אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה בוחן: חלק משיעורי הנהיגה המעשיים יהיו עיוניים צילום: ערן גרנות

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה בוחן: חלק משיעורי הנהיגה המעשיים יהיו עיוניים

לפי טיוטא שהפיץ משרד התחבורה, שיעורי הנהיגה המעשיים הראשונים יועברו בכיתה כדי לחזק את הבנת התלמידים בחוקי התנועה לפני העלייה לכביש. הסיבה - שיעור הצלחה נמוך בטסטים

17.06.2020, 11:48 | תומר הדר

אם בכוונתכם ללמוד נהיגה כנראה שתצטרכו לבלות יותר בכיתת הלימוד. כך עולה מטיוטא ראשונה של "תוכנית לשיפור הוראת הנהיגה לרכב מנועי ודו גלגלי", שהפיץ משרד התחבורה לבתי הספר לנהיגה. עיקר הטיוטה נוגע למבחני התיאוריה, כלומר הצד העיוני של לימודי הנהיגה, כגון מבנה הידע שעל התלמיד להפגין בנושא תמרורים, היכרות עם מערכות הרכב השונות ועוד.

קראו עוד בכלכליסט

לפי לשון הטיוטה, כיום כל תלמיד נהיגה, בכל גיל, נדרש למינימום של 28 שיעורי נהיגה בני 40 דקות לפחות, או 15 שיעורים במקרים בהם מדובר בדו גלגלי. לפי לשון הטיוטה, בשנה שעברה 50% מלומדי הנהיגה עברו את התיאוריה - אבל רק 39% מלומדי הנהיגה הצליחו לעבור את מבחן הנהיגה, כלומר את ה"טסט".

מבחן נהיגה, צילום: ערן גרנות מבחן נהיגה | צילום: ערן גרנות מבחן נהיגה, צילום: ערן גרנות

הבעיה, לפי משרד התחבורה, טמונה בפערים שבין אחוז התלמידים שעוברים תיאוריה ובין אחוז התלמידים שעוברים טסט בפועל, כלומר תלמידים מגיעים לטסט כאשר הם מוכנים מבחינת ידע עיוני, אך אינם מוכנים לכביש. לכן מציע משרד התחבורה "תוכנית חיזוק" לתלמידים שתהפוך את שיעורי הנהיגה הראשונים דווקא לשיעורים עיוניים, כאלה שבהם התלמיד יוכל ללמוד יותר על ההתנהלות בתנועה. השיעורים יבוצעו בכיתות לימוד בבית הספר לנהיגה.

לפי לשון המסמך של משרד התחבורה: "על מנת ליישר קו ולאפשר למורה הנהיגה במהלך הלימודים המעשיים להתמקד בכישורי הנהיגה בלבד, מציעה רשות הרישוי כי מתוך מכסת 28 שיעורי החובה לרכב פרטי, שני השיעורים הראשונים יוקדשו ללמידה פרונטלית-עיונית. כמו כן שיעור אחד מתוך 15 שיעורי החובה לרכב דו גלגלי יוקדשו אף הם ללמידה עיונית. תהליך הלמידה יתבצע בכיתת לימוד בבית הספר לנהיגה בו רשום התלמיד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות