אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשות טובות לסוחרים באינטרנט: גוגל תאפשר פרסום מוצרים בחינם במנוע החיפוש צילום: Pixabay

חדשות טובות לסוחרים באינטרנט: גוגל תאפשר פרסום מוצרים בחינם במנוע החיפוש

המהלך מהווה סוג של מתקפה על אמזון והגדלת פעילות החברה בתחום המסחר המקוון. בגוגל מאפשרים לעקוף את הצורך בפלטפורמה של ג'ף בזוס והופכים את מנוע החיפוש לנקודת מעבר מצוינת למי שמחפש מוצר ספציפי לרכישה ברשת

30.06.2020, 18:10 | רפאל קאהאן
גוגל הודיעה אמש (ב') שהיא תאפשר לסוחרים ועסקים שמוכרים מוצרים ברשת לפרסם את המוצרים בחינם בדף הראשי של מנוע החיפוש. צעד זה מצטרף ליוזמה מוקדמת יותר מאפריל האחרון שאיפשרה לפרסם מוצרים בלשונית השופינג של מנוע החיפוש. למעשה מדובר בגישה חינם לאחד משטחי הפרסום החשובים באינטרנט. בהקבלה זה כמו לקבל גישה לפרסם מוצרים בחינם בפריים טיים של החדשות בטלוויזיה.

קראו עוד בכלכליסט

המהלך מהווה סוג של מתקפה על אמזון. בגוגל מאפשרים כך לעקוף את הצורך בפלטפורמה של ג'ף בזוס והופכת את מנוע החיפוש לנקודת מעבר מצוינת עבור מי שמחפש מוצר ספציפי לרכישה ברשת. עד כה היה ניתן גם לקבל מוצרים דרך לשונית השופינג, אך הם לא הופיעו בתוצאות החיפוש הראשיות. כעת גם זה משתנה. התצוגה תתבצע באותו החלון בה החברה מציגה את הקישורים הממומנים שלה, אם כי היא תמשיך להציג גם כאלה.
פרסומת בגוגל, צילום מסך: Google פרסומת בגוגל | צילום מסך: Google פרסומת בגוגל, צילום מסך: Google

השילוב של קישורים למוצרים שמסופקים בחינם גם מייצגים את הניסיון של גוגל להגדיל את הפעילות שלה בתחום המסחר המקוון. החברה מנסה כנראה לבדוק מודל עסקי חדש ובו היא תשלב את מנוע השופינג שלה בליבת העסקים שלה - תחום החיפוש והפרסום. זה לא חדש שהיא מנסה את כוחה בתחום מזה שנים, אך עד כה נראה היה שהיא מנסה לא להיכנס לעימות ראש בראש עם ענקיות האיקומרס. אך כעת שפייסבוק נכנסה בכל הכוח - כנראה שגוגל מרגישה שהיא לפחות חייבת לנסות בצורה יותר רצינית.

בנוסף ישנה הבעיה של המעקב הרגולטורי אחרי הפעילות שלה בתחום. קנס ה-1.7 מיליארד דולר שהושת עליה ב-2018 על ידי האיחוד האירופי היה עונש על כך שניסתה לעקוף את הסוחרים העצמאיים בהצגת מוצרים לקהל הגולשים במנוע החיפוש. עם זאת כעת האפשרות להציג בחינם מוצרים בתוצאות החיפוש יאפשר לה להראות לאיחוד שהיא מנסה לשנות את דרכיה.

אבל למרות שהיוזמה שלה תוקפת גם את פייסבוק, היריב העיקרי במהלך הזה היא אמזון. גוגל מתחרה בה בשלל תחומים כגון מוצרים חכמים לבית ולמשרד או עסקי הסטרימינג. המהלך של גוגל יהיה זמין בתחילה בארה"ב בלבד, אך החברה ציינה שהיא מתכננת להגדיל את הזמינות של הפרסום החינמי גם למדינות נוספות בהמשך.

תגיות