אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקונים הסתערו, ושופרסל הכפילה את הרווח הנקי ל-90 מיליון שקל ברבעון הראשון צילום: אביגיל עוזי

הקונים הסתערו, ושופרסל הכפילה את הרווח הנקי ל-90 מיליון שקל ברבעון הראשון

לפי דו"חות החברה, מכירות קבוצת הקמעונאות זינקו ברבעון ב-18.5% ל-3.7 מיליארד שקל, זאת בעקבות משבר הקורונה; פעילות האונליין של החברה זינקה במהלך הרבעון ל-17.5% מסך המכירות; רשת הפארם רשמה זינוק של יותר מ-23% במכירות

27.05.2020, 09:27 | נורית קדוש

משבר הקורונה חיזק את שופרסל שחתמה את הרבעון הראשון עם זינוק במכירות והכפלת הרווח הנקי ל-90 מיליון שקל. מכירות קבוצת הקמעונאות זינקו ברבעון ב-18.5% ל-3.7 מיליארד שקל. הזינוק נרשם ברשת המזון שמכירותיה עלו בשיעור דומה ל-3.5 מיליארד שקל וברשת הפארם Be שמכירותיה עלו גם בזכות פתיחת חנויות חדשות ב-23.3%.

קראו עוד בכלכליסט

מכירות רשת המזון צמחו בסניפים הפיזיים ב-19.3%. בחנויות הזהות, אלו שפעלו גם במהלך הרבעון הראשון אשתקד, נרשמה עלייה של 17.6%. פעילות האונליין של החברה זינקה במהלך הרבעון ל-17.5% מסך המכירות, לעומת 16% בתקופה המקבילה אשתקד. בשיאו של המשבר, במחצית השנייה של חודש מרץ, היוו מכירות האונליין 18.1% מהמכירות. בחודש אפריל, במהלכו חל חג הפסח והביקוש להזמנות אונליין היה בשיאו, זינקה הפעילות ל-19.7% מהמכירות.

בשופרסל מעריכים כי משבר הקורונה תרם 320-360 מיליון שקל להכנסות החברה ברבעון.

הזינוק החד במכירות, לא התגלגל במלואו לרווח הגולמי שצמח ב-16.1% ל-999 מיליון שקל. החברה רשמה שחיקה ברווחיות הגולמית ל-26.8% לעומת 27.3% בתקופה המקבילה אשתקד. השחיקה הוסברה בשינוי בתמהיל המכירות, מה שניתן לייחס בין היתר למיקוד בהזמנות מוצרי יסוד בתקופת המשבר.

סניף שופרסל, צילום: אוראל כהן סניף שופרסל | צילום: אוראל כהן סניף שופרסל, צילום: אוראל כהן

העלייה החדה במכירות, שבאה לידי ביטוי בהסתערות על סניפי הרשת והזמנות אונליין בהיקפים חריגים בתקופת הקורונה, אילצו את שופרסל לגייס כ-3,500 עובדים זמניים ולרשום עלייה של 28 מיליון שקל בהוצאות השכר ברבעון. למרות שהוצאות המכירה, השיווק, הנהלה וכלליות עלו ברבעון ב-13.3% ל-828 מיליון שקל, שיעורן מהמכירות ירד ל-22.2% לעומת 23.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

למרות הוצאות תפעול כבדות, כתוצאה מפעילות האונליין הכרוכה בשילוח עד לבית הלקוח, רשמה זרוע הקמעונאות של שופרסל זינוק של 31.6% ברווח התפעולי שהסתכם ב-129 מיליון שקל ושיעורו עלה ל-3.7% מהמכירות לעומת 3.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של הקבוצה עלה ב-32.8% ל- 170 מיליון שקל ושיעורו עלה ל- 4.6% לעומת 4.1% בתקופה המקבילה אשתקד.

פארם – צמצום ההפסד

 

הביקוש למוצרי פארם בתקופת המשבר, כמו גם פתיחת חנויות חדשות, סייעו לרשת Be של שופרסל, לחתום את הרבעון הראשון עם עלייה במכירות שהגיעו ל-201 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות, צמחו ב- 15.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וסייעו למכירות למ"ר לעלות ב- 8.6%.

הרשת צמצמה את ההפסד התפעולי בחצי וזה הסתכם ברבעון ב-8 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל אשתקד.

צמצום הוצאות מימון ל-50 מיליון שקל לעומת 64 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בזכות עסקאות הגנה על מט"ח, לצד עלייה בהוצאות המס, הובילו את החברה לחתום את הרבעון עם זינוק ברווח הנקי ל-90 מיליון שקל.

למרות התוצאות החיוביות, בשופרסל מעריכים שמשבר הקורונה יפגע בצמיחה בישראל ויהיו לו השפעות רבות על המשק. על רקע זה, המשבר עלול להשפיע לרעה על פעילותה של הקבוצה ועל תוצאותיה הכספיות, במקרה של האטה ומיתון כמו גם התפרצות נוספת של הנגיף.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות