. "זה דומה לאופן בו מתכנת אנושי יכול לצפות בפרקים רבים של פק-מן ביוטיוב ולהסיק מכך מהם החוקים וכיצד לבנות מחדש את המשחק". לברדיאן אמר שהעבודה נעשתה בשיתוף פעולה עם יוצר פק-מן בנדאי נמקו, שחוגג את יום ההולדת הארבעים של המשחק הקלאסי היום.

לדברי אנבידיה המשחק המשוחזר מראה כיצד ניתן להשתמש בבינה מלאכותית לצורך עיצוב משחקים בעתיד. מפתחים יוכלו להזין את עבודתם ל-AI ולהיעזר בה כדי ליצור גרסאות ורמות משחק חדשות. "אפשר להשתמש בזה כדי ליצור שילובים של משחקים, ולתת עוד כוח למפתחים ע"י היכולת לשלב ביחד משחקים שונים," אמרה סניה פידלר, מנהלת המעבדה של אנבידיה בטורונטו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
אל האופק
חבל שאנשים פה לא מבינים מה זה רשתות או CNN או RNN ובמקרה הזה GAN. לא נכתב פה שום קוד ולא יכתב שום קוד "לוגי" לעולם ע"י מערכות שכאלה אלא מדובר במפלצת סטטיסטית שמקבלת "ליטוף" אם הניקוד בפריים עולה ודמות X לא נעלמת מהמסך ו"עונש" יוריסטי אם כן. תחשבו שנוצרה פה מכונת טיורינג סטטיסטית (כמו התניה פבלובית) ללא משמעות כמו אצלנו בל"שחק משחק" - כל מה שהרשת רואה זה איך להגיע מפריים X לפריים X+1 ע"י מקסום ערכי מטריצה מקומיים ושיפור מתמיד ע"י התמודדות מול AI מקביל - ממש לא מערכות מומחות או AI לוגי אמיתי...
הצופה  |  30.05.20
11.
לא להילחץ, העתיד עוד רחוק
ההתקדמות מדהימה, אבל המכונה צריכה ללמוד לכתוב קוד יעיל, כרגע כתיבת קוד באמצעות AI לא יעילה כלל, ולא אתפלא אם כדי להריץ את הפקמן הזה צריך מחשב גיימרים מהשורה הראשונה. מרוב שהקוד מסובך, ארוך ולא יעיל, בני אדם לא יכולים לנתח את הקוד... אז יש עוד כמה שנים עד שהמכונה תוכל להתחרות בבני אדם בתחום התכנות... זה כמובן עניין של זמן... אני חושב שישארו מעט מאוד מקצועות לבני אדם בעוד כ20 שנה.
אורן  |  30.05.20
לכל התגובות