אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"במקום מנכ"ל אל על הייתי מודיע על חדלות פירעון - אולי המדינה הייתה נבהלת" צילום: אלכס קולומויסקי

"במקום מנכ"ל אל על הייתי מודיע על חדלות פירעון - אולי המדינה הייתה נבהלת"

יו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי האיץ באוצר ובחברת התעופה להגיע לפתרון לגבי סיוע לחברה, ואמר שבלעדיו אל על לא תוכל להשיב כסף לצרכנים על טיסות שבוטלו. מנכ"ל אל על: "לא גוררים רגליים"

22.06.2020, 15:42 | נווית זומר

"אם הייתי מנכ"ל או יו"ר אל על הייתי הולך להודיע על חדלות פרעון - אולי המדינה הייתה נבהלת". כך אמר היום (ב') יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בדיון על תיקון לחוק טיבי שעוסק בזכויות הצרכנים לגבי השבת כספם במקרה של ביטול טיסה.

קראו עוד בכלכליסט

בדיון נכח גם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין. מרגי שאל לגבי התקדמות המו"מ לסיוע לאל על, שבלעדיו לא תוכל החברה להחזיר ללקוחותיה סכום של 1 מיליארד שקל עבור כרטיסים שנקנו ולא נעשה בהם שימוש בגלל ביטול טיסות.

חיים בורובסקי, נציג אגף התקציבים באוצר אמר: "אל על היא החברה שהנהלת המשרד השקיעה בדיונים אתה הכי הרבה שעות לעומת כל שאר החברות. הצענו לה מתווה חדש להנפקה של 150 מיליון דולר שבו המדינה תתחייב לרכוש מה שהציבור לא יקנה והחברה תוכל לקחת בנוסף הלוואה בסך 250 מיליון דולר".

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, צילום: עמית שעל מנכ"ל אל על גונן אוסישקין | צילום: עמית שעל מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, צילום: עמית שעל

"החברה חזרה אלינו בסוף השבוע והודיעה שהיא לא מעוניינת במתווה החדש. לגבי המתווה לקבלת 400 מיליון דולר הלוואה בערבות מדינה - החברה לא הצליחה למצוא בנק שיסכים להעמיד הלוואה. המדינה הסכימה להגדיל את שיעור הערבות ועד לשעה זו לא נמצא בנק שיסכים לקחת את הסיכון".

בורובסקי עדכן כי אתמול התקיימה ישיבה ראשונה של הנהלת אל על עם המנכ"לית החדשה של משרד האוצר, קרן טרנר, ואל על מסרה בה כי יעדכנו על החלטתם לאחר ישיבת הדירקטוריון הקרובה של החברה. בפגישה דחה האוצר את מתווה אל על ששומר על השליטה בידי הבעלים.

מרגי האיץ באוצר ואמר "ללא סיכום בנושא הסיוע לאל על, גם אם יהיה חוק טיבי - לא בטוח שלחברה יהיה כסף להחזיר". נציג האוצר אמר: "שום גורם ציבורי לא מעכב את החברה". מנכ"ל אל על גונן אוסישקין השיב: "אנחנו מחויבים למצוא פתרון, החברה מצאה בנק שיממן את ההלוואה ולא דחתה את הצעת המדינה, אלא הציעה מתווה חילופי. אנחנו לא גוררים רגליים, ביקשנו הבהרות מהאוצר שהתקבלו רק אתמול".

טייסי אל-על מסרו בתגובה: "אנחנו תומכים בהצעת האוצר אשר תחזק את מבנה ההון של החברה על פני הגדלת החוב שלה. לשם שינוי, מוטב שדירקטוריון החברה יראה כי הוא מחויב לחברה ולעובדיה תוך דאגה לציבור הלקוחות ולא רק לבעלי השליטה, ויתחיל במשא ומתן אמיתי להבראת החברה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות