אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נערכת לפריימריס בליכוד: המינויים החדשים של מירי רגב צילומים: אבי רוקח, אלכס קולומויסקי

פוליטי כלכליסט

נערכת לפריימריס בליכוד: המינויים החדשים של מירי רגב

בליכוד אוהבים לעבוד ברשות שדות התעופה ומספר ח"כים לשעבר מונו לתפקידים בכירים בה. כעת היו"ר המיועד דני בנלולו, שאחייניתו מונתה לראש לשכתה של רגב והוא עצמו פקד מאות לליכוד, צפוי להשתכר בה 32 אלף שקל בחודש

29.06.2020, 06:56 | צבי זרחיה וליאור גוטמן

1.

שרת התחבורה מירי רגב רוצה אף היא להיחשב כ"בולדוזר", בדיוק כמו קודמה בתפקיד ישראל כץ. אלא שכץ הרוויח זאת בזכות המחלפים הרבים שבנה ונמלי הים שנמצאים בבנייה מתקדמת. ואילו רגב מסתערת על התפקיד החדש עם סדרת מינויים לחברי ליכוד. אתמול (א') חשף "כלכליסט" כי רגב מתכוונת למנות את הח"כ לשעבר מהליכוד דני בנלולו ליו"ר רשות שדות התעופה.

קראו עוד בכלכליסט

דני בנלולו ושרת התחבורה מירי רגב, צילומים: אבי רוקח, אלכס קולומויסקי דני בנלולו ושרת התחבורה מירי רגב | צילומים: אבי רוקח, אלכס קולומויסקי דני בנלולו ושרת התחבורה מירי רגב, צילומים: אבי רוקח, אלכס קולומויסקי

כעת מתברר כי היו"ר המיועד אינו הקשר היחיד של רגב למשפחת בנלולו האשדודית: ראש לשכתה של השרה היא עו"ד מור בנלולו, אחיינית של דני ובתו של ליאון בנלולו, איש ליכוד ותיק שבעבר שימש כיו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד, סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות.

האחים דני וליאון בנלולו הם פעילי ליכוד בולטים מאשדוד, ומאחוריהם כמה מאות מתפקדים בסניף האשדודי, המונה כ־4,000 חברים ונחשב לבעל השפעה במפלגה.

מינויו של בנלולו ליו"ר רשות שדות התעופה, בהמשך למינוייה של האחיינית מור, עשוי לסייע פוליטית לרגב בפריימריס. את הבחירות המקדימות ב־2019 סיימה רגב חמישית. בפריימריס הבאים היא כבר תנסה להתברג גבוה יותר באמצעות הידוק הקשר עם חברי המפלגה, למשל האחים בנלולו.

אגב, דני בנלולו אינו הליכודניק היחיד ברשות שדות התעופה. יו"ר הוועד הוא פנחס עידן, שנבחר לרשימת הליכוד לכנסת ה־21 במקום ריאלי, אולם התפטר בסופו של דבר לפני הבחירות.

נוסף אליהם, עד שנת 2014 היה סגן השר לשעבר עובדיה עלי יו"ר רשות שדות התעופה, ובעבר גם שר התחבורה לשעבר חיים קורפו ז"ל שימש בתפקיד יו"ר רש"ת.

2.

בנלולו משמש כיום כשליח ראשי של קק"ל בצרפת. ניסיון מקצועי לנושאים בהם אמור לעסוק יו"ר רשות התעופה, אין לו. בעבר היה חבר מועצת עירייה באשדוד וסגן יו"ר מרחב הדרום בדואר ישראל. הוא שימש כח"כ במשך 3 שנים, בין 2003 ל־2006, אך לאחר מכן כשל בניסיונותיו להיבחר שוב.

שכר יו"ר הרשות נקבע לפי אחוזי המשרה עד לרף של 100% ששווים כ־53 אלף שקל בחודש. בעבר השכר עמד על 80% משכר מנכ"ל, כ־42 אלף שקל. בעקבות משבר הקורונה, החליטה הרשות לקצץ 25% משכר כל בעלי התפקידים, אך לא נקבע לאיזו תקופה. ההחלטה נבעה מירידה בפעילות. במצב כזה, נשאלת השאלה מדוע צריכה רש"ת לשלם לבנלולו כ־32 אלף שקל ברוטו, ומדוע בכלל היא זקוקה ליו"ר במשרה העולה על 50%?

בכל מקרה, לשמחתה של רגב, הרשות ושלל המינויים בה אינם עוברים אישור של רשות החברות הממשלתיות, ובמקרה של חשש למינוי בעל זיקה פוליטית או מינוי שיש בו חשש לניגוד עניינים, מי שאמור "להרים דגל אדום" הוא משרד המשפטים.

3.

אז מה היו"ר החדש דני בנלולו יעשה ברש"ת? בשלב זה לא הרבה. הרשות כמו כלל ענף התעופה מושבתת כמעט לגמרי מפעילות ונראה כי תיירים ישראלים יתקשו לצאת לאירופה בתקופה הקרובה. בנוסף, טיסות פנים ארציות, ככל שיש ובעיקר לאילת, אינן מזכות את רש"ת בעמלות ולכן כל מה שנותר יהיה לו לעשות בתפקיד, זה להמתין להתאוששות הענף.

כשזה כבר יקרה, בנלולו צפוי להתחבב על שורה ארוכה של אנשים, שיצטרכו עזרה פה ושם, בעיקר אם נתקעו בעלייה למטוס. עד אז, יוכל בנלולו להשתמש במה שהתקנות מעניקות לו כיו"ר, כלומר מינוי עוזר אישי, מזכירה ואולי נגיעה למינויים שונים ברשות.

תגיות