אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: 64% מהתלמידים קיבלו בסגר פחות מ-5 שעות לימוד מקוון בשבוע

סקר: 64% מהתלמידים קיבלו בסגר פחות מ-5 שעות לימוד מקוון בשבוע

עוד נקבע בסקר שערך מכון המחקר הימני שמרני קהלת, כי 52% מההורים חושבים שהאפקטיביות של הלמידה המקוונת נמוכה. 57% מהם סבורים שהמורים צריכים להחזיר יותר ימים

16.06.2020, 14:17 | שחר אילן
64% מהתלמידים בבתי הספר והגנים עד גיל 16 קיבלו בתקופה הסגר שלאחר פסח פחות מ-5 שעות לימוד מקוונות שבועיות. 52% מההורים הגדירו את האפקטיביות של הלמידה מרחוק כנמוכה או נמוכה מאוד ועוד 28% כבינונית. 57% סבורים שהמורים צריכים להחזיר 11 יום ויותר כלומר יותר ממה שהם מחזירים בפועל (9 ימים).

קראו עוד בכלכליסט

הסקר נערך עבור מכון המחקר הימני שמרני קהלת ע"י מכון מאגר מוחות בפאנל אינטרנטי בקרב מדגם של 1,050 הורים לתלמידים בגילאי 3-16, כלומר לכל התלמידים שאינם ניגשים לבגרות. הוא מתייחס לתקופה שבין פסח לפתיחת בתי הספר מחדש כלומר תקופה שבה מערכת החינוך כבר היתה ערוכה ללימודים מקוונים.

תלמידים תלמידים תלמידים

קרוב לשני שליש מהתלמידים בבתי הספר והגנים עד גיל 16 (64%) קיבלו פחות מ-5 שעות לימוד מקוונות שבועיות. במקרה של כיתות א-ב מדובר ב-69%, כיתות ג-ה ב-53% וכיתות ו-ט ב-42%. כלומר גם שניים מכל חמישה תלמידים בחטיבות הביניים קיבלו פחות מחמש שעות מקוונות בשבוע. 54% מההורים ענו שרק חלק מהמורים העבירו שעורים מקוונים, 6% שאף מורה לא העביר ו-22% שרוב המורים העבירו.

52% מההורים הגדירו את האפקטיביות של הלמידה מרחוק כנמוכה או נמוכה מאוד ועוד 28% כבינונית. רק 20% הגידור אותה כגבוהה או גבוהה מאוד. עם זאת ככל שעולה הגיל האפקטיביות גדלה. 78% אמרו שהאפקטיביות נמוכה בגני הילדים ו-49% בכיתות א-ב אבל 30% בחטיבות הביניים.

74% מההורים סבורים שהמורים והגננות צריכים להחזיר ימי לימודים בחופשה. 57% סבורים שהם צריכים להחזיר 11 יום ויותר כלומר יותר ממה שהם מחזירים בפועל (9 ימים).

עובדה מעניינת: 62% מהמורים והגננות דיברו עם כל אחד מהתלמידים או ההורים לפחות פעם בשבוע. אפילו בחטיבות הביניים דיבר מורה עם 49% מהתלמידים לפחות פעם בשבוע.

מפורום קוהלת נמסר כי "הסקר מראה כי יעילות הלמידה מרחוק והשעות שהושקעו בה בפועל על ידי גננות ומורי יסודי אינו עולה על 50% שנקבעו בהחלטת ממשלה, ועל המורים להחזיר את ימי העבודה האבודים בקיץ".

אברהם תומר, חוקר חינוך בפורום קהלת, אמר ש"מאבק אגו בין ארגון המורים לבין הסתדרות המורים, פוגע בתלמידי ישראל, שקיבלו חינוך חלקי ביותר בזמן הסגר הקורונה וכן פוגע במשק כולו ובהורים". 

תגיות