אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוחננוף: הקורונה הובילה לעלייה במכירות וזינוק ברווח הנקי צילום: צפריר אביוב

יוחננוף: הקורונה הובילה לעלייה במכירות וזינוק ברווח הנקי

רשת הסופרמרקטים סיימה את הרבעון הראשון של 2020 עם עלייה של 12.8% במכירות וזינוק של 33% ברווח הנקי ל-30 מיליון שקל; המנכ"ל ומבעלי השליטה איתן יוחננוף גייס את בתו לעמוד בראש מערך המכירות המקוון של החברה

31.05.2020, 11:15 | נורית קדוש

משבר הקורונה סייע לרשת הסופרמרקטים יוחננוף לרשום עלייה במכירות הרבעון הראשון של 2020, לצד זינוק ברווח הנקי. הסתערות הצרכנים על חנויות במזון בחודש מרץ ופתיחת חנות חדשה בירושלים הובילו לעלייה של 12.8% במכירות הרבעון ל-765 מיליון שקל, לצד זינוק של 33% ברווח הנקי שעמד על 30 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

המכירות בחנויות הזהות (חנויות שהיו פעילות הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל ב-2019, המשמש להשוואה) עלו ב-10.5%, וכן המכירות למ"ר שהסתכמו ב-13 אלף שקל למ"ר.

על פי נתוני סטורנקסט, המחירים ששילמו הצרכנים ברשתות המזון במהלך משבר הקורונה היו גבוהים מהתקופה המקבילה אשתקד. הדבר התבטא בדוחות יוחננוף בכך שהרווח הגולמי עלה בשיעור של 19.8% - חד יותר משיעור העלייה במכירות - והסתכם ב-197 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית עלתה ל-24.6% מהמכירות.

איתן יוחננוף, מנכ"ל הרשת ומבעלי השליטה, צילום: אוראל כהן איתן יוחננוף, מנכ"ל הרשת ומבעלי השליטה | צילום: אוראל כהן איתן יוחננוף, מנכ"ל הרשת ומבעלי השליטה, צילום: אוראל כהן

העלייה בהיקפי הפעילות על בסיס הוצאות דומה, איפשרה לרשת להציג שיפור תפעולי, והרווחיות התפעולית עלתה ל-6.4% מהמכירות לעומת 4.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

הביקוש החריג להזמנות מזון אונליין במהלך משבר הקורונה, הוביל את איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברה לשנות את עמדתו ביחס לפעילות האונליין, שאותה הגדיר בעבר כבלתי כלכלית והצהיר כי יימנע ממנה. יוחננוף פיתח במהלך המשבר אפשרות הזמנות אונליין, ללא שירות שילוח עד לבית הלקוח אלא באיסוף מהסניף. כעת, מינה יוחננוף את ביתו נועה יוחננוב, לעמוד בראש מערך ה'פיק-אפ' בתפקיד אחראית על מערך המכירות המקוון של החברה, ולפתח אותו גם לימי שגרה.

שכרה של יוחננוב יעמוד על 40 שקל ברוטו לשעה - שכר חודשי של 7,280 שקל ברוטו בתוספת תנאים סוציאליים, רכב ומענקים בהתאם למדיניות החברה ובלבד שסך שכר הברוטו שלה לא יעלה על השכר הממוצע במשק שעומד על 10,428 שקל.

בתוך כך, אימץ דירקטוריון החברה את נוהל 'עסקאות זניחות', לפיו החברה יכולה לחתום על עסקאות לרכישת או שכירת ציוד, מתן שירותים או רכישת פוליסות ביטוח עם צדדים קשורים לה ובתנאי שהיקף כל עסקה לא יעלה על 400 אלף שקל וההיקף המצטבר לא יעלה על מיליון שקל בשנה.

יוחננוף פועל להרחבת פעילות החברה באמצעות פתיחת חנויות חדשות. במהלך משבר הקורונה, חתמה החברה על הסכם שכירות לחנות בבאר שבע ולהערכתה הנכס ימסר לה עד סוף השנה והחנות תפתח במחצית הראשונה 2021, אחרי שיפוץ בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

בנוסף, חתמה החברה על הסכם לרכישת קרקע בשטח של 19.6 דונם באזור התעשיה מישור אדומים ב-20 מיליון שקל. בכוונת החברה להקים על הקרקע חנות, אך טרם פעלה לקידום הליכי התכנון וקבלת היתר בנייה. בנוסף, בסוף השנה שעברה חתמה יוחננוף על הסכם לרכישת שלוש חנויות מיינות ביתן, אולם עד כה הושלמה רכישת חנות אחת בלבד בתמורה ל-20 מיליון שקל. הערכות הן כי שיפוץ החנות יסתיים לקראת סוף הרבעון הנוכחי. עד כה לא הושלמו התנאים המתלים לרכישת שתי החנויות הנוספות. כמו כן פועל יוחננוף לפתיחת חנות נוספת במושב מבקיעים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות