אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת בבידוד: הנוסעים מפחדים לחזור והקרונות ריקים

רכבת בבידוד: הנוסעים מפחדים לחזור והקרונות ריקים

עוד לפני שנודע כי חולה קורונה נסע בשבוע שעבר מב"ש לשדרות ושלח רכבת שלמה לבידוד, הרכבות חזרו לפעול ריקות. בתוך שבוע עלה מספר הנוסעים רק מ-60 ל-65 אלף ביום, רבע מבעבר

28.06.2020, 22:51 | אודי עציון

הסיוט שמלווה את ההפעלה המחודשת של הרכבת בעידן הקורונה התממש אתמול (שבת): משרד הבריאות הודיע כי חולה קורונה מאומת התגלה על רכבת 644 שיצאה מבאר שבע ביום שני שעבר, ה-22 ביוני, ב-15:26, ונסע בה דרך תחנות אופקים, נתיבות ושדרות.

על הרכבת היו באותה נסיעה 44 נוסעים בלבד מתוך 1,000 אפשריים, ו-500 המותרים כרגע, ועליהם להיכנס לבידוד. ברכבת לא יודעים לזהות את מיקום הנוסעים לפי הקרון הספציפי שבו נסעו, ועל כן במקרה של איתור חולה קורונה נשלחים כל הנוסעים ברכבת לבידוד.

קראו עוד בכלכליסט

תחנת השלום בת"א, צילום: מוטי קמחי תחנת השלום בת"א | צילום: מוטי קמחי תחנת השלום בת"א, צילום: מוטי קמחי

החשש מהידבקות בקורונה, ומהצורך להידרש לבידוד ארוך בעקבות נסיעה עם חולה מאומת באותה רכבת, מרחיק כרגע רבים מנוסעי הרכבת הקבועים מלהשתמש בה. מאז הוחזרה הרכבת לפעילות בשבוע שעבר עומד מספר הנוסעים היומי בה על כ-60 אלף איש בלבד, פחות מרבע ממספר הנוסעים היומי לפני הקורונה. היום, לאחר שבוע הפעלה נרשמו בה רק 65 אלף נוסעים, עלייה של 5,000 נוסעים בלבד מאז חודשה ההפעלה ביום שני שעבר. לפי פרוץ המגיפה הסיעה הרכבת 250 אלף איש ביום.

המשמעות: רבים מהנוסעים מעדיפים לנסוע כעת ברכב פרטי למרות הפקקים והעלויות הגבוהות יותר, או לנסוע באוטובוס, שבו פחות נוסעים וסיכוי נמוך יותר להידרש לבידוד עקב נסיעה לצד חולה מאומת.

יצוין כי משרד הבריאות לא יוכל לזמן את נוסעי הרכבת לבידוד אוטומטי לאחר איתור החולה שנסע בה, שכן המידע על זהות הנוסעים באותה רכבת נשמר רק למשך 24 שעות, בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות. הוצאת השוברים, שמסרבלת את הנסיעה כעת, נועדה רק כדי לשלוט במספר הנוסעים בכל רכבת ובכל זמן, ולא כדי לשמש ככלי לאיתור נוסעים המחוייבים בבידוד לאחר חשיפה לחולה קורונה.

מחר בבוקר תחנוך שרת התחבורה מירי רגב שוב את הקו החשמלי מתחנת סבידור לירושלים, לאחר שנחנך כבר בידי שר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ' במאי. עד כה הגיעה הרכבת בקו המהיר מהבירה רק אל תחנת ההגנה; החל ממחר יצטרפו לרשימה תחנות השלום וסבידור, ומספטמבר תחנות האוניברסיטה והרצליה. בסוף יולי יתחיל לפעול קו השרון המהיר, שייסע מרעננה ישירות להרצליה, ויקצר את זמן הנסיעה ב-20 דקות. אולם, ספק אם הקווים החדשים יצליחו להתגבר על חששות הקורונה ולשנות משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות