אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חלקם של הכוכבים וערוצי הטלוויזיה בגל המחאה בארה"ב צילומים: אי פי אי, אי אף פי

חלקם של הכוכבים וערוצי הטלוויזיה בגל המחאה בארה"ב

ממסרים של אחווה ועד החשכת המסך: שחקנים, תוכניות ורשתות מגיבים לאירוע מותו האלים של ג’ורג’ פלויד, שנחנק למוות על ידי שוטר

03.06.2020, 08:05 | רותה קופפר

“אני לא יכול לנשום, אני לא יכול לנשום”, כך במשך 8:46 דקות הופיעו שלשום בשעה חמש שעון ארה”ב המלים האלה על רקע שחור בערוצי הטלוויזיה אם.טי.וי, ניקולודיון, קומדי סנטרל, VH1 ועוד ערוצים השייכים לחברת ויאקום. החשכת המסך לפרק הזמן הזה, המלווה בקול נשימות של חנק, נעשתה כמחווה לג’ורג’ פלויד, גבר אפרו־אמריקאי שנעצר על ידי השוטר דרק שובין, שדרך עם ברכו על צווארו במשך 8:46 דקות רצופות עד צאת נשמתו.

קראו עוד בכלכליסט

ג ג'ורג' קלוני וביונסה. התייחסות ישירה לנשיא טראמפ | צילומים: אי פי אי, אי אף פי ג

שחקני טלוויזיה, תוכניות ורשתות הגיבו גם הם לאירוע האלים, אחד מתוך רבים שסופגת הקהילה האפרו־אמריקאית בארצות הברית. תוכנית הילדים “רחוב סומסום” פירסמה הצהרה באותיות לבנות על רקע שחור ובה נכתב “אין מקום לגזענות ברחוב שלנו, או בכל רחוב. 'רחוב סומסום' נבנתה על הרעיון של מגוון, הכלה ובמיוחד של טוב לב. היום אנו עומדים לצד חברינו, שותפינו השחורים וכל הקהילה השחורה. אנחנו ניצבים עם חברינו סביב כדור הארץ כדי לדבר נגד גזענות, ולקדם הבנה וליצור עולם שהוא חכם, חזק וטוב יותר”.

שחקנים, זמרים וכוכבי קולנוע הגיבו גם הם למוות המיותר ופנו לעוקביהם דרך חשבונות האינסטגרם והטוויטר שלהם להתנגד לגזענות. חלקם גם תרמו כסף רב. השחקן דוויין “דה רוק” ג’ונסון כתב בחשבון שלו: “השוטרים האלה יואשמו. אבל מה אשר לאשמה הרחבה יותר, מי ייקח אחריות על זה?”. ביונסה הקליטה הודעה ובה אמרה “די למוות מיותר ודי להתייחס לחייהם של אנשים מצבע עור כהה כפחותים”; ריהאנה כתבה ש”השבר, הכעס והעצבות” שהיא חשה, “מטלטלים”. אדל כתבה “מדובר בגזענות סיסטמטית ובאלימות משטרתית. זאת לא רק אמריקה. זה קיים בכל מקום”.

ג’ורג’ קלוני כתב “אנחנו זקוקים לשוטרים ולפוליטיקאים שמשקפים הגינות בסיסית לכל האזרחים שלהם באופן שווה. לא מנהיגים המעודדים שנאה ואלימות כאילו הרעיון של לירות בבוזזים יכול להתפרש כמשהו אחר מאשר גזענות”, כתב בהתייחסו לדברים שנשיא ארה”ב צייץ. לכל אלה הצטרפו גם חברות מסחריות כמו נייקי, לוריאל ובן אנד ג’ריז שהביעו את תמיכתן בתנועת Black Lives Matter (חיי שחורים חשובים). נייקי העלתה פרסומת שבה במקום הסלוגן שלה “פשוט עשו את זה”, דרשו “לשם שינוי אל תעשו את זה”, ואחר כך הוסיפו “אל תעמידו פנים שאין בעיה בארה”ב. אל תתעלמו מגזענות”.

תגיות