אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקורונה פגעה בסאני: צניחה של כ-50% ברווח התפעולי וב-EBITDA צילום: תומי הרפז

הקורונה פגעה בסאני: צניחה של כ-50% ברווח התפעולי וב-EBITDA

הרווח הנקי עלה ב-43% והסתכם בכ-12 מיליון שקל. הכנסות החברה קטנו ב-28% ועמדו על 222 מיליון שקל; המנכ"ל משה פרי: "פיתחנו את ממשקי האון ליין, אנו מאמינים כי ערוץ מכירות זה יהפוך מעתה למשמעותי ואפקטיבי בהרבה"

31.05.2020, 20:25 | אביאור אבו

סאני תקשורת מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 עם רווח נקי של 12.2 מיליון שקל – כך עולה מהדו"ח שפרסמה הערב (א') יבואנית סמסונג הרשמית בישראל בניהולו של משה פרי.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הנקי עלה בכ-43% לעומת רבעון מקביל, אז עמד על 8.5 מיליון שקל. הרווח הושפע בעיקר מרווח בגין הפרשי שער נטו וחוזים עתידיים. הרווח התפעולי הסתכם בכ-10.6 מיליון שקל, ירידה של כ-54% לעומת רבעון מקביל. ה-EBITDA הסתכם בכ-13.3 מיליון שקל, ירידה של כ-51% אל מול התקופה המקבילה. הקיטון נובע מירידה במכירות וברווח הגולמי, שירד ב-35% והסתכם ב-25 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל.  

מנכ"ל סאני תקשורת משה פרי, צילום: תומי הרפז מנכ"ל סאני תקשורת משה פרי | צילום: תומי הרפז מנכ"ל סאני תקשורת משה פרי, צילום: תומי הרפז

הכנסות החברה קטנו בכ-28% ועמדו על 222 מיליון שקל. הקיטון נובע מסגירת 22 חנויותיה של החברה בקניונים ובמרכזי סחר לאור משבר הקורונה, שהובילה לפגיעה בהשקה של מכשירי ה-S20 ומכשירים מתקפלים. החברה מציגה הכנסות מימון של כ-5.1 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מימון של 11.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה, שינוי שנובע כתוצאה מרווח בגין הפרשי שער וחוזים עתידיים.

התזרים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-5 מיליון שקל, אל מול 131 מיליון שקל בסוף רבעון מקביל – קיטון של 96%. נכון לסוף הרבעון לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים ופיקדונות בסכום של כ-60.2 מיליון שקל. הון החברה הסתכם בכ-253 מיליון שקל.

סאני, המעסיקה כ-250 עובדים, הוציאה כ-80% מהם לחופשה ללא תשלום עד ל-20 במאי ובשכר העובדים שנותרו לעבוד וכן של נושאי המשרה בוצעה הפחתה בשיעורים של 10%-20% בחודשים מרץ ואפריל. החברה מציינת כי תהליך החזרה לפעילות סדירה של כלל מרכזי המכירה צפוי להימשך לאורך המחצית השנייה של השנה ושעיקר ההשפעה של משבר הקורונה יבוא לידי ביטוי ברבעון השני של שנת 2020.

משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת סלולרית, מסר: "השלכות התפשטות נגיף הקורונה השפיעו ומשפיעות על תוצאות החברה, אך בצד המגבלות שהוטלו על פתיחת סניפי הרשת, השכילה החברה להאיץ את פיתוח ממשקי האון ליין אל מול לקוחותיה, ואנו מאמינים כי ערוץ מכירות זה יהפוך מעתה למשמעותי ואפקטיבי בהרבה. המגוון הרחב של המוצרים הנמכרים בסאני ומספר ערוצי המכירה בהם אנו עושים שימוש מאפשרים לנו את הגמישות הניהולית הנדרשת כדי לצלוח את אתגרי התקופה. האמון הרב לו אנו זוכים מצד סמסונג העולמית בא לידי ביטוי הרבעון גם בהגדלת מסגרת אשראי הספקים שסמסונג מעמידה לרשותנו. אנו צופים כי עיקר השיפור בתוצאות הכספיות של החברה יושג לאורך המחצית השנייה של 2020".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות