אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חילוץ לרנו: תזכה לקו אשראי של 5 מיליארד יורו מממשלת צרפת

חילוץ לרנו: תזכה לקו אשראי של 5 מיליארד יורו מממשלת צרפת

הממשלה תערוב ל-90% מהיקף ההלוואה שתסופק ליצרנית הרכב על ידי חמישה בנקים; רנו, שנפגעה קשות במשבר הקורונה, תבצע תוכנית התייעלות אגרסיבית שהיא אחד התנאים למתן הערבות

03.06.2020, 14:54 | תומר הדר

רנו העולמית תקבל חבילת סיוע מממשלת צרפת, שתתבטא בקו אשראי בהיקף 5 מיליארד יורו. כך מדווחת היצרנית הצרפתית, שהממשלה מחזיקה ב-15% ממניותיה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי רנו, קו האשראי יאפשר לה "לעמוד בדרישות הנזילות שהתעוררו בעקבות משבר הקורונה". הוא  יעמוד לרשות רנו עד ה-31 בדצמבר השנה, אך היא תוכל להמשיך ולהאריך את מועד פקיעתו בשלוש שנים. ממשלת צרפת תערוב ל-90% מהיקף ההלוואה שתסופק לרנו על ידי חמישה בנקים, כולל סוסיאטה ג'נרל והזרוע הצרפתית של HSBC.

החלטתה הדרמטית של ממשלת צרפת, אשר הלכה למעשה מצילה את רנו מקריסה עתידית, אינה מקרית. רנו של תקופת המנכ"ל הקודם קרלוס גוהן התנפחה למימדים חריגים גם במונחי ענף הרכב העולמי: היצרנית הצרפתית מעסיקה כ-180 אלף עובדים ברחבי העולם, שייצרו כ-4 מיליון מכוניות בשנת 2019. אחד התנאים שהציב הממשל הצרפתי בפני רנו כתנאי למתן ההלוואה (תנאי בו צפויה רנו לעמוד) נוגע לתוכנית התייעלות אגרסיבית שתכלול קיצוצי 14,600 משרות מכוח העבודה הגלובאלי שלה - כ-5,000 מהן בצרפת, שם יוצעו לעובדי רנו הסדרי יציאה לפנסיה מוקדמת.

מתוך אותם 5 מיליארד יורו שממשלת צרפת מיועדת להעמיד לרשות רנו, כ-1.2 מיליארד יורו יופנו לתוכנית ההתייעלות שתכלול ככל הנראה סגירה של מפעלים בצרפת, ברומניה ובמרוקו (חלקם מייצאים רכבים לישראל). רנו עצמה מחזיקה ב-14 מפעלים בצרפת, והם צפויים להיסגר בחלקם או לעבור שינוי יעוד ולשמש, למשל, כמרכזי מיחזור רכב.

יצוין כי בדיוק כפי שרנו העולמית מבצעת צמצומים הנובעים, כפי שרומזת היצרנית, ממדיניות הניהול של גוהן, מנכ"ל העל לשעבר של רנו ניסאן שנמלט מיפן ללבנון לאחר שהיה עצור בחשד לשחיתות ומתחמק מנסיונות הסגרה, כך גם החברה האחות ניסאן נכנסת לתוך תכנית שאפתנית לקיצוצי עלויות. השבוע הודיעה ניסאן כי היא תצמצם את נוכחותה באירופה לטובת התמקדות בארה"ב ויפן, תצמצם משמעותית את היצע הדגמים הגלובאליים ותקצץ בהיקף כוח העבודה.

לעת עתה, גורלה של חברה נוספת בתאגיד היפני-צרפתי - מיצובישי מוטורס - אינו ברור. מיצובישי טרם פרסמה תוכנית התייעלות כלשהי אך לפי פרסומים שונים עשויה היצרנית להודיע על צמצום משמעותי של נוכחותה בשוק האירופי והתמקדות בשוק היפני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות