אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יותם שילה: "אני לא יודע כמה מקום היום יש לעוד ברי־קוקטייל"  צילום: תומי הרפז

יותם שילה: "אני לא יודע כמה מקום היום יש לעוד ברי־קוקטייל"

כשהחל המשבר והברים שבבעלותו נסגרו עבר המיקסולוג הבכיר לאינטרנט והחל לשווק עת הקוקטיילים שלו עם שליח עד הבית. “אני יצרן תוכן אלכוהולי מומחה ואם אני לא יכול להתפרנס מהברים, אני צריך להיכנס לתחום של פעילות האונליין"

02.07.2020, 08:08 | רעות ברנע

במשך החודשיים שבהם שלושת הברים שלו היו סגורים, המיקסולוג יותם שילה המציא את עצמו מחדש. “הבנתי שאני לא העסקים שלי”, אומר הבעלים של “ספייס האוס”, “דאבל סטנדרט” ו”הונולולו”, “אני יצרן תוכן אלכוהולי מומחה ואם אני לא יכול להתפרנס מהברים, אני צריך להיכנס לתחום של פעילות האונליין” הוא מספר. “התחלתי במתכונים, סרטונים וסדנאות להכנת קוקטיילים ברשת, ואז הגיע הניצוץ עם הקוקטיילים המבוקבקים”.

המוצרים מבית ה”ספייס האוס” , הבר הגדול והראשון בבעלותו של שילה, הפכו די מהר למבשרי טרנד שהתחיל בתקופת הסגר, ומצליח גם עכשיו: קוקטיילים מוכנים שמגיעים ישירות הביתה, בלי צורך לרקוח, לערבב או להכין, אלא רק למזוג. “התייחסתי לזה כמו לסטארט־אפ” מספר שילה. “לא באמת היה לנו לזה תקציב ולא ידענו אם זה יצליח. לקחתי את תשעת הקוקטיילים הכי נמכרים שלי משלושת הברים (ג’ין רספברי מיול, מרגריטה אננס, היביסקוס קולדה, וודסטוק דייזי, ג’ין ליצ’י וורדים, נגרוני, אולד פאשן, איסטנבול אקספרס וטסט טיוב בייבי) ובהתחלה הוצאתי אותם עם שליחים בבקבוקי זכוכית רגילים. אחר כך עיצבנו בקבוקים חומים כמו בבתי מרקחת ישנים, עם מיתוג ועיצוב והסברים ותוספות כמו עלים ופירות מיובשים שאפשר להוסיף. זה לא מאוד שונה ממה שאני עושה בבר אבל זה חשף אותנו ללקוחות חדשים: המון אנשים שהזמינו את זה כמתנות, והורים לילדים שלא יוצא להם לצאת לברים יותר מדי”.

בקבוקים שבהם נשלחים הקוקטיילים של יותם שילה, צילום: מיכאל טופיול בקבוקים שבהם נשלחים הקוקטיילים של יותם שילה | צילום: מיכאל טופיול בקבוקים שבהם נשלחים הקוקטיילים של יותם שילה, צילום: מיכאל טופיול

את הקוקטיילים רוקח שילה בספייס בר בבקרים, בשעות שהבר סגור, על סמך ההזמנות שהתקבלו, והתמחור הוא “מהתחלה תמחור של אחד ועוד אחד: שני קוקטיילים בבקבוקים קטנים שעולים כ־50 שקל או שני בקבוקים גדולים שעולים כ־100 שקל, לא צריך להיות חזירים”.

שילה (34) הוא מהמיקסולוגים הבולטים בארץ. הוא התגלגל לשם די במקרה: הוא גדל בבית דתי בפתח תקווה והתחנך בחינוך דתי לאומי עד גיל 15. “לקראת סיום השירות הצבאי התחלתי לעבוד בגן אירועים שהיה בבעלות של דודה שלי. תוך שלושה חודשים נהייתי אחראי הבר, משם המשכתי לעבוד בברים שונים בתל אביב וגם עבדתי שנתיים בניו יורק. אז התאהבתי במיקסולוגיה. כשחזרתי למדתי ממשל ודיפלומטיה בבינתחומי ובגיל 24 כבר ניהלתי את הברים הכי מצליחים אז בעיר – הדיזנגוף, שלוותא, ו־223”.

 יותם שילה , צילום: תומי הרפז יותם שילה | צילום: תומי הרפז  יותם שילה , צילום: תומי הרפז

את הספייס האוס ברחוב דיזנגוף, שנחשב היום לאחד מברי הקוקטיילים המובילים בארץ פתח שילה ב־2014. שנתיים לאחר מכן הוא פתח בר קטן נוסף, גם הוא ברח’ דיזינגוף אבל ה”דאבל סטנדרט”. שהוא “בר בוטיקי יותר ולפני שנה פתחנו את הבר השלישי ‘הונולולו’, בכיכר דיזנגוף שהוא בר קריבי מז’אנר ברי ה’טיקי’ הפופולריים בעולם”.

הברים ישרדו את תקופת הקורונה?

“אנחנו עדיין לא בתפוסה מלאה, משהו כמו 80%. אני חושב שהתקופה הזאת תביא הרבה שינויים. מי שלא יעשה אדפטציות, לא יחזיק מעמד. אני לא יודע כמה מקום היום יש לעוד ברי קוקטייל. עד לפני הקורונה היו לי תוכניות לפתוח עוד שנייפ־שלושה ברים לפחות, אבל אני לא רואה את עצמי עושה את זה בשנה הקרובה. היה רעיון גם לפתוח ספייס האוס בפריז, אבל כרגע אי אפשר ממש להתקדם עם זה. ריכוז המאמצים שלנו כרגע הוא בפעילות אונליין”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות