אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקורונה עשתה טוב להכנסות עדיקה ברשת

הקורונה עשתה טוב להכנסות עדיקה ברשת

מכירות חברת האופנה נסקו ב-69% והסתכמו ב-42.8 מיליון שקל ברבעון הראשון; אך החברה רשמה הפסד נקי של 954 אלף שקל; התוצאות מיוחסות להנהלת החברה המתפטרת בראשות דדי שוורצברג, שפרשה עקב סכסוך חריף בינה לבין בעלת השליטה קבוצת גולף וכלל תעשיות; שוורצברג, מייסד החברה, השיק אתר סחר בינלאומי והוציא את עדיקה לראשונה לארה"ב

22.06.2020, 18:58 | אורנה יפת
משבר הקורונה הקפיץ את מכירות חברת האופנה עדיקה ברשת. על אף שתשע חנויות החברה היו סגורות מאז מחצית מרץ, ורק אתרי החברה בארץ ובחו"ל פעלו, החברה מציגה צמיחה של 69% בהכנסות ברבעון הראשון של 2020. ההכנסות עלו ב-17 מיליון שקל והסתכמו ב-42.8 מיליון שקל, בשל הצמיחה בפעילות בארץ, פתיחת חנויות חדשות והן בשל הפעילות הבינלאומית שמתורגמת לגידול במספר הלקוחות באתר.

קראו עוד בכלכליסט

מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה בישראל עלה ב-16% מ-57 אלף ל-66 אלף. מספר העסקאות צמח ב-17% לל-234 אלף לעומת 200 אלף עסקאות ברבעון מקביל אשתקד. העלייה במספר העסקאות נובעת מהמשך החדירה של המותג בשווקים בארץ ובחו"ל.

סניף עדיקה בניו יורק, נסגר בעת המשבר סניף עדיקה בניו יורק, נסגר בעת המשבר סניף עדיקה בניו יורק, נסגר בעת המשבר

התוצאות ברבעון מיוחסות להנהלת החברה המתפטרת בראשות דדי שוורצברג. זו פרשה על רקע סכסוך חריף בינה לבין בעלת השליטה קבוצת גולף וכלל תעשיות שמנהל אבי פישר. שוורצברג, מייסד החברה, השיק אתר סחר בינלאומי והוציא את עדיקה לראשונה לארה"ב. עם עזיבתו נשמעו קולות בחברה האם שטענו כי ההוצאה הכספית על הפעילות הבינלאומית, בעיקר בזמן של משבר הקורונה, היא גבוהה ומיותרת ובחברה מבקשים לבחון את ההתכנות.

גורמים בחברה אף הסבירו כי לא בטוח שהפעילות בארה"ב תימשך לאור ההשקעות הגבוהות הנדרשות. כעת, ברור כי זו אינה הסיבה למחלוקות בין הצדדים. עדיקה מדווחת היום כי האינדיקציות בחו"ל חיוביות והחברה ממשיכה פעילות בשוק הבינלאומי ואף פועלת לבסס את המותג בשווקים בחו"ל. "בהתבסס על אינדיקציות ראשוניות חיוביות ועקביות בקצב הפעילות במגזר הבינלאומי, כפי שאלו משתקפות מהפעילות במהלך שנת 2019 וכן במהלך הרבעון הראשון לשנת 2020, ואף לאחר תקופת הדו"ח, בכוונת החברה לפעול להמשך ביסוס פעילותה הבינלאומית", דיווחה החברה בדו"ח הדירקטוריון.

הכנסות עדיקה במגזר הבינלאומי עמדו ברבעון הראשון על 13 מיליון שקל לעומת 12 מיליון ברבעון הרביעי לשנת 2019 וההפסד התפעולי שמייצרת הפעילות לחברה קטן מ-3.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי 2019 ל-1.9 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

הרווח הגולמי של חברת האופנה צמח ב-61% ל-21 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות קטן ב-4% ל-50%, וזאת בשל הפעילות הבינלאומית שמאופיינת ברווחיות נמוכה בשל המכסים ועלויות השילוח הגבוהות מחו"ל לישראל, בעיקר שעדיקה משלחת דרך האוויר. הרווחיות הגולמית של עדיקה בישראל נפגעה מסגירת החנויות מאמצע מרץ בעקבות הקורונה והיא עומדת על 53% - ירידה ביחס לשנת 2019 אז עמדה הרווחיות של כלל פעילות החברה על 57.7%.

עלייה בהכנסות ההנהלה

לצד העלייה בהכנסות בשל התרחבות הפעילות, גדלו גם הוצאות ההנהלה וכלליות ב-69% ועמדו על 22 מיליון שקל. עיקר העלייה מיוחסת לפתיחת חנויות חדשות, תוספת כח אדם וביסוס הפעילות בארה"ב. הפעילות בחו"ל שהפסידה 1.9 מיליון שקל, העבירה את החברה להפסד תפעולי של 20 אלף שקל לעומת רווח של 600 אלף שקל בתקופה מקבילה. ההפסד התקזז בחלקו משיפור ברווח מגזר שירותי המסחר המקוון שזינק ב-80%.

החברה סיימה את הרבעון עם הפסד של 954 אלף שקל, בדומה להפסד ברבעון מקביל. תזרים המזומנים של החברה עמד ברבעון הראשון של 2020 על 896 אלף שקל לעומת תזרים שלילי של 1.9 מיליון שקל ברבון מקביל. השיפור נבע בעיקר מירידה ביתרת המלאי.

בתקופת משבר הקורונה נסגרו חנויות הרשת ובהם חנות עדיקה בניו יורק, שסגורה מאז ה-17 במרץ וצפויה להפתח רק בסוף יוני 2020. כמו יתר הקמעונאים בקניונים, גם עדיקה קיבלה הטבות מהקניונים בנוגע לשכר הדירה על התקופה בה החנויות היו סגורות. עדיקה מעסיקה 500 עובדים שמרביתם היו בחל"ת בתקופת הקורונה, מאז נסגרו החנויות. בחודש אפריל, החלה החברה להחזיר בהדרגה עובדי מטה תוך שהיא מקצצת בשכרם לתקופה של 60 יום, והחלה להחזיר מחל"ת עובדים לחנויות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות