אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורד: מפסיקה לפרסם ברשתות חברתיות למשך חודש צילום: בלומברג

פורד: מפסיקה לפרסם ברשתות חברתיות למשך חודש

ההודעה תקפה רק לחטיבה האמריקאית של יצרנית הרכב - ולא למפיצים מחוץ לארה"ב. גם הונדה ארה"ב הודיעה על הפסקת הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם

30.06.2020, 20:06 | תומר הדר

על רקע השיח אודות אלימות והסתה ברשתות החברתיות, יצרנית הרכב האמריקאית פורד מודיעה שתפסיק לפרסם במדיה החברתית למשך 30 ימים. פורד מסרה כי "תבצע הערכה מחדש של נוכחותה בכל פלטפורמות המדיה החברתית. יש להדביר שיח מוזן שנאה, אלימות וחוסר צדק חברתי".

קראו עוד בכלכליסט

מפעל של פורד בארה"ב, צילום: בלומברג מפעל של פורד בארה"ב | צילום: בלומברג מפעל של פורד בארה"ב, צילום: בלומברג

בכך מצטרפת פורד ארה"ב להונדה ארה"ב שהודיעה גם היא כי לא תפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם. פורד עצמה נחשבת ליצרנית רכב שפעלה למען עובדיה השחורים עוד בתקופת יצור המודל T במאה הקודמת, לאחר שסיפקה לעובדים שחורים ממדינות הדרום תעסוקה ונחשבה בשנות השלושים של המאה הקודמת למעסיקה הגדולה ביותר של אפריקאים-אמריקאים באזור דטרויט.

הודעתה של פורד תקפה רק לגבי חטיבתה האמריקאית ולא למפיצים של החברה מחוץ לארה"ב. דלק מוטורס, נציגת פורד בישראל ציינה בתגובה כי "דלק מוטורס תפעל בכפוף להנחיות פורד, ככל שיתקבלו כאלה".

יש להדגיש כי למרות שבזירה העולמית יצרני רכב - בעיקר כאלה שפעילים בשוק האמריקאי - פועלים לצמצום או ביטול של הפרסום במדיה החברתית, עד כה לא בוצעו מהלכים כלשהם בנושא מצד יבואני הרכב בישראל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות